Gabey Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Etter å ha skrudd av datamaskinen og installert automatiske oppdateringer i windows vista (64-bit), fikk jeg problemer da jeg forsøkte å starte datamaskinen igjen. Første gang startet pcen viste skjermen noe om indeksering (trooor jeg!). Etter tredje steg i denne prosessen fikk jeg en feilmelding. Når jeg starter maskinen nå kan jeg velge mellom safe mode, starte med de siste suksessfulle boot samt installere windows på ny. De to første valgene gir meg bluescreen. Og å installere windows på ny er siste utvei ettersom jeg har flere private bilder som jeg ikke vil miste. Jepp, jeg kom hjem fra ferie, lastet bildene over, slettet dem fra kamera og nå er jeg stuck med dette problemet. Jeg har også forsøkt å koble til harddisken til en annen datamaskin som har en annen harddisk som kjører XP, men også dette gir meg bluescreen. All hjelp settes stor pris på! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Da du koblet disken til en annen PC, er du helt sikker på at den booter fra riktig disk? For det som skjer når man kobler disker til og fra er at bootrekkefølge i BIOS vil forandres. Flytter denne tråden til Lagringsmedier. Lenke til kommentar
Gabey Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Jeg regner med dette, ettersom datamaskinen startet å kjøre windows xp, som er installert på harddisken som allerede er i den andre pcen. Harddisken med problemer har windows vista installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå