Noxious Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hva er forskjellen på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...21&GrpID=5&s=pl og denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...21&GrpID=5&s=pl sett bort fra prisen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Les teksten under OEM produktet :wink: Lenke til kommentar
oltis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hvis jeg ikke tar helt feil er den billige kun en CD med lisensen på, mens den dyre er en vanlig salgspakning. Tori Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Les teksten under OEM produktet Jeg har gjort det flere ganger, men den gir meg ikke svar på det jeg lurer på :wink: Hvis jeg ikke tar helt feil er den billige kun en CD med lisensen på, mens den dyre er en vanlig salgspakning. Er det ikke noen andre forskjeller? Altså, hvem betaler 2000kr ekstra for en eske og et lite ubrukelig hefte? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 OEM selger KUN med nye PCèr eller HW ! Retail kan du kjøpe stand alone :wink: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 du kan kjøpe OEM viss du f.eks kjøper en harddisk, et hovedkort osv i lag. ofte er det billigere å kjøpe en billig hardware i tilleg til OEM produktet, enn å kjøpe retail. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 OEM skal kun selges sammen med nye pc'er, derfor finnes det også andre ting som det står OEM på, da får du ingen fin eske (å nei) eller snasen manual (dobbel æsj), samme som studentlisens greia, får kun cd og lisens (studentlisens kan seff kjøpes for seg selv) Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg skal kjøpe meg ny PC snart, det var derfor jeg lurte. Så, det er akkurat samme innhold på den OEM CD'n som på den CD'n til 3,400 kr? Lenke til kommentar
torb Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Er det riktig at OEM programvare ikke kan flyttes til en annen framtidig maskin, selvom den er aktivert bare på en maskin om gangen. mao om maskenen krasjer - og det er tid for ny - så må en også kjøpe ny programvare. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 En annen ting er at support og garanti ofte går fra leverandør til kjøpsted. Mao: Kjøper du et Microsoft OEM produkt så ringer du salgstedet og ikke Microsoft for support. Billig OEM programvare er bare helt konge synes jeg.. Tenk å betalt 3500 eller noe sånt for XP.. huff! Mye fint å få i oem fra forskjellige leverandører.. smart å få med når man handler i en webshop feks. Trob: Jeg var uheldig og herpa hk'et mitt. Så jeg kjøpte nytt hk, cpu og ram, et gfx kort og en ny Raptor disk og beholdt kabinett, tvkort og en 120GB disk+ mus og tast :smile: . Satt opp XP på den nye raptordisken og fikk aktivert. Takk Microsoft! Det hadde vært så kjipt og brukt de 1550 en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå