Khaffner Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei! Er sjelden jeg tar turen innom Mac-delen, så here goes! Det gjelder min brors Mac Mini, usikker på nøyaktig navn og specs. Ikke den nyeste modellen, kjører ikke Snow Leopard. Saken er at den klarer å få nettverk og internett både med wifi og kabel, men ting går veldig tregt over kabel. (Wifi er ustabilt pga generelt dårlig dekning i leiligheten her, så det er uaktuelt for tiden.) Over kabel på Mac-en måler www.speedometeret.no/ 1Mbps, på min Ubuntu-laptop måler den 9Mbps over wifi. Å åpne f. eks VG i firefox på Mac-en tar gjerne et par minutter. Jeg har gått inn i routeren og undersøkt litt, alle maskinene her er likestilte og har samme rettigheter og alt som er. Ergo er problemet sannsynligvis i Mac-en. Har dere noen idé om hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Virkelig INGEN som har peil? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tydligvis et sjeldent problem? Er hastigheten den samme om du slår av trådløsnettet HELT på Mac Mini-en også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå