mirmax Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 hallais folkens (har litt sinne som må ut) Jeg er så forbannade lei av at Apple brisker seg med Photoshop benchmarksene sine. ALLE vet at på photoshop har macintosh alltid vært jævlig bra. Hva er det nå de prøver å bevise, at de fremdeles er det? For det første er en mac latterlig mye dyrere en PC. Servicen på maskinene er til å spy av. Grinete forretninger med monopol på macintosh ødelegger psyken til slitene mac brukere. Når det gjelder 3D rendering, som jeg driver med, er Mac noe piss. Jeg tenker blant annet på testen som ble utført i Computer Arts, mellom DUAL XEON 1.7GHZ og DUAL G4 866. Xeonene var billigere og langt bedre. Og ikke kom her å si at G4 er raskere i forhold til MHZ'ene. Fordi Det eneste som teller for meg er pris i forhold til ytelse. G4 er dyrt og funker kun på en ting: photoshop! mats Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 C64 vs Amstrad Amiga vs Atari Amiga vs PC PC vs Mac så har vi.. nVIDIA vs ATI Windows vs Linux Pentium vs AMD .. slik kan man holde på i det uendelige.. er ikke diskusjon en vidunderlig ting? :smile: Lenke til kommentar
mirmax Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Jo det er det. Jeg håper bare å irritere noen ****s macbrukere :smile: mats Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 02:10, mirmax skrev:Jo det er det.Jeg håper bare å irritere noen ****s macbrukere :smile:mats Finnes det da ? Altså Macbrukere. hehe :smile: http://www.bergetun.com Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Alle her på jobben bruker Mac (grafisk bransje). Til og med jeg selv har Mac.. men, jeg er den eneste som har krevd å få en PC i tillegg :smile: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Mac er jo greit ang. operativsystem da? Man har jo HAUGEVIS av probbs. ang konfigurering og millioner av dll filer som krøkker i Wintel maskiner. Mac´en ihvertfall OS 8/9 har vel sånn mulighet for å velge bort div. *dll* filer, og *extensions* for trimming. Noe du har svært dårlig mulighet for i Windows.. Am I right? Ellers så kan man jo emulere en Wintel maskin nermest perfekt med Virtual PC? Am I right again? Så.. du kan altså kjøre det meste av PC proggs. på en Mac? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det eneste som rocker med Mac er hardwareting, OS'ene er om mulig enda værre enn WinBlowz IMHO. 1. Design, hvem kan nekte for at f.eks. Mac's "Cube" var/er en schnaddersak, eller hva med de bærbare? 2. CPU - prosessorarkitekturen og typen er i prinsippet og teorien totalt overlegen PC/x86, selv om dette ikke nødvendigvis sees direkte i ytelsestester. (prosessoren kan bl.a. emulere hva **** det skal være svært effektivt uten stort ytelsestap og programmer skrives for å utnytte en nøyaktig og bestemt mengde CPU-kraft, for å nevne noe) Dog, det er og blir latterlig å sammenlikne Mac og PC på ytelse, da det er så mange forskjellige variabler og så få programmer som er like på PC og Mac at reelle målinger faller i fisk. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Linux da? Finnes det egentlig alternative OSer til mac? Hva med servicemikk, oppgraderinger og sånt, hardwaren i macer virker ganske 'låst' og lite fleksibel etter hva jeg har fått inntrykk av. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 10:41, GalFisk skrev:Linux da?Finnes det egentlig alternative OSer til mac?Hva med servicemikk, oppgraderinger og sånt, hardwaren i macer virker ganske 'låst' og lite fleksibel etter hva jeg har fått inntrykk av. Mac går i riktig retning der også og fått vanlig pci-buss og ata-66 kontroller (man trenger vel ikke mer?) Vel er de dyr, men dvd-brenner og lcd-skjerm som standard høres fint ut. Ellers er jo kabinettet til den nye power-mac'en helt genialt da :smile: Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 10:41, GalFisk skrev:Linux da?Finnes det egentlig alternative OSer til mac?Hva med servicemikk, oppgraderinger og sånt, hardwaren i macer virker ganske 'låst' og lite fleksibel etter hva jeg har fått inntrykk av. Fins da Linux-kernels beregna på PowerPC...så da skal vel Linux gå like greit/dårlig som på PC? Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har hørt at d går an å kjøre *Linux* på Mac ja.. og Wintel (Virtual PC) osv. Lurer på hvorfor NRK og div. andre kjører på mye Mac plattform, den må jo være ganske stabil da? Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 MAC er for folk som ikke har peil men vil ha en pc som er pen moteriktig og ikke bare er en hvit l-kjøp boks som er kjedelig bygg selv hold dere unna alt som heter mac eller apple Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 angående stabilitet jeg sier bare en ting win 2000!!! krasja bare 2 3 ganger hos meg men jeg ville heller kjøre pene design rike xp!!! jeg hater meg selv for dette ps ikke kjøre dual boot med xp og win 2k på en gang updaten henger seg fucker opp xp.har prøvd hos meg og en kammerat mot hans vilje da. hehe hehe poenget mitt er ikke kjøp mac ikke kjør xp!!! hvem betaler penger for xp uanset!! det har så mange bugs at jeg hadde tatt selvmord var jeg bill gates!! men seriøst win 2k har et døds kjipt design!!! Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 N*E*R*D: Du viser bare nå at su ikke har ett snev av peiling på MAC. Har du noengang prøvd en?? Mac er fint til sitt bruk (Photoshop, QuarkXpress og div. Adobe prog.) Mac er ikke beregnet på såkalte power-users som vi her i forumet. Den virker til det den er beregnet på. Og så ser de fine ut. (og har ALLTID kommet med SCSI kontroller/disker...) Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 N*E*R*D : ________________________________________________ Det er nok feil sagt av deg du,... Du snakker jo som om PC var det eneste og beste ! ________________________________________________ Bruker PC selv ja.... og liker det veldig godt,... Men det betyr ikke at jeg ikke for eksempel har prøvd for eksempel MAC og syns det er drit ! ________________________________________________ Andre alternativer som er mer beregnet på Workstations er jo en SUN Sparc da.... Veldig dyrt,... Men enorm ytelse for sitt bruk ! - for å ikke snakke om servere da ! [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-01-31 13:15 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har to G4-bokser her på klasserommet. De funker (nesten) fint til video-redigering. Vi bruker de ikke til noe anna. Samma proggz som NRK, blant annet, bruker, nemlig iMovie... Skal også lære FinalCut2ProSchoolEdition snart... Uansett. Mac er lamer-vennlig. Det er enkelt. Passer for bestemødre og seksti-årige NRK-folk... Det eneste jeg ser for meg en Mac gjøre i mitt hjem, er a) å bli ledd av, og B) å kjøre Linux. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Opplever til stadighet at folk som er på besøk og ser hvor enkelt og elegant ting gjøres på Macen, uttrykker et ønske om å ha en selv. Men PC-propagandaen er så inngrodd i folk, og det eneste de blir bombardert med er PC-reklame i posten (som det i ettertid viser seg at 3/4 er misfornøyd med etter kjøpet). Nei, de fleste er imot Macen pga mangel på kunnskaper om plattformen (jeg foraktet selv Mac i mange år før jeg virkelig fant ut hva dette var for noe). Prismessig ligger den ett par hakk over PC-er, men du verden hvor mye mer for pengene du får! Og de som kaller Mac-plattformen for en lamer-plattform, de kan jo lese litt om UNIX-kjernen i OSX (www.apple.com/macosx) og dens styrke. I rest my case. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Man slipper mye kødd med Mac, noen enige? :smile: Det er bestandig noe fuck upp på PC´n. Millioner av BIOS og 4in1 oppdateringer/drivere fra Intel/AMD + hardware inkompabilitet. Ta disse eksemplene: """Western Digital's hårddiskar kan ha problem att detekteras på moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets. Vi har sett det på Abit KT7A (raid), men enligt WD kan även felet uppträda med alla KT133A/686B-baserade moderkort tex MSI K7T Turbo, Asus A7V133, Epox 8KTA3. Säkrast är att undvika WD om du har ett sådant moderkort. """" """"Netgears nätverkskort ger ofta startproblem med moderkort som har AMD760, 761 eller 762 chipset. Välj alltså ett annat märke på nätverkskortet om du skall ha ett moderkort med AMD76x chipset"""" """" Pentium4-moderkort med i845 eller i850 chipset har en AGP-kontroller med endast 1,5V. Alla moderna AGP-kort fungerar. Äldre AGP-kort som kräver 3.3V fungerar därför ej, tex ATI Rage PRO, Voodoo4/5"""" """"Asus grafikkort fungerar ej särskilt väl med Abit's moderkort pga kompatibilitetsproblem Detta kan få till följd att datorn t ex hänger sig eller att grafiken allmänt fungerar dåligt. Välj alltså ett annat märke på grafikkortet om du skall ha ett Abit moderkort. """" Dette er bare noen FRAGMENT av det man kan oppleve med PC Apple sette jo sammen komponenter som funker tildels *perfekt* sammen. Moralen er altså kjøper du Mac vet du at du på en enkel måte kan konfigurere den og slipper *vanligvis* kompabilitetsprobs. slik at du får mere tid til det du EGENTLIG skal bruke den til. Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 yellowdoglinux og ppclinux er delvis beregnet for mac Lenke til kommentar
JauDa Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Ville bare fortelle om mine erfaringer med mac og pc. Har jobbet systemkonsulent på pc i ca 3 år før jeg begynte med utvikling på mac for 1 1/2 år siden. Min konklusjon er at når det gjelder pc så er utbredelse av software ,pris etc. hakket bedre enn mac, men apple ser nå ut til å snu den trenden allefall når det gjelder pris.(Nå får du flatskjerm,g4,dvd/cd brenner til 12000) Når det gjelder operativsystem er mac overlegen i forhold til windows, spesielt OSX . Må si jeg var skeptisk til å begynne å jobbe med mac, men skepsisen forsvant etter et par måneder. Har dog fremdeles pc hjemme, da jeg spiller en del og pc plattform er best der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå