Gjest nysingel Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det er trist å høre at du mistrives i ekteskapet ditt. Mine tanker er todelt. På den ene siden er jeg personlig veldig bevisst på at man har bare ett liv, og når dette livet tar slutt er det ingen som vet. Jeg har opplevd å miste min kjæreste kjære og bli tvunget til å starte på nytt - alene. Så da tenker jeg at man burde ta vare på den tiden man har, å ta ansvar for egen lykke og sørge for at man er lykkelig på egne premisser. På den andre siden så er det en grunn til at du er sammen med denne damen her. Du giftet deg tross alt med henne Var det en gledens dag da du fridde og fikk ja? Bryllupet? lykkeligste dagen i ditt liv? Om du svarer ja på de spm her så kan du vel finne tilbake til en "common ground"? Dere hadde vel noe til felles, noe som skapte tilhørighet til hverandre. Noe dere liker å gjøre sammen? Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde aldri kunne delt livet mitt med noen som ikke var både min elskede og min beste venn. Om vi ikke kunne ledd og opplevd livet som bestevenner og delt private intime stunder, da hadde det ikke vært min soul mate. Lykke til! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Det er deilig å være singel, men det kan være fint å ha en weekend-kjæreste. Det utgår med damer som maser mandag-fredag. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 La samboeren din og barna dra på ferie mens du er hjemme og jobber, da får du i alle fall et godt pusterom og får litt følelsen av hvordan det er. Sannheten er at man savner fryktelig fort partneren sin om man har et stabilt og bra forhold, noe jeg har gjort når samboeren har vært på besøk hos familien. Selvsagt er det greit å kunne gjøre akkurat det man vil, men man merker fort at man er vant til å finne på ting sammen, selvsagt får man langt mer tid til å gjøre andre ting, men er det virkelig det man behøver? Uansett du finner ikke ut før du har prøvd det. For et genialt svar Jeg merker selv at om jeg er lei av dama, så finner jeg på noe å gjøre alene og det tar bare en dag så vil jeg være sammen med henne igjen Litt "bortetid" kan gjøre underverker Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Gresset er alltid grønnere på andre siden, sånn er det og vil det alltid være. Jeg har selv bodd alene i over 4 år og flyttet for 1 mnd sammen med en venninne. Som trygvan sier, komme hjem til tomt hus, lage mat til seg selv, se på TV alene. Det har sine dager med sjarm, men jeg synes det er mye kjekkere å komme hjem når det er folk der, noen å dele maten og latteren med. Etter 12 år ville jeg på ingen måte byttet ut på bakgrunn av at du føler det høres gøy ut å kunne prompe og se på TV naken når det passer deg. Hadde du vært ulykkelig, så hadde jeg stilt meg annerledes. Jeg støtter forslaget som å sende bort kona og barna en helg eller uke, du vil nok fort merke at du har det bra! Veldig enig med hva han her sier. Du ville nok ha savnet selskapet som dame og unge om du var single og kunne gjøre akkurat hva du ville. Tror jeg hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Guest_mann Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vel, skal jeg være ærlig så tror jeg at jeg kunne trives veldig godt som singel. Jeg hadde for en stund siden ett par uker for meg selv, og det var fantastisk deilig. Jeg innrømmer at jeg hadde delte følelser da de skulle komme hjem igjen, da jeg virkelig storkoste meg alene. Jeg er nok en person med ett forholdsvis stort ego, slik at å gjøre hva jeg vil, når jeg vil det, passer meg egentlig godt. Men tross ett stort ego, så setter jeg barna først, og vil gi dem en så god oppvekst som mulig. Så skilsmisse er helt uaktuelt, selv om jeg tror jeg kunne trives veldig godt som singel. Jeg er av den gamle typen som tror at barna har godt av en far, og det skal de ha Har det uansett godt, selv om jeg aldri har erfart det å være voksen & singel. Takk for mange gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå