Grunderinne Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det jeg søker er: -Bærbar PC med min. like gode spesifikasjoner som HP Pavillion dv5 (som jeg har idag). -Touch-skjerm -Skjermen kan "vries" og "legges ned" (slik at blir slags tablet-pc) -15-17 tommer skjerm (14 tommer kan evt. vurderes) -Helst ikke vekt over 2 kg -Pent design, f.eks slik som CF-C1 eller Sony Gaio/Vaio (?) HP tm2. Liker generelt sorte eller fargede/mønstrete pc'er (ikke sølv/grå). Enten sylslanke eller med litt runde former. -Integrert webcam -Helst behagelig tastatur, personlig mener jeg ingen slår HP på det området -Helst integrert fingeravtrykksleser -Helst CD/DVD integrert -Jo lenger batterilevetid jo bedre selvfølgelig men litt underordnet (5-6 timer holder vil være superbra) -Mulighet for hurtigstart av pc for kun surfing internett er selvfølgelig også bra Foreløpig har jeg kun funnet en Dell-bærbar som har større enn 14 tommer touch-skjerm (17 og 19 tommer), men denne har ikke vridbar skjerm. All den tid jeg kommer til å bruke touch-funksjonene mye, vil nok 15 tommer (som jeg har idag) være minste brukbare, kanskje jeg til og med bør ha 16 tommer eller 17 tommer. PC'n skal primært kun brukes til kontorarbeid/kontorprogrammer, nytteprogrammer, fritidsprogrammer (f.eks interaktive språkkurs) og surfing. Men jeg kommer til å bruke den mye (nærmest alle våkne timer i døgnet), og med mange programmer og vinduer oppe hele tiden. Dagens pc er kun ett år gammel men allerede "sliten" så jeg kan ikke ha dårligere spesifikasjoner enn den har. Uansett er jeg litt gadget-freak så forundrer meg ikke om jeg uansett har lyst på ny pc om to år... ergo egentlig ikke noe poeng å bruke mye ekstra penger på en ekstra robust pc. Selv om Panasonic Toughbook W1-C1 er så stilig at hadde den hatt større skjerm så hadde jeg nok vurdert å kjøpe den... Jeg har dog på følelsen at jeg ber om det umulige her? Jeg har derfor begynt å vurdere følgende alternativ Droppe touch-skjerm på den bærbare og istedet kjøpe ekstern touch-skjerm (jeg pleier uansett å bruke den bærbare med docking og ekstra skjerm mesteparten av tiden. Spørsmål 1) Er det i så fall noen som kan anbefale en god skjerm? Foreløpig holder jeg en knappp på en 22 tommer Dell-skjerm. Noen bedre? Det jeg egentlig ønsker av funksjoner for den eksterne skjermen er: a) touch-skjerm, b)vendbar til høydemodus (180 grader side-tilt), c) innebygget webcamera og d) integrert fingeravtrykksleser. I prioritert rekkefølge. Finnes det? Spørsmål 2) Er det i så fall noen som kan anbefale meg en riktig stilig bærbar pc som oppfyller mine øvrige kriterier i listen ovenfor? Særlig dette med design og vekt vil da bli viktig (hvis jeg må forsake vridbar touch-skjerm). Venter spent på svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå