Gå til innhold

Har søkt feil til Lånekassen, hva nå?


Dassen

Anbefalte innlegg

Skal studere til høsten og sendte inn en søknad til Lånekassen. Jeg presterte å kun krysse av for stipend. Dvs. at jeg nå har fått innvilget 17 800 i semesteret. Det er litt knapt for planen var jo selvfølgelig og søke stipend + lån som da blir 44 500 i semesteret.

 

Jeg har sendt inn en ny søknad på vanlig måte. På lånekassen er statusen at de har mottatt søknad nr. 2 og at gjennomsnittlig ventetid er 4 uker. Det er forøvrig 3 uker siden jeg sendte denne.

Det jeg da lurer på, er om dette er riktig måte å gjøre det på, eller om jeg må ta kontakt med Lånekassen for å endre på den første søknaden som jeg har fått bekreftelsesbrev på alltinn og allting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står vel greit her fra LK sine sider:

 

Endre eller sjekke innsendt søknad

 

Hvis du vil sjekke søknaden din, eller informere om feil eller endringer, er det ikke nødvendig å ta kontakt umiddelbart etter at du har sendt inn søknaden.

 

Det går nemlig et par dager før søknaden er registrert inn i våre systemer, og vi kan ikke hjelpe deg før det skjer.

Endre søknaden

 

Dersom du vil endre noe i søknaden, må du sende oss en e-post inne på Dine sider. Du logger inn med MinID. Det gjelder for eksempel hvis du først søkte om stipend, men så ombestemmer deg og vil søke om lån i tillegg, eller hvis du vil endre hybeladressen du oppgav i søknaden. Du kan ikke endre opplysninger i søknaden per telefon.

 

Hvordan dette vil være når du har sendt en ny søknad tror jeg du må snakke med dem om, om ikke du kan få trukket/slettet den nye søknaden før de behandler den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...