Dassen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Skal studere til høsten og sendte inn en søknad til Lånekassen. Jeg presterte å kun krysse av for stipend. Dvs. at jeg nå har fått innvilget 17 800 i semesteret. Det er litt knapt for planen var jo selvfølgelig og søke stipend + lån som da blir 44 500 i semesteret. Jeg har sendt inn en ny søknad på vanlig måte. På lånekassen er statusen at de har mottatt søknad nr. 2 og at gjennomsnittlig ventetid er 4 uker. Det er forøvrig 3 uker siden jeg sendte denne. Det jeg da lurer på, er om dette er riktig måte å gjøre det på, eller om jeg må ta kontakt med Lånekassen for å endre på den første søknaden som jeg har fått bekreftelsesbrev på alltinn og allting? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg hadde ringt dem og spurt, da får du et sikrere svar. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Problemet er at det er umulig å få tak i dem. Satt en time i stad og kom ikke gjennom. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det står vel greit her fra LK sine sider: Endre eller sjekke innsendt søknad Hvis du vil sjekke søknaden din, eller informere om feil eller endringer, er det ikke nødvendig å ta kontakt umiddelbart etter at du har sendt inn søknaden. Det går nemlig et par dager før søknaden er registrert inn i våre systemer, og vi kan ikke hjelpe deg før det skjer. Endre søknaden Dersom du vil endre noe i søknaden, må du sende oss en e-post inne på Dine sider. Du logger inn med MinID. Det gjelder for eksempel hvis du først søkte om stipend, men så ombestemmer deg og vil søke om lån i tillegg, eller hvis du vil endre hybeladressen du oppgav i søknaden. Du kan ikke endre opplysninger i søknaden per telefon. Hvordan dette vil være når du har sendt en ny søknad tror jeg du må snakke med dem om, om ikke du kan få trukket/slettet den nye søknaden før de behandler den. 1 Lenke til kommentar
krabbesmør Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ser ut som jeg har gjort akkurat samme feil som deg! Hva skjedde med deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå