Gå til innhold

Spørsmål om mobilsurf med Champion abb


Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille HTC Desire fra tele2 med 239kr/mån avbetaling og champion abbonement. For det første: Er dette et godt kjøp? Det står at det inkl. mobilsurf medium, som egetlig koster 49; i måneden. Spørsmålet mitt er da om 49; kommer i tillegg til minimumsdebitering 49; i måneden pluss 239; altså da at det minste jeg kan betale i måneden er 339kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det :) Og det ble jo da billigere enn jeg hadde trodd. Har enda et spørsmål som jeg da liksågodt kan ta i denne tråden, siden tele2 er så flinke å svare her!

 

Min mobil står i min mors navn(netcom abb) siden hun betaler(Jeg vet, det er litt kvalmt), men jeg skal jo nå selvfølgelig betale selv og ha et abb i mitt navn. Hvordan blir det med å overføre nummeret mitt og få vrakpant på 500kr for sim-kortet, og også da avslutte det gamle abb? Blir det et problem siden abb ikke står i navnet mitt?

Lenke til kommentar

For at vi skal ha mulighet til å overføre nummeret til oss, må det bestilles på samme person som er juridisk eier hos nåværende operatør.

 

Bestiller du dette i ditt navn, vil bestillingen feile, og nummeret blir ikke overført.

Din mor må derfor bestille denne overføringen i sitt navn.

 

Når nummeret har blitt overført så kan dere eventuelt utføre et eierskifte slik at nummeret blir registrert på deg som juridisk eier.

 

Kjøp av mobiltelefon og overføring kan bestilles i vår nettbutikk, og når nummeret har blitt overført vil dere få tilsendt en returkonvolutt for SIMkortet.

 

Når vi mottar dette i retur vil det bli trukket ifra 500,- på neste faktura.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Den er grei. Telefonen vil da bli bestilt av min mor. Hvordan skifter man eier når nummeret er overført? Kan dette gjøres på nett?

 

Eierskifteskjema kan lastes ned fra følgende side:

http://www.tele2.no/files/t2_eierskifteskjema.pdf

 

Skjemaet kan sendes inn enten via faks, post (adresse/faksnr oppgitt på skjema) eller legge til som vedlegg i E-post via vårt kontaktskjema: http://www.tele2.no/kundeservice/kontakt.html

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Har to spørsmål om mobilsurf jeg også som jeg like så godt kan ta her. Håper det går greit.

 

Er det mulig å finne ut hvor mange megabyte man har brukt/igjen? F eks et nummer man kan ringe/sende en sms til. Man har jo selvfølgelig datatelleren på mobilen men da må man vite når en ny måned begynner som bringer oss til mitt neste spørsmål. Hvordan regnes egentlig månedene? Er det fra datoen abonnementet aktiveres? Og er det da til samme dato neste måned eller går det på antall dager, f eks 30 dager fra aktiveringsdatoen? Eller er det så enkelt som kalendermåneder?

Lenke til kommentar

Har to spørsmål om mobilsurf jeg også som jeg like så godt kan ta her. Håper det går greit.

 

Er det mulig å finne ut hvor mange megabyte man har brukt/igjen? F eks et nummer man kan ringe/sende en sms til. Man har jo selvfølgelig datatelleren på mobilen men da må man vite når en ny måned begynner som bringer oss til mitt neste spørsmål. Hvordan regnes egentlig månedene? Er det fra datoen abonnementet aktiveres? Og er det da til samme dato neste måned eller går det på antall dager, f eks 30 dager fra aktiveringsdatoen? Eller er det så enkelt som kalendermåneder?

 

Hei D'Amico,

 

Per dags dato er det dessverre ingen slik løsning.

Dette er noe som veldig mange har etterspurt, så det er ikke umulig at du vil ha tilgang til å se dette f.eks via Mine Sider etterhvert.

 

Når det gjelder hvilke perioder mobilsurf gjelder for, så skal jeg sjekke opp dette for deg. Sender du oss ditt mobilnummer på PM så kommer jeg tilbake til deg vedrørende dette.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk enda et spørsmål jeg :) Telefonen er nå bestilt og kommer vel i postkassa til mor nå snart(hun må sende den til meg). Når slutter min telefon å virke? Vil nummeret være overført før selve telefonen kommer i posten, så jeg må klare meg uten telefon noen dager?

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk enda et spørsmål jeg :) Telefonen er nå bestilt og kommer vel i postkassa til mor nå snart(hun må sende den til meg). Når slutter min telefon å virke? Vil nummeret være overført før selve telefonen kommer i posten, så jeg må klare meg uten telefon noen dager?

 

Du vil motta SIM-kortet i posten etter ca 7 dager sammen med en brev som spesifiserer dato du ditt nye SIMkort blir aktivt.

Det skal ikke være noe nedetid på ditt nummer.

 

I tilfeller hvor telefonen ikke er på lager vil man kunne oppleve at selve telefonen kommer etter at nummeret er overført.

 

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Jeg har nå mottatt telefon og sim-kort og alt det der, men lurte på en ting: Det står at nummeret blir overført og sim-kortet blir aktivt på tirsdag, betyr det at jeg ikke kan skru på telefonen før det? Hva med å sette inn det gamle kortet og bruke det fram til tirsdag, og passe på å ikke laste ned noe?

 

Noen som vet?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...