Tommelom Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg har nå fått muligheten til å sette maskina på verandaen med ledninger inn gjennom veggen til stua. Jeg tenkte å bygge en boks å sette den inne i selvsagt som beskyttelse mot vær og vind. Dette er jo den ultimate kjøling og støyfjerner. Dette skulle jo ikke være noe problem på denne tiden, men hvordan blir det på vinterstid med ørten speik ute? Er faren for kondens og kortslutning jeg er redd for selvsagt. Maskina er vel nødt til å stå på 24/7 for å holde en lunk inne i kassa som vil forhindre kondens. Men om den skulle stoppe av en eller annen grunn når det er 15 minus ute, så er jeg vel nesten nødt til å sette inn en vifteovn i kassa og få opp temmpen før jeg kan slå den på? Eller er det andre smarte triks? 60W lyspære (finnes de enda)? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hvis du skal varme opp kassen i forkant, kan du jo likegodt ha maskinen stående inne. Så lenge hele systemet står ute, så er det ikke fare for kondens. Men, luftfuktighet og slikt kan bli et problem - og det at det blir temperatur-forskjell i kassen og omgivelsene kan by på trøbbel. Jeg ville droppa det. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Jeg tenkte at pc'n ville spy ut såpass med varme at den klarte å varme opp den lille boksen selv på skikkelige vinterdager. Men jeg MÅ jo suge inn iskald luft utenifra og det er vel ikke til å unngå at det vil føre til kondens etter eller annet sted. Og så er det jo problemet med om den skulle stoppe og bli iskald. Da må jeg jo ut med vifteovn og tulle for å varme den opp igjen. Hmm....spørs om jeg dropper ideen til jeg flytter til et sted med et kott jeg kan sette masskina inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå