Deadzone Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei. Er ikke nå særlig oppdatert på routere, så tenkte jeg kunne spørre her. Trenger en router som har god rekkevidde, tåler at mange bruker nettet samtidig og takler at man laster ned torrents. Vanligvis er det 3-4 maskiner i bruk samtidig + iphone og PS3. I tillegg skal jeg kjøpe en ny mediaavspiller som også skal kobles til. Ingenting er for tiden kablet, så vi kjører routeren nokså hardt og det går utover hastighet. Routeren står i kjellertrappen og jeg bruker mest maskinene mine i 2 etasje, så trenger solid rekkevidde. HVa trenger jeg? kan vel legge i mellom 700-1200 kr på en ny router. Jeg har nylig kjøpt meg Mac og ser Apple har noen routere, men jeg har ingen kjennskap til dem. Har også sett at www.dustinhome.no har kampanje på flere. SLik som denne http://www.dustinhome.no/pd_5010316526.aspx. Hadde det vært noe for meg? Håper dere kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kan bare si at jeg ble anbefalt Jensen av en montør - bl.a. lett å komme igang med. Ser en av de er kåret til "Best i test": http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&WFSimpleSearch_NameOrID=Jensen+tr%C3%A5dl%C3%B8s+ruter&submitButton=GO Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Skal du ha lang rekkevidde, så anbefaler jeg Buffalo WZR-HP-G300NH. Ønsker du dual band, så er Netgear WNDR3700 bra. Begge disse har 64MB RAM og bra CPU. Styr langt unna Jensen.... Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det du etterspørr har vell strengt talt litt med internett hastigheten din også såvell som routeren. Selv innbiller jeg meg at det er rekkevidden routeren står for. Correct me if im wrong. Lenke til kommentar
Deadzone Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Har 10 Mbit opp og ned, og 80% av tiden ligger jeg på ca 10 prosent av det når jeg befinner meg i 2 etasje. Denne routeren vi nå har er ca 4-5 år gammel, så en oppgradering er vel på plass uansett. Dual band høres greit ut, men må lese litt om hva det er for noe. Takker for svar så lang Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dual band er at routeren har 5GHz i tillegg til det vanlige trådløsnettet på 2,4GHz. Er det mange naboer, så kan det være en fordel å ha muligheter for begge. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Anbefaler at du kjøper dualband, spesielt om det er mange naboer som har trådløst som la7dfa nevner. Kjører 5 GHz på den ene laptopen, og merker at jeg har mye bedre hastighet på den. Har 300 Mbps stabilt. På den andre laptopen som bare har 2,4 GHz ligger jeg på ca 216 Mbps stabilt etter å funnet den beste kanalen. Dette tror jeg skyldes en del andre trådløse nett i nærheten som kjører på 2,4 GHz. Gå for WNDR3700 eller en annen god dualband-router. Her er en test av routere, men bare på 2,4 ghz nettet: http://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_wireless&Itemid=&chart=69 (WLAN Throughput). Endret 14. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Deadzone Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Da ble det WNDR3700. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå