abene Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Google er klar med ny betaversjon av nettleseren Chrome. Les mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) opera har autofill også. men denne så litt mer gjennomført ut. Endret 12. august 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg kjører utviklerversjonen, og fikk dette for en liten stund siden. Det fungerer veldig bra, bortsett fra at jeg har opplevd at den har lagret passord og vist meg det i klartekst etterpå. Det kan nok godt være pga. at jeg bruker utviklerversjonen, men ellers har jeg ikke opplevd noe galt. En ting jeg savner i Chrome, og i alle andre nettlesere også, forsåvidt, er en slags "magisk" nedlastingsfunksjon. Mange laster ned haugevis av tekstdokumenter, pakkede filer osv iløpet av en dag, og da blir fort nedlastingsmappa rotete. Det hadde vært veldig bra om nettleseren selv kunne sortere nedlastede filer i undermapper, som dokumenter, filmer, lydfiler osv. Automatisk utpakking av zippede filer hadde også vært genialt. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det jeg savner aller mest med chrome og FF som opera har, er at du logger inn ved å klikke ctrl + enter. Det og den kjekke søppelkassa i hjørnet hvor jeg har nylig lukkede faner, er grunnen til at jeg bruker opera. Lenke til kommentar
G Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) At nettleseren lagrer brukerinformasjon. Ja nyttig nok, men jeg synes det sikkerhetsmessige ved det er litt ekkelt. Hva om ondsinnede programmerere finner ut hvordan de kan stjele den informasjonen, og da spesiellt e-post adresser. Sikkerhetshull dukker stadig opp, så sjansen for noe sånt er jo ingen umulighet. Endret 12. august 2010 av G Lenke til kommentar
mungo Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 I firefox og sikkert andre nettlesere også kan du jo sette at f.eks. zip-filer alltid skal åpnes i programmet du assosierer det med. Gjelder forsåvidt andre filtyper også. Til firefox finnes det en add-on som du kan sette opp til å sortere nedlastede filer. Automatic Save Folder heter den. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4781/ for dem som vil lese mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 At nettleseren lagrer brukerinformasjon. Ja nyttig nok, men jeg synes det sikkerhetsmessige ved det er litt ekkelt. Hva om ondsinnede programmerere finner ut hvordan de kan stjele den informasjonen, og da spesiellt e-post adresser. Sikkerhetshull dukker stadig opp, så sjansen for noe sånt er jo ingen umulighet. Det er jo ikke umulig at man klarer å logge det når folk skriver det inn direkte heller, om man får et stort nok sikkerhetshull i nettleseren. AtW Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg kjører utviklerversjonen, og fikk dette for en liten stund siden. Det fungerer veldig bra, bortsett fra at jeg har opplevd at den har lagret passord og vist meg det i klartekst etterpå. Det kan nok godt være pga. at jeg bruker utviklerversjonen, men ellers har jeg ikke opplevd noe galt. En ting jeg savner i Chrome, og i alle andre nettlesere også, forsåvidt, er en slags "magisk" nedlastingsfunksjon. Mange laster ned haugevis av tekstdokumenter, pakkede filer osv iløpet av en dag, og da blir fort nedlastingsmappa rotete. Det hadde vært veldig bra om nettleseren selv kunne sortere nedlastede filer i undermapper, som dokumenter, filmer, lydfiler osv. Automatisk utpakking av zippede filer hadde også vært genialt. det er typiske ting som er lett å fikse i opera. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Bruker LastPass jeg, som er best i autofyll.. Som er til både FF, Chrome, Opera og IE.. Eneste tillegget jeg absolutt bare må ha.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 savner bare en funksjon i Google Chrome nå, muligheten til å spesifisere en egen Socks-proxy for nettleseren som ikke påvirker pc'en ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå