Mazeking Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Har i dag en Linksys WRT54GS med DD-WRT firmware. Ruteren begynner vel nå å bli gammel, men den er ROCK SOLID med DD-WRT firmware fra 2008. Det jeg føler jeg mangler i denne ruteren er mulighet for å ha en brukervennlig logging og rapportering av "uregelmessige" hendelser i nettet. F.eks. at jeg har enheter i huset som f.eks overfører unormalt mye data ut (trojanere). Forsøk på "innbrudd" osv. Slik det er i dag har jeg satt opp noen åpne porter inn, men jeg vet vel egentlig ikke en dritt om det skjer noe muffens i nettet mitt på innsiden som overfører data ut. Trenger rett og slett en god og oversiktlig firewall modul hvis det er mulig å prate om både oversiktlig, brukervennlig og bra i samme setning når det gjelder firewaller :-) Vi begynner å bli en del folk i familien og folk drar med seg alksens PC'er og dippedutter som skal ha nett-tilgang. Vil gjerne ha kontroll på hva disse enhetene gjør i nettet mitt. Som sagt så er den ruteren jeg har i dag ROCK SOLID og detter "aldri" ned. Så jeg vet ikke om jeg egentlig kommer til å angre hvis jeg bytter den ut. Kan jo hende jeg kan skur på noen flere knapper i den ruteren og firmwaren jeg har i dag og få mer ut av firewall loggingen? Noen andre som har god erfaring emd 3. parts firmware og "oversiktlig" firewall-logging på rutere? Endret 12. august 2010 av Mazeking Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Tomato støttar WRT54GS v1-v4. Sjekk kva for versjon du har (står på ein lapp på undersida, som regel), denne skal visstnok ha betre verktøy for oversikt over bandbreiddebruk, sjekk demonstrasjonar på nettsida. Tomato er òg kjent for å vere minst like stabil som DD-WRT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå