Gå til innhold

Anbefaling på bra router med bra 3 partfirmware støtte

Anbefalte innlegg

Har i dag en Linksys WRT54GS med DD-WRT firmware. Ruteren begynner vel nå å bli gammel, men den er ROCK SOLID med DD-WRT firmware fra 2008.

Det jeg føler jeg mangler i denne ruteren er mulighet for å ha en brukervennlig logging og rapportering av "uregelmessige" hendelser i nettet. F.eks. at jeg har enheter i huset som f.eks overfører unormalt mye data ut (trojanere). Forsøk på "innbrudd" osv. Slik det er i dag har jeg satt opp noen åpne porter inn, men jeg vet vel egentlig ikke en dritt om det skjer noe muffens i nettet mitt på innsiden som overfører data ut. Trenger rett og slett en god og oversiktlig firewall modul hvis det er mulig å prate om både oversiktlig, brukervennlig og bra i samme setning når det gjelder firewaller :-)

Vi begynner å bli en del folk i familien og folk drar med seg alksens PC'er og dippedutter som skal ha nett-tilgang. Vil gjerne ha kontroll på hva disse enhetene gjør i nettet mitt.

Som sagt så er den ruteren jeg har i dag ROCK SOLID og detter "aldri" ned. Så jeg vet ikke om jeg egentlig kommer til å angre hvis jeg bytter den ut.

Kan jo hende jeg kan skur på noen flere knapper i den ruteren og firmwaren jeg har i dag og få mer ut av firewall loggingen?

Noen andre som har god erfaring emd 3. parts firmware og "oversiktlig" firewall-logging på rutere?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...