RWS Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Så sier de slik, og så sier de slik... Her er den sittende gnurebukkens syn på saken (Gnurebukken i vatikanet): http://www.dailymail.co.uk/news/article-447930/Pope-Benedict-believes-evolution.html Han tror på noe, men forkaster (ikke uventet) det som kontradikterer hans kirkes syn... Feige, unnvikende, falske er et syn jeg sitter igjen med av disse kirke lederne, for de VET at bevisene er overveldene, men tørr allikevel ikke å gå ut og si stikk i mot vissvass historiene en finner i bibelen... Trist å se så svake mennesker som ikke klarer å akseptere ting som faktisk kan bevises mens de med de glatteste ansikt kan stå der å tale i timesvis for ting som ikke er annet enn påstander som ikke her en flik av bevis ved seg! Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Vanskelig å være troende om man skal gå rundt og kreve bevis for altmulig. Vil du at paven skal si at Gud ikke eksisterer fordi at man ikke kan bevise det? Konklusjonen man kan trekke fra artikkelen er vel at paven er fan av kreasjonisme. Endret 16. august 2010 av Tå. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja kilder hadde vært fint. Den nåværende paven har såvidt jeg vet ikke uttalt seg på området og det finnes ingen konsensus innenfor den katolske kirke som tilsier at evolusjonsteorien = fakta. Kardinal som snakker kreasjonisme: http://www.nytimes.com/2005/07/07/opinion/07schonborn.html Greit nok, litt utdatert men fyren har nok neppe endret mening. Hvor finner man de fleste protestanter? I USA? Står evolusjonsteorien sterkt i USA? Greit nok at det finnes mye fantasi i bibelen, men det er jaggu mye fantasi på dette forumet også. Så nei. De fleste "hovedkirker" har IKKE konkludert med at evolusjon er fakta. For hver høytstående religiøs person som sier at det er fakta finner man sikkert 10 andre som sier det motsatte. http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_and_evolution Se også bill mahers Religious der han intervjuer chief science advisor to the pope. Det er 40 000 000 kreasjonister i usa, det er langt flere protestanter en 40 000 000 i usa. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Den nåværende paven har såvidt jeg vet ikke uttalt seg på området og det finnes ingen konsensus innenfor den katolske kirke som tilsier at evolusjonsteorien = fakta. Det finnes da strengt tatt ingen konsensus innenfor kristendommen generelt, men nå er jeg kanskje litt for pirkete for trådens henseende. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Alle strekkoder inneholder 666, en på begynnelsen en i midten og en i slutten. Dyrets merke? tilfeldig? :> Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Strekkoden(EAN) for kjøttprodukter i "vår*" butikk er 32303679800... etterfulgt av vekt oppgitt i milligram og identifikasjonsnummer (0-9). Så jeg tror ikke det, du. * Den gang da. Endret 18. august 2010 av cuadro Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Alle strekkoder inneholder 666, en på begynnelsen en i midten og en i slutten. Dyrets merke? tilfeldig? :> Jøss, hva klarer ikke den meneskelige hjernen å se mønster i..... Bare bland inn nok tro på slikt tull og *viola!*, vi har djevelen innpakket i plast overalt! Men hvorfor skulle dette gjøre meg noe egentlig? Jeg tror ikke på den store kristne eventyr helten jeg, så til de som tror på denne fiktive helten og som tror at disse tallene skader dem eller noe slikt, kan dere holde vissvasset for dere selv? Dere dummer dere jo loddrett ut med å si slikt noe jo, for hvis vi bare kikker litt mer nøye etter er jeg brennsikker på at vi kan finne koder og mønstre for tor, odin, zevs, ja selveste manitou også på klær, hatter, biler, ja you name it! Det du tydeligvis ikke skjønner er at du ser dette FORDI du har kunnskap om den kristne (over)tro og derfor ser du slike ting, men hadde du hatt kunnskap om den store manitou hadde du garantert sett noe fra den religionen i kiwi poser, fuglemøkk og whatnot folk ikke "ser" alt mulig i om dagen... Endret 18. august 2010 av RWS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Core2Dude har ett lite poeng. Hvis du ser over sekstallet, så ser du to små tynne streker, som du finner på alle strekkoder. Ser du ett seks tall, så er det to tynne streker over. Så ser du på begynnelsen, i midten og på slutten at to streker går lengre ned enn de andre. Hva grunnen til dette er, vet jeg ikke. Mulig oppfinneren av EAN hadde behov for å oppfylle åpenbaringen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Du var i en 100 % dommedagssekt, Tenklitt Dette har ingen ting med kristendom å gjøre. De forskjellige symbolene i åpenbaringen er hentet fra GT Tallet 666 knyttes til jødenes konge i GT Dyret med syv hoder er syv jødiske konger. Åpenbaringen handler om horen og hennes syv konger, på den ene siden, og bruden og hennes éne Konge på den andre siden. Horen er det jødiske trosamfunn Bruden er det kristne trosamfunn Endret 18. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Du var i en 100 % dommedagssekt, Tenklitt Dette har ingen ting med kristendom å gjøre. De forskjellige symbolene i åpenbaringen er hentet fra GT Tallet 666 knyttes til jødenes konge i GT Dyret med syv hoder er syv jødiske konger. Hva i huleste har din mening om hva 666 er for noe med saken å gjøre? Les hva tråden handler om da Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Du var i en 100 % dommedagssekt, Tenklitt Dette har ingen ting med kristendom å gjøre. De forskjellige symbolene i åpenbaringen er hentet fra GT Tallet 666 knyttes til jødenes konge i GT Dyret med syv hoder er syv jødiske konger. Åpenbaringen handler om horen og hennes syv konger, på den ene siden, og bruden og hennes éne Konge på den andre siden. Hahaha og du mener JEG høres ut som om jeg kommer fra en sekt? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Åpenbaringen handler om horen og hennes syv konger, på den ene siden, og bruden og hennes éne Konge på den andre siden. Horen er det jødiske trosamfunn Bruden er det kristne trosamfunn Ja akkurat. Det er derfor alle kvinner i GT er omtalt som horer da eller? For å liksom bevise at det var NT som hadde rett, for der er kvinner mye mer verdt en horer? Hvem sekt er du ifra egentlig`? Du har så mange meninger som passer best i sekter og som jeg aldri har hørt av mainstream kristne IHS... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Alle strekkoder inneholder 666, en på begynnelsen en i midten og en i slutten. Dyrets merke? tilfeldig? :> Core2Dude har ett lite poeng.... Du var i en 100 % dommedagssekt, Tenklitt Dette har ingen ting med kristendom å gjøre. De forskjellige symbolene i åpenbaringen er hentet fra GT Tallet 666 knyttes til jødenes konge i GT Dyret med syv hoder er syv jødiske konger. Åpenbaringen handler om horen og hennes syv konger, på den ene siden, og bruden og hennes éne Konge på den andre siden. Horen er det jødiske trosamfunn Bruden er det kristne trosamfunn Hva i huleste har din mening om hva 666 er for noe med saken å gjøre? Les hva tråden handler om da Du vokste opp med at tallet 666 i åpenbaringsboken symboliserer EAN strekkoder. Mens tallet i virkeligheten symboliserer jødenes konge. GTs Kong Salamon hadde 666 talenter gull. Skjønner du ikke "bruden" i åpenbaringsboken symboliserer de kristne som valgte Jesus Kristus til Konge. Mens "horen" i åpenbaringsboken symboliserer jødene som i steden valgte de syv Herodianske konger. Eksempel: Wikipedia > Agrippa I also called the Great (10 BC - 44 AD), King of the Jews, Jødene hadde syv slike falske konger og aviste derfor Jesus Kristus. Endret 18. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Alle strekkoder inneholder 666, en på begynnelsen en i midten og en i slutten. Dyrets merke? tilfeldig? :> Core2Dude har ett lite poeng.... Du var i en 100 % dommedagssekt, Tenklitt Dette har ingen ting med kristendom å gjøre. De forskjellige symbolene i åpenbaringen er hentet fra GT Tallet 666 knyttes til jødenes konge i GT Dyret med syv hoder er syv jødiske konger. Åpenbaringen handler om horen og hennes syv konger, på den ene siden, og bruden og hennes éne Konge på den andre siden. Horen er det jødiske trosamfunn Bruden er det kristne trosamfunn Hva i huleste har din mening om hva 666 er for noe med saken å gjøre? Les hva tråden handler om da Du vokste opp med at tallet 666 i åpenbaringsboken symboliserer EAN strekkoder. Mens tallet i virkeligheten symboliserer jødenes konge. GTs Kong Salamon hadde 666 talenter gull. Skjønner du ikke "bruden" i åpenbaringsboken symboliserer de kristne som valgte Jesus Kristus til Konge. Mens "horen" i åpenbaringsboken symboliserer jødene som i steden valgte de syv Herodianske konger. Eksempel: Wikipedia > Agrippa I also called the Great (10 BC - 44 AD), King of the Jews, Jødene hadde syv slike falske konger og aviste derfor Jesus Kristus. Hva 666 egentlig symboliserer er ikke det viktige for meg i denne tråden. Her oppfordres det til å poste myter som kristne vokser opp med. Dette er en myte jeg har vokst opp med. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Enig med Tenklitt, dette er ikke en episode av mythbusters. Håper tråden kan holdes on topic, da dette er litt morsomt. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 En annen myte: Evolusjonsteorien er inspirert av djevelen. For å forklare skaperverket uten Gud. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Unnskyld meg, men hvem har bestemt at djevelen er en myte? Og hvem har bestemt at evolusjonsteorien ikke er inspirert av djevelen? Ha-ha, det høres så latterlig ut, gjør det ikke? Det gjorde det sannelig også for de kloke hoder da Columbus påsto at jorden var rund som en ball; "det er jo bare å se rundt seg", sa de, "så ser man at jorden er flat". Og sannelig gjentar evolusjonistene det samme i dag også og latterliggjør både Gud og kreasjonisme, "bare se rundt oss, fossiler, C-14-metoden og alle de intelligente forskere! Ser dere ikke hva alle disse sier?" Dersom djevelen faktisk eksiterer og er anti-Gud, så er det vel logisk å trekke konklusjonen at han kan tilrettelegge for å lede oppmerksomheten bort fra Gud på alle mulige måter. Men når man kun ler vekk alle disse tankene og millioner med mennesker som kan vitne om at det finnes en djevel og det finnes en Gud, da blir evolusjonsteorien alt man sitter igjen med, en mangelfull, usannsynlig og unaturlig forklaring på hvorfor en selv eksisterer på denne planeten. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Jeg skal ikke kommentere denne, i frykt for at tråden utvikler seg til kreasjonist vs evolusjon-godtaer Man kan godt ta den på kreasjonist vs evolusjonister tråden hiver den over der jeg Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg skal ikke kommentere denne, i frykt for at tråden utvikler seg til kreasjonist vs evolusjon-godtaer Man kan godt ta den på kreasjonist vs evolusjonister tråden hiver den over der jeg Hehe, flink du er. Lurte deg nesten der, gitt! Jeg skal sjekke kommentaren din, men jeg orker ikke å engasjere meg i en slik debatt. De er endeløse nettopp fordi det koker ned til at man kan tolke sine funn og observasjoner på flere måter enn kun én måte. Dvs. at jeg som kreasjonist har andre tanker og naturlige (og overnaturlige) forklaringer på hvorfor naturen er slik den er i dag, enn det evolusjonister har. Det handler ikke om å ignorere fakta, det handler om hvordan man tolker dem. Endret 20. august 2010 av Mennesket Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Av en eller annen grunn gikk jeg inn og sjekket profilsiden min nå. Jeg hadde da (rett før denne posten) skrevet 666 innlegg på diskusjon.no.. hva betyr det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå