Gå til innhold

Myter kristne vokser opp med

Anbefalte innlegg

Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt

Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne.

Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik.

Nei, verdens to milliarder kristne snakker ikke om verdens ende og den slags. Dere to har vært i en eller annen sekt, som ikke har skjønt hva det var Jesus Kristus sa for 2000 år siden.

Legg merke til hvordan han snakker om to milliarder ETTER at han har rendret en hel haug av de 35 000 grenene av kristendom som ukristne sekter med annenrangs kristne medlemmer :)

Gøy å se hvordan hans kristne mangel på logikk får ham til å gjøre slike helt klare logiske feil...

Og slapp av, IHS er også i en sekt, det må han være da hans sinnsvake tolkninger av bibelen er noe du ikke finner hos selv de mer radikale mainstream kristne, samt hans tro på at jesus kom flytende på ei fjøl helt av seg selv uten hjelp av bibelen...

Ville tippet på at han tilhører "de hjerneløse budskaps sekt" hvis det er noe som heter det?

Hva heter sekten din IHS?

Trodde lenge at du var oppvokst hos den største sekten, hos de som har denne gamle gnurebukken nede i vatikanet, men jeg skjønner jo at selv du må være for radikal for de gutta der....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne.

Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik.

Nei, verdens to milliarder kristne snakker ikke om verdens ende og den slags. Dere to har vært i en eller annen sekt, som ikke har skjønt hva det var Jesus Kristus sa for 2000 år siden.

Legg merke til hvordan han snakker om to milliarder ETTER at han har rendret en hel haug av de 35 000 grenene av kristendom som ukristne sekter med annenrangs kristne medlemmer :)

Ja, trodde du at de ikke-kristne sektene skulle regnes blant verdens to milliarder kristne ?

Lenke til kommentar

Ja, trodde du at de ikke-kristne sektene skulle regnes blant verdens to milliarder kristne ?

Synker ikke det tallet litt, siden de aller fleste må jo være falske kristne? :)

Lenke til kommentar

Det er to miliarder katoliker, ortodokse og protestanter i verden, Tenklitt

Men dine ville hypoteser har ikke noe med de religionene å gjøre, altså er ikke du en av de, og derfor er du en av de falske kristene, ikke noe av det tullet du kommer med har noe med katolismen, protestatismen eller ortodokse å gjøre

Lenke til kommentar

Men dine ville hypoteser har ikke noe med de religionene å gjøre, altså er ikke du en av de, og derfor er du en av de falske kristene, ikke noe av det tullet du kommer med har noe med katolismen, protestatismen eller ortodokse å gjøre

Noe spesielt du her tenker på, Gunfreak ?

Lenke til kommentar

Jeg tenker på ALT du har kommet med de siste månedene, ikke noe av det er å finne i doktriene til noen av de store kristene sektene

Lenke til kommentar

Jeg tenker på ALT du har kommet med de siste månedene, ikke noe av det er å finne i doktriene til noen av de store kristene sektene

Du må nok være litt mer konkret, Gunfreak

Er det arrogant av deg å kalle deg ekte kristen, og andre for falske kristne?

Nei

Lenke til kommentar

En av kristendommens største myter er jo nettopp budskapet i seg selv, nemlig jesus. At det var en kar som het jesus og som trodde han var guds sønn på den tiden er bare normalt, da det visstnok var en folkesport den gangen å gjøre nettopp det, denne jesusen konkurerte altså med over 5000 om den jobben...

Men noen guds sønn var denne jesusen definitivt ikke, det er ingenting som tyder på det. Legg merke til at kilden på dette er og blir bibelen alene og en skal være bra dum hvis en tror at bibelen ikke har en hensikt med å hevde det. Det er ikke skrevet en dritt om alt det fantastiske jesus gjorde og det er jo LITT rart da, når det var så mange folk som faktisk så dette selv, i egen person... Men ikke en dritt er skrevet og nå kommer vi til rosinen i bibelen.... eller var det pølsa?, for det som er skrevet om jesus ble skrevet først 60 pluss år etter hans død og hvorfor det? Hvorfor dette vacuumet av skriftelige ting etter at han døde? En forklaring kan være at denne jesusen hadde munnlæret i orden og prekte ganske bra, en god politikker og at folk begynte å spinne myter om den veltalende tosken som snakket seg opp på korset osv mens de satt og bedrev slabberas undt leier bålene... Eller så kan dette ha blitt sydd i sammen etter ordre fra den godeste constantin, som forsto at folk er helt idioter og gjør hva som helst bare de kan narres til å tro på en eller annen gud...

Gjettningene er mange, men det vi kan konkludere med var at jesus KUN hevdes som guds sønn i bibelen! Det står ikke et pip om dette noen andre steder, ikke at han gikk på vannet (mange andre myter har det samme om eldre guder da...), ikke en dritt om at han mettet to tusen mennesker på to fisker, som han trllet om til tusen brød eller noe slikt, ikke en drit om helbredelene etc etc. Ikke et pip utenfor bibelen og bibelen kan vi ikke stole på som kilde for den er jo skrevet med nettopp det for øyet at folk skulle tro på jesus, gud og det hellige spøkelset...

Så jeg tror dette er et bestillings verk, at denne jesusen er funnet på, tatt ut av løse luften og tillagt en rekke myter som de rappet hos eldre, religioner uten å skjønner at vi endag med letthet kunne slå dette opp og se likhentene.... Kristendommen er med andre ord en bløff... tror jeg!

Lenke til kommentar

Nei av verdens 2,2 milliarder kristne er det kanskje så mange som 100 milioner falske kristne, Tenklitt

Hvem er du til å bestemme hvem som er falske kristne? Dette er noe jeg ser hele tiden blant kristne, de tror alltid at dem selv har tolket bibelen riktig - og alle andre har tolket feil.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Ja, tråden handler om forskjellige myter kristne vokser opp med. Ikke hvorvidt de er riktige eller ei. Har du noen IHS?

Alle som har VÆRT kristne minnes med gru hvordan denne tilværelsen var.

Nei! Hvofor det?

Jeg har ikke min barnetro lenger, men kan da ikke se tilbake på traumatiske sektlignende opplevelser fra min læstadianske bakgrunn.

Jeg vil heller påstå jeg har fått verdier med meg som jeg er glad for den dag i dag.

Sinnsykt hva folk kan få seg til å si om andre uten innsikt.

Uvitenhet er i sannhet en velsignelse.

Lenke til kommentar

... Kristendommen er med andre ord en bløff... tror jeg!

Du vet at det ikke er slik, RWS

Det "vet" jeg ikke nei, da jeg skrev akkurat at det motsatte, gjorde jeg ikke? Det er MIN mening om saken, du har din! Jeg mener at kristendommen er en gedigen bløff og det må jeg få lov til å mene samme hva du tror om den saken! Nemlig!

Og det er jo den største myten i kristendommen, at jesus liksom er guds sønn. Men som jeg skrev, det tror ikke jeg at han er, da det KUN er bibelen som predikerer den myten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...