Tenklitt Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Etter å ha vært aktiv på forumet her en periode, så har jeg oppdaget at mange ting som jeg vokste opp med å være overbevist om, kun var en myte, som ikke engang bibelen taler om. Eksempler på myter: - Bakvendt maskering av sataniske budskap forekommer i mye musikk, spesielt rock. - AC/DC står for "Anti Christ/Devil Children" og KISS står for "Knights In Satans Service" - VISA er dyrets merke. VISA står for 666 (google det, de har på en merksnodig måte kommet frem til dette) - Evig fortapelse = Evig pine i helvete (ok, fortsatt mener mange det er slik) Dette er noen sannheter jeg er vokst opp med. Har du som kristen, eller hørt kristne komme med noen myter, som vi i dag vet bare er en myte? Eventuelt, kjøre en "Mythbusters" på de mytene som fortsatt menes er riktige? Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha! AC/DC betyr jo likestrøm/vekselstrøm. lol :!: 4 Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha! AC/DC betyr jo likestrøm/vekselstrøm. lol :!: Guess that was the point. Lenke til kommentar
LarsOl Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kjenner meg ikke spesielt inn i det overskriften og førsteposten sier. Det var kanskje ikke meningen, men for folk som ikke har førstehånds kjennskap til kristne samfunn selv kan man fort dra konklusjonen at 1) Dette er ganske vanlige myter i de fleste kristne miljøer 2) De stammer kun fra kristne miljøer. Noe jeg utfra min erfaring ikke kjenner igjen. Når sant skal sies kan dette nok være lett føde for de menigheter der man vil stemple og dømme ting i øst og vest. At sånne miljøer finnes er vel ingen hemmelighet, men om det er vanlig og veldig utbredt i det store perspektiv er en annen ting. Disse mytene vokser nok like godt blandt de som synes det er kult og nikker gjennkjennende når de spiller musikken baklengs (ser for meg en gjeng kvisete gutter i stemmeskifte her). Om dere husker Åpen Post og deres teksting av sangtekster fra midtøsten så vet man at man lett kan høre det man vil. Slightly off-topic: Når vi først er inne på sånne ting så er det utrolig hvor klistret den Eagles' Hotel California-myten om at sangen har noe med satankirker å gjøre sitter. Når man leser om myten så er den tatt helt ut av det blå, men den er så kul at folk insisterer på å tro på den. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er ikke kristen selv, men de ti bus henger over datamaskinen her, takket være en far som var kristen, og aldri har lagt fra seg barnetroen. Derimot har jeg hatt kristne venner, og stadig blitt forundret over ting de visste, som jeg aldri hadde hørt om. En venninne var helt sikker på at man måtte være gift for å få barn, helt til hun var omtrent 12, og hun var sikker på at dinosaurene døde av drukning. Mytene om rockemiljøet har alltid vært myter for meg, men etterhvert er det vel noen band som virkelig har lagt in satanistiske budskap i sangene sine, forskjellen er bare at budskapet høres best når teksten spilles riktig vei? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ikke bare vennina di som trodde at man måtte være gift for å få unger. http://www.snopes.com/pregnant/nosex.asp Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Etter å ha vært aktiv på forumet her en periode, så har jeg oppdaget at mange ting som jeg vokste opp med å være overbevist om, kun var en myte, som ikke engang bibelen taler om. Eksempler på myter: - Bakvendt maskering av sataniske budskap forekommer i mye musikk, spesielt rock. - AC/DC står for "Anti Christ/Devil Children" og KISS står for "Knights In Satans Service" - VISA er dyrets merke. VISA står for 666 (google det, de har på en merksnodig måte kommet frem til dette) - Evig fortapelse = Evig pine i helvete (ok, fortsatt mener mange det er slik) Dette er noen sannheter jeg er vokst opp med. Har du som kristen, eller hørt kristne komme med noen myter, som vi i dag vet bare er en myte? Eventuelt, kjøre en "Mythbusters" på de mytene som fortsatt menes er riktige? Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Jeg er delvis enig i det du sier; ikke alle er vriene å tolke baklengs. Men ingen av de baklengse budskapene er perfekt daglig tale, nei. Det ville vel strengt talt vært umulig med å få perfekt tale både forlengs å baklengs i hele setninger. Vet ikke. Dette emnet er imidlertid kun en liten del av boken der musikk, rytmer og kommunikasjon omtales; og boken omtaler jo i grunn veldig mye rart. Forfatteren av boken er forresten faren til en skolekamerat av meg... Han var tidligere rockeartist langt inni det heftige rockemiljøet, siden snudde han tvert om og ble kristen. Han er jo naturligvis et meget stort musikktalent, og meget kyndig på alle måter på dette feltet. Jeg tror han vet meget godt hva han snakker om i boken sin. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Jeg er delvis enig i det du sier; ikke alle er vriene å tolke baklengs. Men ingen av de baklengse budskapene er perfekt daglig tale, nei. Det ville vel strengt talt vært umulig med å få perfekt tale både forlengs å baklengs i hele setninger. Vet ikke. Dette emnet er imidlertid kun en liten del av boken der musikk, rytmer og kommunikasjon omtales; og boken omtaler jo i grunn veldig mye rart. Forfatteren av boken er forresten faren til en skolekamerat av meg... Han var tidligere rockeartist langt inni det heftige rockemiljøet, siden snudde han tvert om og ble kristen. Han er jo naturligvis et meget stort musikktalent, og meget kyndig på alle måter på dette feltet. Jeg tror han vet meget godt hva han snakker om i boken sin. Ja!! Det er umulig for ett menneske. Men mener man ikke at Mr. Devil står bak da? Da burde det vel være en smal sak? Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Jeg er delvis enig i det du sier; ikke alle er vriene å tolke baklengs. Men ingen av de baklengse budskapene er perfekt daglig tale, nei. Det ville vel strengt talt vært umulig med å få perfekt tale både forlengs å baklengs i hele setninger. Vet ikke. Dette emnet er imidlertid kun en liten del av boken der musikk, rytmer og kommunikasjon omtales; og boken omtaler jo i grunn veldig mye rart. Forfatteren av boken er forresten faren til en skolekamerat av meg... Han var tidligere rockeartist langt inni det heftige rockemiljøet, siden snudde han tvert om og ble kristen. Han er jo naturligvis et meget stort musikktalent, og meget kyndig på alle måter på dette feltet. Jeg tror han vet meget godt hva han snakker om i boken sin. Ja!! Det er umulig for ett menneske. Men mener man ikke at Mr. Devil står bak da? Da burde det vel være en smal sak? Hehe, du er en racer på postingen. =) Altså, har du lest hva mange av artistene som faktisk skrev disse sangene som omtales på siden der, selv skrev om hvordan det gikk til osv.? Mange av dem forteller hvordan de plutselig fikk både melodi og sangtekst over seg, hvordan de følte "noen andre førte pennen" for dem, hvordan hele sanger ble puttet i hodet på dem og skrevet ned på 5 minutter osv. Dette er overnaturlig og ikke naturlig, min venn. Enten er det da fra JHVH eller så er det fra Anklageren. Det finnes ingen gråsoner. Enten så er det Gud som er Opphavet til rockemusikken, eller så er det Lucifer. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Jeg er delvis enig i det du sier; ikke alle er vriene å tolke baklengs. Men ingen av de baklengse budskapene er perfekt daglig tale, nei. Det ville vel strengt talt vært umulig med å få perfekt tale både forlengs å baklengs i hele setninger. Vet ikke. Dette emnet er imidlertid kun en liten del av boken der musikk, rytmer og kommunikasjon omtales; og boken omtaler jo i grunn veldig mye rart. Forfatteren av boken er forresten faren til en skolekamerat av meg... Han var tidligere rockeartist langt inni det heftige rockemiljøet, siden snudde han tvert om og ble kristen. Han er jo naturligvis et meget stort musikktalent, og meget kyndig på alle måter på dette feltet. Jeg tror han vet meget godt hva han snakker om i boken sin. Ja!! Det er umulig for ett menneske. Men mener man ikke at Mr. Devil står bak da? Da burde det vel være en smal sak? Hehe, du er en racer på postingen. =) Altså, har du lest hva mange av artistene som faktisk skrev disse sangene som omtales på siden der, selv skrev om hvordan det gikk til osv.? Mange av dem forteller hvordan de plutselig fikk både melodi og sangtekst over seg, hvordan de følte "noen andre førte pennen" for dem, hvordan hele sanger ble puttet i hodet på dem og skrevet ned på 5 minutter osv. Dette er overnaturlig og ikke naturlig, min venn. Enten er det da fra JHVH eller så er det fra Anklageren. Det finnes ingen gråsoner. Enten så er det Gud som er Opphavet til rockemusikken, eller så er det Lucifer. Sannsynligvis var det var Mr. Hasjplante Uansett, baklengs blir de så knotete at du kan tolke dem hvordan du vil. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil bare kort nevne at baklengs maskering innenfor rockemusikken faktisk er et faktum. Har du hørt om boken Musikkens makt? Jeg tror den ville interessere deg veldig; den tar for seg musikkens universelle språk og kommunikasjonsmiddel (ja, bådde tekstet og instrumental musikk), samt andre meget interessant emner som musikken vedrører. Når det gjelder den baklengse maskeringen i musikk (og boken som omtaler dette), kan du ta en kikk på den vedlagte linken: Musikkens makt og den nye verdensorden - Baklengs maskering Anbefaler deg også at du kikker på resten av det siden har å si om musikk, boken og hva eksperter sier om boken og innholdet i den. Som sagt, jeg tror du ville finne mange paradoksale, (historisk faktiske) interessante ting som mange mennesker i dag anser som myter. Ja, har vært inne på den siden (tror du har pekt til den før) og jeg kjenner igjen mange av eksemplene fra min egen oppvekst Uansett, så trenger jeg både da, og nå, og lese teksten til hva som ble sagt baklengs. Jeg tror du kan høre dem baklengs, og finne opp mange kreative andre ting som kan være sagt. Dessuten Uttalen er jo faktisk ikke i nærheten av perfekt baklengs. Det er jo det som påstås? At vi mennesker ikke er flinke nok til å lage en tekst som er tydelig både vanlig og baklengs? Hører du igjennom samtlige klipp, finner du ikke en eneste som er tydelig tale. Alle er såpass vriene at du altså kan tolke ordene til mye rart, bare du leter lenge nok Jeg er delvis enig i det du sier; ikke alle er vriene å tolke baklengs. Men ingen av de baklengse budskapene er perfekt daglig tale, nei. Det ville vel strengt talt vært umulig med å få perfekt tale både forlengs å baklengs i hele setninger. Vet ikke. Dette emnet er imidlertid kun en liten del av boken der musikk, rytmer og kommunikasjon omtales; og boken omtaler jo i grunn veldig mye rart. Forfatteren av boken er forresten faren til en skolekamerat av meg... Han var tidligere rockeartist langt inni det heftige rockemiljøet, siden snudde han tvert om og ble kristen. Han er jo naturligvis et meget stort musikktalent, og meget kyndig på alle måter på dette feltet. Jeg tror han vet meget godt hva han snakker om i boken sin. Ja!! Det er umulig for ett menneske. Men mener man ikke at Mr. Devil står bak da? Da burde det vel være en smal sak? Hehe, du er en racer på postingen. =) Altså, har du lest hva mange av artistene som faktisk skrev disse sangene som omtales på siden der, selv skrev om hvordan det gikk til osv.? Mange av dem forteller hvordan de plutselig fikk både melodi og sangtekst over seg, hvordan de følte "noen andre førte pennen" for dem, hvordan hele sanger ble puttet i hodet på dem og skrevet ned på 5 minutter osv. Dette er overnaturlig og ikke naturlig, min venn. Enten er det da fra JHVH eller så er det fra Anklageren. Det finnes ingen gråsoner. Enten så er det Gud som er Opphavet til rockemusikken, eller så er det Lucifer. Sannsynligvis var det var Mr. Hasjplante Uansett, baklengs blir de så knotete at du kan tolke dem hvordan du vil. ... da tenker vi vel litt likt akkurat på dette området, Tenklikt ... Eh, Tenklitt. Er det dette man kaller 'sirkelargumentasjon'? Der man kommer tilbake til utgangspunktet for hele diskusjonen? ^^ Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Hehe nå ja.. Vi tenker vel ikke helt likt. Hvordan får du påstanden min om at du kan høre mye rare ord baklengs bare du leter lenge nok - til å bli en sirkelargumentasjon egentlig?? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Etter å ha vært aktiv på forumet her en periode, så har jeg oppdaget at mange ting som jeg vokste opp med å være overbevist om, kun var en myte, som ikke engang bibelen taler om. Eksempler på myter: - Bakvendt maskering av sataniske budskap forekommer i mye musikk, spesielt rock. - AC/DC står for "Anti Christ/Devil Children" og KISS står for "Knights In Satans Service" - VISA er dyrets merke. VISA står for 666 (google det, de har på en merksnodig måte kommet frem til dette) - Evig fortapelse = Evig pine i helvete (ok, fortsatt mener mange det er slik) Dette er noen sannheter jeg er vokst opp med. Har du som kristen, eller hørt kristne komme med noen myter, som vi i dag vet bare er en myte? Eventuelt, kjøre en "Mythbusters" på de mytene som fortsatt menes er riktige? Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne. 1 Lenke til kommentar
Ateisten Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne. Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Ja, tråden handler om forskjellige myter kristne vokser opp med. Ikke hvorvidt de er riktige eller ei. Har du noen IHS? Lenke til kommentar
Ateisten Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ja, tråden handler om forskjellige myter kristne vokser opp med. Ikke hvorvidt de er riktige eller ei. Har du noen IHS? Alle som har VÆRT kristne minnes med gru hvordan denne tilværelsen var. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne. Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik. Nei, verdens to milliarder kristne snakker ikke om verdens ende og den slags. Dere to har vært i en eller annen sekt, som ikke har skjønt hva det var Jesus Kristus sa for 2000 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå