Gå til innhold

Trenger Hjelp : Gitar til PC ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins en del alternativer, f.eks. guitarport. Du kan evnt. kjøpe deg en usb-gitar. Et hvilket som helst vanlig lydkort vil gjøre jobben, men let gjerne etter et med støtte for ASIO. Hvis det støtter 6.5 mm jack er det også en liten praktisk fordel.

De beste resultatene vil du få med en god mikrofon (f.eks. SM57) foran en god forsterker, som er koblet til en gitar med gode mikrofoner! :)

Lenke til kommentar

Det fins en del alternativer, f.eks. guitarport. Du kan evnt. kjøpe deg en usb-gitar. Et hvilket som helst vanlig lydkort vil gjøre jobben, men let gjerne etter et med støtte for ASIO. Hvis det støtter 6.5 mm jack er det også en liten praktisk fordel.

De beste resultatene vil du få med en god mikrofon (f.eks. SM57) foran en god forsterker, som er koblet til en gitar med gode mikrofoner! :)

Takk for svar.

Har sjekka den mikrofonen (sm57) og den virker veldig bra. tror jeg går for den.

Men dette lydkortet er værre å plukke bland, ettersom jeg har begrensede kunnskaper om teknisk musikkutstyr.

Jeg var innom en musikkbutikk i dag for å spør litt om div utstyr. Han andbefalte at jeg skulle kjøpe en http://www.amazon.com/Audio-Kontrol-USB-MIDI-Interface/dp/B000NHWPK8 av han for 2500.- =)

Har du/dere noen tips ?

Det han vil bruke lydkortet til er å spille / spille inn musikk fra gitar/bass (gjerne begge på en gang), Han vil sikkert også spille på gitaren gjennom pc, og mikse lyder etc når han spiller.

Har ikke så god peiling på dette så håper noen har ettpar tips.

Har dere noen edit programmer å andbefale en 55år gammel musiker som ikke har så god peiling på pc generelt. (han har dog redigert film i et noobprogram, så han er soso=)

PS! er nok Win7 jeg kommer til å sette opp på denne pcn.

PSPS! tror ikke det er intr å legge mer enn ca 2000.- i det (jeg kan importere ting fra utlandet dog)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...