Laughing Madcap Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Et ganske underlig spørsmål. Men jeg lurer på hvorfor Popeye, og mange andre slagsmåls karakterer fra 30-50 tallet står på hælen med den fremre foten, og snurrer hendene i sirkler når de sloss. 1 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det var sånn de sloss da? For å virke truende? Fordi det var kult på den tiden? Jeg kan ikke se noen særlig praktisk grunn til denne oppførslen Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Morsomt spørsmål. haha Jeg vet ikke, er vel bare sånn de likte å tegne de. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det er jo en morsom posisjon også da. såm viser my. I tilleg er Skipper'n laget for barn og da er jo litt bevegelse morro. Man skal ikke lære barna å sloss heller. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Tror ikke tegnerne diktet opp det, man ser det jo i så mange eksempler fra denne tiden. Var dette en teknikk man brukte når de bokset før i tiden? Må få svar på dette! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dette med å holde armene på den rare måten vet jeg var en teknikk. Er ikke sikekr på hva du mener med "veiving", men det med å stå på helen vil jeg anta er en form for posering. Vist du hadde funnet et videoklipp ville det bli lettere å skjønne hva du mener. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Skal lete etter det Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 http://www.youtube.com/watch?v=PCQQRu2HYds&feature=related se på slossinga 0:14 Det var det beste jeg kunne finne så langt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Der er det jo åpenbart. Hna stikekr forten frem og lener seg bak. På den måten holder han motstanderen borte. Hvorfor han Veiver armene kan jeg komme på to grunner til: 1. Det er vanskeliger å forutse når han skal slå. 2. Når du er i bevegelse er du mer klar til et slag. (I forball er det mye lettere å ta i mot en pasning vist du ikke bare står rett opp og ned. Man må trippe litt og være klar til å bevege seg vist man må.) Det kom tydelig frem bare i det lille klippet. Motsi meg noen mener jeg tar feil. Endret 14. august 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Høres logisk ut, jeg ville selv holdt begge bena godt plantet slik at jeg får bedre bakkekontakt. Veivinga er jo litt det samme som i boksing, bare ikke like intensivt i boksing, da ville de vel bokserne utslitt for fort. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Å snurre med armen i sirkel er jo for å få opp farta på den slik at man får større kraft i slaget. Innlysende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå