Gå til innhold

Intel E8500 veldig varm, volt feil?


Anbefalte innlegg

Er noe varm. Vet pastaen er litt dårlig, skal byttes i september.

 

Men, kan det også ha noe å gjøre med volten? At den får for lite og blir veldig varm eller noe?Står på auto i BIOS.

 

Og, dette er IDLE, kjører Google Chrome, og de programmene som vist på bildet.

 

Under load blir den gjerne 90grader +

 

Og, har googla, og står flere steder at å resete "HSF" hjelper. Noen som vet hva det er.

 

Spiller ikke noen større rolle hva jeg har vifta på nå, bråker mer, men det er stort sett det..

post-149503-1281573586,36_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke ha stolt på Speedfan, sjekk med RealTemp eller CoreTemp. Når det gjelder "reset" hsf så mente de sikkert reseat hsf, det vil si remonter kjøleren. Hvis du bruker stock intel kjøling så er disse av ett meget dårlig design med plastikk pushpins som festemekanisme. Disse kan være vanskelig å få festet skikkelig, og de kan også løsne etter montering.

Lenke til kommentar

Ser nokså like ut spør du meg.

 

Dette er under rendering i 1080p @ 25fps i Sony Vegas Pro 9.

 

Finnes det noen gode vifter som koster ca 500kr og har socket 775, OG støtter i5?

 

Da kan jeg kanskje kjøpe det da jeg skal kjøpe termisk pasta, 1-2TB harddisk og skjermkort. Men prisen må være noe fin. Vil ikke opp i mye mer enn 4-5000. Helst 4k. (skjermkort 5870=3k, pasta 100k, 1-2TB HDD=500-1000).

post-149503-1281576607,3928_thumb.png

Lenke til kommentar

det var utrolig høy temp. har selv e8500, som jeg klokket til 4,6 Ghz med temp ca 80 grader.. Kan anbefalle min gamle kjøler fra coolermaster, kjøler veldig godt og koster veldig lite. link

 

 

EDIT: ser nå at du har høyere volt en meg på stock hastighet. Jeg har fra 1.040-1.060V, mens din kjører på 1,128. MEn likevel, din CPU blir for varm, og denne volten er ikke særlig høy. Se om kjøleren sitter "godt" fast på cpuen din, og rens den for støv.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...