Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

trenger hjelp, vil ikke bli mobbet.

Gjest as

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble mobbet på gamleskolen og vil ikke bli mobbet igjen.

Begynner på videregående og står som nr 16 etter andre inntaket. etter første inntaket sto jeg som nr 85.

Tror dere jeg har sjans til å komme inn på førstevalget mitt?

For hvis ikke må jeg begynne å gå i møte med privatskoler, fordi andrevalget mitt går alle de andre folkene i gamle klassen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg ble mobbet på gamleskolen og vil ikke bli mobbet igjen.

Begynner på videregående og står som nr 16 etter andre inntaket. etter første inntaket sto jeg som nr 85.

Tror dere jeg har sjans til å komme inn på førstevalget mitt?

For hvis ikke må jeg begynne å gå i møte med privatskoler, fordi andrevalget mitt går alle de andre folkene i gamle klassen min.

Mobbing er noe du må leve med, de gutta/jentene som mobber deg tror de er tøffe. Dette vil endre seg i Videregående.. En dame/gutt vil ikke ha en dame/gutt som skaper ett dårlig rykte, så ikke vær redd for at du blir mobbet på samme skolen som de gamle elevene dine kommer til å gå i, alle kommer til å bli splittet og få nye venner uansett. Det burde du og! Ikke vær redd for noe, ypper de med deg snur du ryggen til og går sakte. Kommer de og dytter går du videre, slår de lar du deg selv bli slått. Det er der de får dårlig rykte og stopper med mobbingen (pga damene dems syns synd på deg) Stopper ikke de å mobbe deg går damene vekk! :)

Ble mobbet før, men det stoppet på videregående :) Nå er jeg derimot venn med noen av de som mobbet meg, så.. ja.. De bare hang med feil person som gjorde en dårlig inflytelse på resten av gruppa i ungdsomskolen

beklager skrivefeil, korrekt meg gjerne ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår du vil ha en ny start på alt. Det er mulig du kan få en legeerklæring som sier at du kan få gå på den skolen du ønsker pga psykiske sosiale vansker, men å få noe slikt vil nok drepe selvtilliten din også.....

Lenke til kommentar

Forstår du vil ha en ny start på alt. Det er mulig du kan få en legeerklæring som sier at du kan få gå på den skolen du ønsker pga psykiske sosiale vansker, men å få noe slikt vil nok drepe selvtilliten din også.....

Med andre ord: "Don't think, just do!"

Lenke til kommentar

så det er no shot etter tredjeinntaket eller evt når skolen begynner igjen?

er bare så ufattelig lei. jeg er så sliten, går til psykolog og alt, men årker nesten ikke å snakke om det. alle vet hvem jeg er ifra den bydelen jeg er ifra og kansje over hele byen. vil kjøpe meg en scooter og kjøre så langt vekk som mulig

Lenke til kommentar

så det er no shot etter tredjeinntaket eller evt når skolen begynner igjen?

er bare så ufattelig lei. jeg er så sliten, går til psykolog og alt, men årker nesten ikke å snakke om det. alle vet hvem jeg er ifra den bydelen jeg er ifra og kansje over hele byen. vil kjøpe meg en scooter og kjøre så langt vekk som mulig

Auda, spørt foreldrene om å flytte?

Lenke til kommentar

Det er vel VGS det pleier å stoppe for de fleste vil jeg tro.

Folk blir mer modne og de danner nye vennegjenger.

Det kan hende de er litt små frekke i starten, men bare hold deg unna dem og ignorerer dem.

Få deg en ny vennegjeng og hold deg med de så vil du nok klare deg fint og mobberne vil til slutt skjønne at mobbingen kan de legge igjen på ungdomskolen.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Kan noen plis bare svare meg på om jeg klarer å komme inn eller ikke eller om det er sjans?

Kommer tvilsomt til å begynne der.

Ikke for å være frekk eller noe men jeg sa jeg ikke årket å snkke om det, og tips trenger jeg ikke. Jeg har tempramentsproblemer osvvosv. Går til psykolog, og hun vet akuratt hva jeg skal gjøre og jeg stoler på henne.

Mamma ignorerte meg i begynnelsen og sa at det var ejg som inbillet meg ting osv. Hun vil ikke se på meg som en feit taper med briller men gullklumpen hennes.

Lenke til kommentar

Kan noen plis bare svare meg på om jeg klarer å komme inn eller ikke eller om det er sjans?

Kommer tvilsomt til å begynne der.

Ikke for å være frekk eller noe men jeg sa jeg ikke årket å snkke om det, og tips trenger jeg ikke. Jeg har tempramentsproblemer osvvosv. Går til psykolog, og hun vet akuratt hva jeg skal gjøre og jeg stoler på henne.

Mamma ignorerte meg i begynnelsen og sa at det var ejg som inbillet meg ting osv. Hun vil ikke se på meg som en feit taper med briller men gullklumpen hennes.

Ser den, men hvordan kan vi svare deg om du klarer å komme deg inn på en skole? Du kan velge selv, enten gå på en privatskole, 2 skoler hvor du får nye venner. Alle tre mulighetene får du nye venner i. NÅ SPØRS DETTE OGSÅ OM FREMTIDEN DIN. Ønsker du å ha en skikkelig skole er det vell privatskolene som er det beste valget? Om du ønsker vanlig studiespesialisering eller hva enn du har søkt så går du for det. DET er opptil deg, vi kan ikke ta avsluttningen for deg, det må du gjøre. SPRE vingene og fly av gårde! Stopper noen deg flyr du bare videre :)

Lenke til kommentar

JEG STÅR PÅ VENTELISTE PÅ FØRSTEVALGET NR 16.(og andrevalget er den dumme skolen)

Er det noen som har fått det med seg eller?

Jeg lurer på om noen her inne har peiling på om jeg har en fair sjangs når jeg står på 16 plass på venteliste etter 2 inntaket og det er 60 plasser på skolen? eller er alt håp ute????????

Lenke til kommentar

Hør her - nå vil jeg si deg noe som er helt sant og du må love å tro på, noe som psykologen sikkert ikke har sagt fordi hun ikke er skoleelev selv lenger.

Mobbere tenker ikke så mye negativt om mobbeofre som mobbeofre tror! Det er nok mest du som tenker negativt om deg selv, ikke de. :)

Mobbere har NEMLIG SINE EGNE PROBLEMER SOM FYLLER HODET DERES, DE TENKER IKKE OVER DEG. Som fremtiden sin, kjærlighetssorger, problemer i gjengen, vanskelige lekser, kanskje de stryker i fag, utseendet sitt...

Derfor har de ikke plass i hodet sitt til å tenke at "han er en taper med briller" osv som du tydeligvis tror de tenker hele tiden.

Om de sier noen fæle ord, så er det kun i øyeblikket, og ikke ellers, og det blir de lei av når de blir eldre.

Derfor må du ikke ta mobbingen så seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor ille din situasjon er. Men jeg tror det blir annerledes på videregående, særlig hvis du har en litt mer optimistisk mentalitet rundt det, hvis det er mulig for deg.

Er det snakk om studieforberedende eller yrkesfaglig? Etter min oppfatning i nærområdet er det bedre miljø på de studieforberedende linjene.

Lenke til kommentar

for det første. INGEN svarer meg på det jeg spør om :(

ser at dere bare vil værne meg.

For det andre 3 av mobberne har bra snitt. Oppimot 5. Og før sommerferien startet sa han ene at de begynte på den skolen bare for å plage meg og lage livet mitt til et helvette. Jeg visste ikke at de visste jeg skulle begynne der eller hvordan de fant det ut. men men ÅRKER ikke å snakke om det :(

De vil tydeligvis at jeg skal ta selvmord el.

KAN NOEN PLIS SVARE MEG PÅ SPØRSMÅL?

Lenke til kommentar

Det er 60 plasser, men totalt hvor mange søkere? Etterhvert som skolen kommer i gang er det svært mange som ikke møter opp første dagen og dermed mister plassen sin, eller som etterhvert finner ut at det ikke er noe for dem. Jeg vil si det er en "grei" sjangs for å komme inn når du står på 16. plass etter 2. inntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...