RogueFreak Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har omtrent akkurat fått min Samsung Syncmaster 959NF, og må si at det er en meget bra skjerm! Helt flatt Diamondtron, klarer 1280x1024 @ 101Hz og skarpt bilde over alt. Gode farger og justeringsmuligheter. Alt i alt den beste skjermen jeg har hatt hittil. Og prisen er jo meget behagelig, jeg kjøpte min hos iHandel for 2887,- kroner. (kjøpte flere ting også, og kom over 5000,- og da er det gratis frakt uansett der) Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Når det gjelder viewsonic p90f, er den såpass uklar i bildet på enkelte områder at det kan bli irriterende å lese tekst? Hvordan er skarpheten i 1600x1200? Hvordan er Samsungen på dette området? Har den to striper på skjermen? I såfall, hvor godt synlige er de (hører det er forskjell på hvor godt de synes)? Ingen som kan gi svar på disse spørsmålene? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Når det gjelder viewsonic p90f, er den såpass uklar i bildet på enkelte områder at det kan bli irriterende å lese tekst? Hvordan er skarpheten i 1600x1200? Hvordan er Samsungen på dette området? Har den to striper på skjermen? I såfall, hvor godt synlige er de (hører det er forskjell på hvor godt de synes)? Ingen som kan gi svar på disse spørsmålene? Prøvde Samsungen i 1600x1200 nå, og skarpheten i windows/tekst synes jeg er helt akseptabel (mye bedre enn haugen jeg hadde før iallefall...). Jeg kjører 1280x1024 både i windows og spill, siden jeg synes det er den beste oppløsningen på en 19", 1600x1200 blir for smått. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Viewsonic p90f er en AG (Aperature Grille) skjerm, men skal vistnok ikke ha de to stripene på skjermen. Noen som vet noe om dette? Er det en "catch" knyttet til dette? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har P90f og den har ingen horisontale striper. Jeg kjører 1280 x 1024 100Hz. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har P90f og den har ingen horisontale striper. Jeg kjører 1280 x 1024 100Hz. er tekst klar og tydelig, både i 1280x1024 og 1600x1200? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Håpløse mennesker som linker til HYUNDAI Q910 i det hele tatt! Har den, og blant BILLIG-skjermer, kan den absolutt ikke måle seg med jevn-dyre HYUNDAI F910! (Sistnevnte er fire kroner billigere, såvidt jeg kan se.) http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=942...lAction=details Men, såklart... Dette er billig-skjermer. Burde bli tatt for hva det er. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 HMMMMMMMMM Jeg er vant med flere Hansol 900P skjermer, tenkte at ViewSonic ville være et godt valg. Når det gjelder skarphet så er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal svare deg i dette forum, alt kan missforståes. Vi som svarer på slike spørsmål har en påvirkningskraft på de som skal investere i PC utstyr. Det jeg sliter med er å stille inn skjermen riktig, det er mange muligheter her blant annet skarphet. Jeg synes at mine gamle Hansol skjermer er skarpere en denne P90f'en så langt. Jeg skal gi denne skjermen sjanse i noen dager til før den eventuelt blir dømt ut. Denne skarpheten gjelder i Word applikasjoner, men når det gjelder spill så er P90f vesentlig bedre en Hansol. Den er svært lyssterk. Det er litt tidlig ennå om jeg vil anbefale deg denne skjermen. Jeg kan ikke se noe vesentlig forskjell på skjermen om den går i 1280x1024 eller 1600x1200. Eller om den har 85, 90 eller 100Hz. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Se på hz. burde ha en som klarer 100 hz @ 1280x1024Joda, om det er et krav som du vil ha da så. Men eg ser ikke forskjellen mellom 85 og 100Hz :wink: Optikeren sier: "The more the merrier". Jo flere Hertz, jo bedre for øyene øyne-><-øyne Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Har selv viewsonic p95f+ og er så og si mektig fornøyd med den, kan jo med en gang si at det er en skjerm som trenger mye finjusteringer for å få et klart bilde, men når du først har det er det krystallklart. Lillebror p90f har litt mindre oppløsningen, men på denne modellen slipper du derimot damperwires (2 horizontale striper) og den har vist mindre tekniske problem enn storebror. Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har bestilt skjermen, så den hos en kamerat og den virket helt ok for meg. Poenget er at vi har forskjellig utgangspunkt og preferanser/krav. Så alt i alt er det utrolig vanskelig å si hva en annen vil være fornøyd med. Når det gjelder lyd er jeg utrolig kresen, eller rettere sagt UTROOOOLIg kresen, og jeg vet at mange her har det slik når det gjelder skjermer. Jeg kunne f.eks ikke eid en HK hjemmekinoreceiver til 14.000 da de er for dårlige etter MINE preferanser. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Har hørt at flere har hatt problemer med vertikal-feil på p90f, og at dette kan variere fra skjerm til skjerm. Noen som vet noe mere om dette? (Vertikal-feil = ting på en side av skjermen er høyere eller lavere enn den andre, så en vanrett strek vil se litt skjev ut). Leste blandt annet utdraget som jeg siterer under, på amazon.com hvor folk som har erfaringer med denne skjermen har sagt hva de synes: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...04657?vi=glance "The good thing about this monitor, besides a very nice and decorative exterior design, is a screen with bright colors and high resolution. However, I am on my 3rd ViewSonic monitor within a few weeks, 1 P70F, and 2 P90F. None of them has been able to produce a straight horizontal line accurately. My first monitor was slighly concave, while the last two each has had problem with the horizontal geometry. After doing a lot of tweaking and adjusting I am still left with a screen where the lower right corner is about 3 milimeters higher than the left lower corner! This is visible even at a distance and of course makes for incorrect screen geometry overall. If it wasn't for this problem, I would find this monitor absolute great. I am amazed at how a reputable company like ViewSonic can put out a product like this, obviously with either insufficient quality control or extremely low requirements for what is supposed to be their top-of-the-line CRT monitor. I have worked for major computer companies, where I worked with a lot of different screens, and never have I seen monitors with these kind of severe geometric problems anywhere. I am going to go for a NEC MultiSync FE991SB monitor instead, since I only have only have good experiences with NEC monitors. Hope ViewSonic get their act together, then they could definitely have a winner here!" Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Hmm, mener vel egentlig horisontal-feil Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Fatter ikke hva som gjør at alle trakter etter 1280x1024... Er det ikke bedre å holde seg til 4:3 format som faktisk er skjermens fysiske forhold? 1280x960 er det riktige 4:3 formatet. Det andre blir mere et "tallscreen" format... Kan jo nevnes at det er Samsung billedrør i den Huyndai'en... Og i tillegg bør vel nevnes at Samsung Syncmaster serien generelt ikke har gjort det så veldig skarpt i tester. Det sies blandt annet at det virker som bildet dekkes av et "slør" som blasser ned farger noe i forhold til endel andre... Dette kan jo selvsagt variere ifra model til model...skal man ha noe virkelig bra, så er nok en dyr Eizo de beste valget. Men, de færreste gidder vel å betale 21" pris for en 19" for å få "prefekt" bilde Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Ingen som har noen lignende erfaringer med viewsonic p90f angående geometri-feil? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har nå hatt min P90f hjemme i 3 dager. Resultatet er blitt bra. De erfaringene som er kommet frem i dette forumet med at det er vanskelig å stille inn denne skjermen stemmer. Nå har jeg fått det til og jeg anser meg som meget fornøyd. MrCrool: - Det er ingen geometri-feil i denne skjermen. For å få den helt perfekt måtte jeg stille inn både "Viewmatch Color og Convergence" i tillegg til alt annet. Jeg er utrulig kresen når det gjelder skjerm/monitor, det jeg kan si at dette er en bra skjerm til en pris av 3000,-. Skal du ha noe bedre så ta en titt på prisene til EIZO, her vil du sikkert få en bedre skjerm men samtidlig betale en mye høyere pris. Du får det du betaler for, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har selv en Eizo FlexScan T765. Det er bare en ting å si om den: Utrolig bra skjerm (men dyr) Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Takker så mye for alle tipsene, tror jeg kommer til å gå for en Viewsonic p90f Lenke til kommentar
stvetene Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hansol 19" CRT 920P TCO-99!! Jeg kjøpte den! Jeg er fornøyd og den er billig!!!!! Se mer info: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå