Gjest Gjest Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dette har egentlig ingenting med saken å gjøre, men kan du beskrive litt nærmere hvilke type "sykdom", om man kan kalle det, er? Er det slik at venstre "ball" er større og lengre fremme enn høyre? I så fall har jeg nøyaktig det samme "problemet." Selv om det ikke er noe problem for meg, kan fint leve med det. Så dersom du virkelig ikke har behov for denne operasjonen ville jeg spart meg for den 1 av 400.000. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ta den og tenk på meg <3 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Dette har egentlig ingenting med saken å gjøre, men kan du beskrive litt nærmere hvilke type "sykdom", om man kan kalle det, er? Er det slik at venstre "ball" er større og lengre fremme enn høyre? I så fall har jeg nøyaktig det samme "problemet." Selv om det ikke er noe problem for meg, kan fint leve med det. Så dersom du virkelig ikke har behov for denne operasjonen ville jeg spart meg for den 1 av 400.000. Dette er naturlig, slik at ikke ballene knuses i hverandre når lårene ligger tett. For det andre 1 av 400 000 er statistikk henter fra løse luften. Hvor stor tror dere risken er for en frisk 19åring? Endret 13. august 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ikke en promilleprosent engang. En frisk 19-åring som tidligere har tatt narkose to ganger tåler narkose 9/10 ganger og 99, 8 %. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvis eneste sykdommen han har er balleknusende, så ville jeg garantert gått gjennom narkose for å rette problemet. En frisk 19 åring kan fint klare en kjapp narkoseoperasjon. Lenke til kommentar
Altharia Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Noen tåler narkose bedre enn andre. Man kan bli dårlig av det, men svært få dør. Selv tok jeg narkose for noen måneder siden, fordi jeg operert i hjernen. Jeg ble dritkvalm når jeg våknet, men det gikk helt bra. Dette har moren min også opplevd, så vi hadde omtrent samme reaksjon på narkosen. Siden du har operert osv før, ville jeg ikke vært bekymra i det hele tatt. Du vet jo åpenbart at du tåler narkose! Denne operasjonen virker ganske piece of cake. 15 minutter er ingenting. Legene har peiling. Hvis jeg var deg ville jeg iallefall aldri kutta ut en operasjon for å fikse et problem fordi jeg var rett for noen minutter i narkose Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dette har egentlig ingenting med saken å gjøre, men kan du beskrive litt nærmere hvilke type "sykdom", om man kan kalle det, er? Er det slik at venstre "ball" er større og lengre fremme enn høyre? I så fall har jeg nøyaktig det samme "problemet." Selv om det ikke er noe problem for meg, kan fint leve med det. Så dersom du virkelig ikke har behov for denne operasjonen ville jeg spart meg for den 1 av 400.000. Jeg skal prøve å beskrive problemet nermere. Det er ikke en sykdom, tror jeg? Det har seg slik at den ene testikkelen på venstre side av og til trekker seg oppover og helt oppforbi penis. Å deretter kiler seg fast. Dersom den gjør dette om natten og jeg våkner og har ligget med testikkelen oppforbi penis hele natten. Så har jeg utrolige smerter etterpå. Å jeg må presse testikkelen med makt ned i pungen igjen for det er jo der den skal ligge. Det er en muskel som trekker denne opp. Å poenge med opperasjonen er å spalte denne slik at den ikke gjør effekt mer og aldri mer trekker seg opp. Nå har det seg slik at jeg ikke har hatt dette problemet på nesten to år. Før i tiden kunne jeg oppleve dette gjerne to ganger i månden. Men nå har jeg ikke merket noe til det på en lang periode. Operasjonen er på mitt initativ. Jeg lurte på om det var hjelp å få for dette problemet. Så måtte jeg vente et år på undersøkelse og et halvt år på operasjonstid. På denne tiden og litt til så har jeg ikke hatt problemet. Det er med andre ord helt tilatt å avlyse operasjonen om jeg ønsker det. Dette er heller ikke noe som er livsviktig å gjøre. Som den gangen jeg fikk blodforgiftning. Da hadde jeg jo vært død nå dersom jeg ikke fikk behandling for det. Det er derfor jeg prøver å veie lønnsomhet mot risko her. Kroppen min har tålt narkose før men etter alt jeg har hørt og lest om den siste tiden, så blir jeg skremt livet av. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Alle inngrep innebærer jo en viss risiko, slik som alt annet man gjør i løpet av livet, og personlig ville jeg nok ikke sett på dette som "for farlig" til å gjøre det. Men jeg ville nok spurt om muligheten for å få lokalbedøvelse i stedet. Det er jo litt mer lettvint, og man slipper dette med oppvåkningen og sånt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dette har egentlig ingenting med saken å gjøre, men kan du beskrive litt nærmere hvilke type "sykdom", om man kan kalle det, er? Er det slik at venstre "ball" er større og lengre fremme enn høyre? I så fall har jeg nøyaktig det samme "problemet." Selv om det ikke er noe problem for meg, kan fint leve med det. Så dersom du virkelig ikke har behov for denne operasjonen ville jeg spart meg for den 1 av 400.000. Jeg skal prøve å beskrive problemet nermere. Det er ikke en sykdom, tror jeg? Det har seg slik at den ene testikkelen på venstre side av og til trekker seg oppover og helt oppforbi penis. Å deretter kiler seg fast. Dersom den gjør dette om natten og jeg våkner og har ligget med testikkelen oppforbi penis hele natten. Så har jeg utrolige smerter etterpå. Å jeg må presse testikkelen med makt ned i pungen igjen for det er jo der den skal ligge. Det er en muskel som trekker denne opp. Å poenge med opperasjonen er å spalte denne slik at den ikke gjør effekt mer og aldri mer trekker seg opp. Nå har det seg slik at jeg ikke har hatt dette problemet på nesten to år. Før i tiden kunne jeg oppleve dette gjerne to ganger i månden. Men nå har jeg ikke merket noe til det på en lang periode. Operasjonen er på mitt initativ. Jeg lurte på om det var hjelp å få for dette problemet. Så måtte jeg vente et år på undersøkelse og et halvt år på operasjonstid. På denne tiden og litt til så har jeg ikke hatt problemet. Det er med andre ord helt tilatt å avlyse operasjonen om jeg ønsker det. Dette er heller ikke noe som er livsviktig å gjøre. Som den gangen jeg fikk blodforgiftning. Da hadde jeg jo vært død nå dersom jeg ikke fikk behandling for det. Det er derfor jeg prøver å veie lønnsomhet mot risko her. Kroppen min har tålt narkose før men etter alt jeg har hørt og lest om den siste tiden, så blir jeg skremt livet av. Hvorfor har du så noia for dette egentlig ? 1 av 400 000 er en latterlig lav sjanse for å dø. Det er mye større sjanse for å dø når du går over et fotgjengerfelt enn denne operasjonen. Alikevel så kvier du deg så voldsomt for dette, men å gå over et fotgjengerfelt er vel noe du gjør nærmest hver dag ? 1 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Du har paranoia! Jeg har hatt 15 operasjoner,ALLE med FULL NARKOSE! Aldri et eneste problem. Snakk med kirurgen/anestesilege før operasjonen,han vil garantert berolige deg. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvor mange mennesker trenger egentlig narkose, slik at de kan bli friske? Mange!!!!!! Hvor mange får hjelpen de trenger? Ikke mange, de fleste i Norge gjør. Altså du får hjelp hvis du vil ha hjelp. Andre i verden får ikke det, fordi de ikke er like heldige som deg. Så du bør nok ta den opersajonen!!! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei. Dersom jeg skal trekke meg ifra operasjonen så skulle de ha beskjed innen 12 i morgen. Men jeg tror jeg trekker meg. Etter hva jeg har lest her Så har det skjedd mange dødsfall pluss at folk har fått hjerneskader og blitt blinde. Den risikoen er jeg ikke villig til å ta. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Du har utviklet en skrekk mot narkose rett og slett. På samme måte som noen har flyskrekk osv. Det er sikkert hjelp og få, så du kan jo utsette opreasjonen til du har fått hjelp og ikke er så redd lenger. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg har allerede utsatt den en gang. Da sendte de meg hjem fordi jeg var forkjøl. Å da ser dere vor redde dem er for komplikasjoner. Viss en hoste kan foråsake problemer. Så kan vel alt gjøre det under en narkose. Sist gang jeg tok narkose var jeg i mye bedre i form. Jeg føler ikke oddsen er på min side. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Mulig det er noe i underbevistheten som prøver å advare deg mot denne narkosen. Kansje du kommer til å dø, noe i deg veit det, eller noe har sakt det, og advarer deg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tror sjansen for at du havner i en ulykke på vei til operasjonen er større enn at du skulle dø eller bli hjerneskadet av den. 1 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du må virkelig stoppe å se på House. Og hallo... BALLENE DINE KAN BLI KNUST MANN! 1 Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Som jeg har nevnt tidligere i tråden så har jeg ikke hatt dette testikkele problemet på over et år nå. Å ja, jeg tror det er "noe" som prøver å fortelle meg at jeg bør holde meg unda dette. Kansje jeg ikke dør. Men jeg kan få hjertesvikt, tannskade, hjerneskade osv osv.. Det er altfor stor risiko å ta når det ikke er nødvendig engang. Jeg skal ringe til SUS i morgen å si jeg trekker meg og oppgi grunnen. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tror du bør bestille en time hos psykolog samtidig,for den paranoian du har er virkelig usunn.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei. Dersom jeg skal trekke meg ifra operasjonen så skulle de ha beskjed innen 12 i morgen. Men jeg tror jeg trekker meg. Etter hva jeg har lest her Så har det skjedd mange dødsfall pluss at folk har fått hjerneskader og blitt blinde. Den risikoen er jeg ikke villig til å ta. De prosentangivelsene på den siden du linker til må jo ses i forhold til de klagene som har kommet inn, da. I forhold til antall anestesi-utførelser er det ytterst få som får komplikasjoner, og du sier jo selv at bare 1 av 400000 dør av det. Det vil si det samme som 10 pr. 4 millioner, det. Sammenlign det med dødelige trafikkulykker pr. år; der snakker vi om ca. 300 pr. 4 millioner, altså 30 ganger høyere. Og antallet personer med varige skader etter trafikkulykker er langt høyere enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå