Gjest Usikker. Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Heisann. Jeg har en litt hard, litt øm hvis jeg "koser med den", klump bak høyre testikkel. Jeg har hatt den egentlig ganske lenge og gikk en stund og trodde jeg hadde fått kreft. Det har sikkert gått ett år og den har ikke forandret seg stort. Jeg er 17 år og har tenkt til å gå til legen når jeg er 17 fordi da slipper jeg å si noe til foreldrene mine. Slike ting er i grunn bare flaut. Eller kan jeg gå til legen uten at de vet det? Noen som vet hva dette kan være? Den ligger plassert bak høyre testikkel litt høyt oppe. Ikke noe spesielt vond men hvis den gjør vondt stråler det litt opp i magen. Setter pris på svar Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Heisann. Jeg har en litt hard, litt øm hvis jeg "koser med den", klump bak høyre testikkel. Jeg har hatt den egentlig ganske lenge og gikk en stund og trodde jeg hadde fått kreft. Det har sikkert gått ett år og den har ikke forandret seg stort. Jeg er 17 år og har tenkt til å gå til legen når jeg er 17 fordi da slipper jeg å si noe til foreldrene mine. Slike ting er i grunn bare flaut. Eller kan jeg gå til legen uten at de vet det? Noen som vet hva dette kan være? Den ligger plassert bak høyre testikkel litt høyt oppe. Ikke noe spesielt vond men hvis den gjør vondt stråler det litt opp i magen. Setter pris på svar ta en tur til legen du, kan være en knute på et eller annet eller noe annet mere harmløst enn kreft men uansett noe som kanskje ikke burde være slik det er så ta en tur asap!. Legen har taushetspliks uansett alder så ikke bekymre deg om det, bare betal kontant hos dem så du ikke får noen faktura hjem. men er nå vel bare og si ifra at du ikke vil ha noen ting sendt i posten hjem pga at du ikke vil at foreldre skal vite noe, de gjør som du sier vet du Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kan være betenelse i en blodåre eller noen andre årer eller kanaler ;P Ta deg en tur til legen eller helse søster på Helsestasjonen for ungdom. Legene har taushetsplikt med mindre det er noe veldig alvorlig som feiler deg, si du har AIDS eller kreft, og er under 18. ELLER hvis du er en jente på UNDER 16 som er blitt gravid og vil ta abort, da er legen pliktet til å kontakte foreldrene. Men høres ut som noe harmløst noe du har, men vil fortsatt råde deg til å ta en tur til legen. Snakker kun for meg selv her, men kansje andre også: Har ikke noen lege praksis, eller lege utdannelse, snakker av almen viten og kan hende jeg tar feil Men man skal aldri være for forsiktig med utstyret, flaut eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvor mye koster det sånn sirka å få en skjekk av legen a? 500-600? Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Legen tar vel skjeldent mer en 200kr for bare en rutine sjekk.. Det blir fort dyrere hvis du må ta masse prøver. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Legen tar vel skjeldent mer en 200kr for bare en rutine sjekk.. Det blir fort dyrere hvis du må ta masse prøver. tror ikke jeg har betalt over 200 noen gang, husker ik om jeg betalte 50kr for en blodprøve engang eller noe men dyrt er det nå ikke, best å sjekke ting en og ikke gjøre det Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Eg gikk til legen med det samme, bare at min satt under ene ballen, var til ultralyd og det var ingenting farlig, var bare en væskeansamling. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg har begynt å kjenne svake smerter fra bitestikkelen nå. Jeg vurderer å ta meg en tur til legen i morgen hvis det fortsetter. 200 sier du? Det var da litt drøyt mye. Hva skjer da hvis jeg tar med 200 og det koster mer? : s Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Da har du for lite penger med. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg tror jeg har Spermatocele. En spermfylt klump på toppen av testikkelen. Noen som vet om det er vanlig å bli litt kvalm hvis man har det? Går til legen i morgen hvis jeg fortsatt merker den. Kan noe skje over natten hvis det er noe gale? Jeg mener, akutte smerter og slikt? Takker. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Av egen erfaring så blir jeg ALLTID kvalm hvis jeg får vondt i balla :S hehe.. Hvis du får akutte smerter over natta så tror jeg nok legevakta ikke hadde vært så dumt å besøke (Hvis smertene er uutholdelige og volsome) Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Og ha vondt i balla er en vond og kvalm opplevelse. Det som har skjedd med deg må du nok ta en tur til legen for, det kan være det som skjedde med en venn av meg for en stund siden som var at det samlet seg en ny sædklomp. Husker ikke grunner for hvorfor det skjedde, men det skal ikke være veldig vanskelig og fjerne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå