Gå til innhold

Billig, men "bra" kamera til konsert.

Anbefalte innlegg

Hei. Skal på flere konserter av a-ha i nærmeste tid i disse avskjeds turne tider.

Lurer på et forlsag til et greit kamera som jeg kan bruke på disse konsertene ?

Da tenker jeg maks 2000 kroner. Da kommer jeg nok til også å kjøpe brukt, for å spare mest mulig penger. Trenger ikke være sykt bra, men noe god lyd og bilde hadde vært greit. :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få bra lyd må du nesten ha ekstern mikrofon. Bare mikrofonen koster vanligvis 1000-2000 kr. Et godt kamera som kan filme en konsert koster vanligvis 7000 kr og oppover. Selv et brukbart HD-kamera ligger på over 4000 kr.

Edit: Har du forresten lov til å filme på konserten?

Og en annen ting: du bør nesten ha et kamera som kan sette lydnivået manuelt. Da slipper du jo-jo lyd som er veldig irriterende.

Endret av bb79
Lenke til kommentar

For å få bra lyd må du nesten ha ekstern mikrofon. Bare mikrofonen koster vanligvis 1000-2000 kr. Et godt kamera som kan filme en konsert koster vanligvis 7000 kr og oppover. Selv et brukbart HD-kamera ligger på over 4000 kr.

Edit: Har du forresten lov til å filme på konserten?

Og en annen ting: du bør nesten ha et kamera som kan sette lydnivået manuelt. Da slipper du jo-jo lyd som er veldig irriterende.

Takk for svar. Jeg tenker på et kamera bare som tar grei kvalitet! Jeg brukte faktisk iphonen på konserten i fjord og det blei helt greit bilde, men lyden var ikke mye å skryte av. Bare noe av det billig slaget! Men det beste billig, vist du skjønner.

Vet ikke om det er lov til å filme på konsert. Men på alle a-ha konsertene fra i fjord og i år så er det hundre vis av brukere som har lagt ut hele klipp av setlistene. Altså hele konserten.

Eller vet du kansje om et sted man kan leie kamera for en dag eller noe ? Bor i nærheten av Oslo.

Lenke til kommentar

Snakk med lydmannen og tapp lydstrømmen fra en "output" på miksebordet. Du trenger kun en kabel fra miksebordet og over til en bærbar pc - i mikrofoninput. Selvfølgelig også ett program for opptak, Audacity f.eks. (gratis)

Litt offtopic, men er jo kanskje relevant til valg av kameraet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...