Gå til innhold

Trening hver dag

Anbefalte innlegg

Har begynt å trene ganske mye (målet er å minske magen og samtidig

bygge muskler).

Går da på all slags "burn" piller som er, samt proteiner og andre tilskudd.

Spiser deretter også.

Nå sykler jeg spinning en time hver kveld, samt 1 time med vekter og benk.

Taper jeg egentlig på å trene styrke hver dag?

Burde egentlig musklene "hvile" en dag imellom? Når jeg ikke har noen problemer

med å fortsette slik mener jeg?

(alle dagen derpå smerter i muskler osv kjenner jeg ikke noe til lenger)

Lurer da på om jeg burde fortsette og sykle en time hver dag og heller ta vektene annenhver dag, eller kan jeg bare fortsette som nå`?

Takker for svar

Endret av Gabsterino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det slik: Det er helt vanvittig sykt vanskelig å legge på seg muskler og minske fett samtidig. Dette er stort sett bare mulig om du aldrig har trent styrke før og vil vare i de 2-3første månedene du for første gang trener styrke:

Legge på seg i muskler krever kcal overskudd, minske fett krever kcal-underskudd. Og spise proteinpulver og alt det der mens du går på burn tablettter for å minske fett er ganske waste med mindre du skal deffe(beholde muskler, gå ned i fett%). Kutt utt burn tablettene og du sparer penger og får mer igjen for treningen. Du blir faktisk omtrent nødt til å dedikere store deler av tiden din til trening for noe som kommer mest sansynlig til å bli minimalt med muskelbygning om bygning i det hele tatt.

Hva er målet ditt?? å få store muskler eller tynnpack(6-peck) som jeg liker å kalle det?

Lenke til kommentar

for å si det slik: Det er helt vanvittig sykt vanskelig å legge på seg muskler og minske fett samtidig. Dette er stort sett bare mulig om du aldrig har trent styrke før og vil vare i de 2-3første månedene du for første gang trener styrke:

Legge på seg i muskler krever kcal overskudd, minske fett krever kcal-underskudd. Og spise proteinpulver og alt det der mens du går på burn tablettter for å minske fett er ganske waste med mindre du skal deffe(beholde muskler, gå ned i fett%). Kutt utt burn tablettene og du sparer penger og får mer igjen for treningen. Du blir faktisk omtrent nødt til å dedikere store deler av tiden din til trening for noe som kommer mest sansynlig til å bli minimalt med muskelbygning om bygning i det hele tatt.

Hva er målet ditt?? å få store muskler eller tynnpack(6-peck) som jeg liker å kalle det?

Det er vell tynnpack som er målet. Jeg bruker protein mest som et tilskudd for å få i meg proteiner, jeg går på en slags kur jeg leste om på nettet, så et måltid for meg består foreksempel av:

en neve peanøtter

to epler

en proteinshake (evt noen egg)

Spiser nesten det samme heletiden, men kan selvfølgelig bytte ut noen av kategoriene med andre greier.

Så spiser jeg også hver gang jeg er på 7 av 10 på en sulteskala.

Som forevist på denne kuren.

Viktigste av alt er jo å minske magen.

Har allerede kjøpt 4 burn esker til 2000 kroner, så det toget har gått, men

synes de fungerer ekstremt bra da:)

Jeg skal ikke bli noen muskel bygger, kanskje mersom den tråden under her som beskriver en slags "brad pitt kropp", noe jeg mener er tynn.

Resten av kroppen er grei, det er magen som har vokst=)

Endret av Gabsterino
Lenke til kommentar

HOLY C**P... :ohmy:

Du gjør 2 av de støste feilene man kan gjøre...

De pillene kan du anse som tapte penger med mindre de er efdrin eller amfetamin.

Det finnes ikke et preparat i verden som gir deg høyere forbrenning. Dette backes up av alle de store seriøse 6pack-programmene fra USA (hvor dette er et eget studie ved mange universiteter) som samtidig heller ikke støtter trening av magen.

Høres kanskje bakvendt ut, men det funker. Jeg har testet det og er et levende bevis på at det funker.

Aldri trene samme muskler 2 dager på rad!!! Musklene dine MÅ ha en restitusjonstid på MINIMUM 24 timer.

Det som er oppskriften er tung vektløfting eksempelvis mandag onsdag og fredag med kondisjonstype trening (intervall helst) på tirsdag torsdag og lørdag. Søndag er hviledag.

Du bør hver dag ha et kcalunderskudd på minimum 10% men ikke under 1200 kcal om dagen og på hviledagen et overskudd på 10% (manipulasjon av hormonverdier som øker fettransport) og på en deff som du er på bør kroppen generelt ha 2,5-3 gram proteiner pr kg muskelmasse.

Legg merke til at det jeg nå beskriver er på et generelt grunnlag og enkelte parametre må justeres individuelt for hver enkeltperson.

EDIT: (alle dagen derpå smerter i muskler osv kjenner jeg ikke noe til lenger) Dette er fordi du ikke har progresjon i vektløftingen, man må øke hele tiden. Selvfølgelig til det ikke går lengre, ingen klarer 1 tonn i benkpress f. eks...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

HOLY C**P... :ohmy:

Du gjør 2 av de støste feilene man kan gjøre...

De pillene kan du anse som tapte penger med mindre de er efdrin eller amfetamin.

Det finnes ikke et preparat i verden som gir deg høyere forbrenning. Dette backes up av alle de store seriøse 6pack-programmene fra USA (hvor dette er et eget studie ved mange universiteter) som samtidig heller ikke støtter trening av magen.

Høres kanskje bakvendt ut, men det funker. Jeg har testet det og er et levende bevis på at det funker.

Aldri trene samme muskler 2 dager på rad!!! Musklene dine MÅ ha en restitusjonstid på MINIMUM 24 timer.

Det som er oppskriften er tung vektløfting eksempelvis mandag onsdag og fredag med kondisjonstype trening (intervall helst) på tirsdag torsdag og lørdag. Søndag er hviledag.

Du bør hver dag ha et kcalunderskudd på minimum 10% men ikke under 1200 kcal om dagen og på hviledagen et overskudd på 10% (manipulasjon av hormonverdier som øker fettransport) og på en deff som du er på bør kroppen generelt ha 2,5-3 gram proteiner pr kg muskelmasse.

Legg merke til at det jeg nå beskriver er på et generelt grunnlag og enkelte parametre må justeres individuelt for hver enkeltperson.

EDIT: (alle dagen derpå smerter i muskler osv kjenner jeg ikke noe til lenger) Dette er fordi du ikke har progresjon i vektløftingen, man må øke hele tiden. Selvfølgelig til det ikke går lengre, ingen klarer 1 tonn i benkpress f. eks...

kcalunderskudd? kcalunderskudd på minimum 10%?

Hva vil det si?

Ja den treningsplanen høres ikke dum ut. Men kan jeg ikke ta kondisjonstrening de dagene jeg trener vekter også?

Spiser nå på et måltid:

1 neve peanøtter

2 epler

målt mengde proteinpulver til min kroppsvekt.

Til middag bytter jeg ut peanøtter og proteiner med 3-4 egg.

De dagene jeg da sykler står det jeg forbrenner 700-750 kalorier, altså hver dag

og dette er bare treningen, jobber jo også.

Vil vell da gå med ganske mye underskudd?

Vanskelig å forstå seg på dette...:p

Lenke til kommentar

Tror nok du har lest litt for mye "enkel" dietter og ikke skikkelig satt seg inn i hvordan kroppen fungere og reagerer.

Trening hver dag går fint, men som nevnt over, ikke tren samme muskel hver dag. Dette gjør at den aldri får komt seg igjen og derfor ikke bli sterkere/større. Men trener du hver dag, burde du etter 4-6 uker, ha fri/lite trening en uke. Da får kroppen komt seg og er klar for nye uker med trening.

Brun tabletter har jeg ingen kjennskap til og effekten av disse er trolig mer placebo enn faktisk effekt. Jeg har hørt at Chill Burn tabletter skal øke forbrenning, men ingen kunnskap eller forsking på det.

Når det gjelder dietten din, virker den dårlig. Hvis et måltid består av litt peanøtter, epler og proteinpulver forstår jeg at du ikke får ønsket resultat. I og med at du nevner sultenskala, går jeg ut i fra at du har lest myrevolution sin Health and fitness consept. Virker ikke som du har fått med deg alt. Virker som at du få i deg litt lite fett, fett er viktig for forbrenning.

Hvor ofte spiser du?

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere denne her. Dersom man hviler i 24 timer kan man jo trene to dager på rad? Antar at du mener 48 timer. Jeg har trent programmer der jeg trener samme muskler 5 dager på rad og har hatt god framgang. Jeg trodde også lenge at man ikke kunne trene samme muskel to dager på rad. Men det kommer selvsagt an på hvor hardt du trener muskelen. Hvis du går og henter posten hver dag, så blir du ikke utslitt etter noen dager, selv om du bruker de samme musklene. Det er fordi intensiteten er så lav. Men hadde du gått hele dagen i mange dager hadde du blitt sliten. Altså er det en sammenheng mellom hyppighet, intensitet og mengde. Dette må balanseres. Har du høy intensitet og mye mengde, kan du ikke trene hver dag. Da må du enten skjære ned på intensiteten eller mengden. Har du derimot lite mengde, kan du trene ganske intensivt hver dag. Jeg trente f.eks. knebøy hver dag mandag til fredag. Jeg hadde lite mengde (to sett), middels til høy intensitet (80% styrke og oppover), og høy hyppighet (5 ganger i uka). Jeg begynte med middels vekter, og la på litt vekter for hver trening, slik at det ble skikkelig tungt etter noen uker. Dette gikk helt fint og jeg var aldri sliten. Skulle jeg trene 5 slitesett hver dag hadde det derimot ikke gått i lengda.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg trener har jeg klart å oppnå det du ønsker... Jeg kjører 3-splitt: Bryst, triceps, skuldre på dag 1 og 4, Rygg, biceps og mage på dag 2 og 5, Lår, rompe og legger på dag 3 og 6. Jeg spiser sunt og prøver å få i meg nok magert proteinrik mat. Har spis-hva-jeg-vil-dag på Lørdag(men ikke cola el godteri) og restutisjonsdag på Søndag med kun svømming, turgåing ol.

Jeg har trent mye for noen år siden så klarer å presse meg hardt på trening... men økningen i muskelmasse samtidig med nedgang i fettprosent vil ikke vedvare, så etterhvert må jeg også periodisere med 18 ukers hypertrofiprogram etterfulgt av deff

Mitt råd er tren mye, men ikke samme muskel mer enn hver 4. dag. Spis sunt med protein om du ikke klarer 1-1,5g per kilo kropsvekt per dag og ikke begynn med kreatin før hypertrofiprogrammet du må begynne med når du stagnerer. Og ikke CLA, Pyruvate ol før deff.

For gode trenings- og ernæringsråd se: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media1253.media

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere denne her. Dersom man hviler i 24 timer kan man jo trene to dager på rad? Antar at du mener 48 timer. Jeg har trent programmer der jeg trener samme muskler 5 dager på rad og har hatt god framgang. Jeg trodde også lenge at man ikke kunne trene samme muskel to dager på rad. Men det kommer selvsagt an på hvor hardt du trener muskelen. Hvis du går og henter posten hver dag, så blir du ikke utslitt etter noen dager, selv om du bruker de samme musklene. Det er fordi intensiteten er så lav. Men hadde du gått hele dagen i mange dager hadde du blitt sliten. Altså er det en sammenheng mellom hyppighet, intensitet og mengde. Dette må balanseres. Har du høy intensitet og mye mengde, kan du ikke trene hver dag. Da må du enten skjære ned på intensiteten eller mengden. Har du derimot lite mengde, kan du trene ganske intensivt hver dag. Jeg trente f.eks. knebøy hver dag mandag til fredag. Jeg hadde lite mengde (to sett), middels til høy intensitet (80% styrke og oppover), og høy hyppighet (5 ganger i uka). Jeg begynte med middels vekter, og la på litt vekter for hver trening, slik at det ble skikkelig tungt etter noen uker. Dette gikk helt fint og jeg var aldri sliten. Skulle jeg trene 5 slitesett hver dag hadde det derimot ikke gått i lengda.

Du har helt rett i det du skriver men man kan ikke trene på den måten ved kcal-underskudd.

På en deff søker man å tømme glykogenlagre, samtidig som man bunner kapasiteten til muskulaturen for at kroppen skal øke RMR (forbrenning ved hvile).

Da er ikke restitusjon over på 24 timer selv om det er "balanse" i treningen.

Glykogenoppfylling følger restistusjonstiden +- 4,5 timer og på kcal-underskudd vil oppfylling ta mer enn 36 timer.

Slik at: Muskulaturen er ikke optimalt gjenoppbygd og oppfylt med energi før etter ca 36 timer ved kcal-underskudd. På kcal-overskudd vil selvfølgelig situasjonen være annerledes.

Man KAN selvfølgelig kutte dette til 24 timer som et minimum, men da snakker vi om noen som er på et nivå ulikt oss dødelige og har kapabiliteter bak seg som ingen vanlig norsk person noensinne vil kunne ha.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg trener har jeg klart å oppnå det du ønsker... Jeg kjører 3-splitt: Bryst, triceps, skuldre på dag 1 og 4, Rygg, biceps og mage på dag 2 og 5, Lår, rompe og legger på dag 3 og 6. Jeg spiser sunt og prøver å få i meg nok magert proteinrik mat. Har spis-hva-jeg-vil-dag på Lørdag(men ikke cola el godteri) og restutisjonsdag på Søndag med kun svømming, turgåing ol.

Jeg har trent mye for noen år siden så klarer å presse meg hardt på trening... men økningen i muskelmasse samtidig med nedgang i fettprosent vil ikke vedvare, så etterhvert må jeg også periodisere med 18 ukers hypertrofiprogram etterfulgt av deff

Mitt råd er tren mye, men ikke samme muskel mer enn hver 4. dag. Spis sunt med protein om du ikke klarer 1-1,5g per kilo kropsvekt per dag og ikke begynn med kreatin før hypertrofiprogrammet du må begynne med når du stagnerer. Og ikke CLA, Pyruvate ol før deff.

For gode trenings- og ernæringsråd se: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media1253.media

Det er bred enighet på dette forumet om at Olympiatoppen ikke kan tas til følge når det kommer til trening som TS er ute etter.

Min personlige erfaring hva proteininntak på deff angår er et minimum på 2,5 gram pr kg muskelmasse. 1-1,5 blir altfor lite for hvem som helst.

Studier fra universiteter i USA indikerer så mye som 3,5-4 gram pr kg muskelmasse på deff

Lenke til kommentar

Det stemmer, 3g+ på en diett.

Selv om man ikke får mye nytte av protein over 3g pr kg rent aminosyremessig så er det bedre for kroppen en for eks fett/karb som er alternativet + at protein har mange andre funksjoner i kroppen.

Økt inntak forhindrer tap av muskelmasse + at TEF ( termisk faktor) er på 25% dvs kroppen bruker 1 kcal mer på å forbrenne 1g VS fett/karb så du får et enda større kcalunderskudd.

Men ikke overdriv, 3-4g pr kg er mer en nok, overskudd omdannes til glukose så det blir bare dyre karbohydrater om man overdriver .

Vekttrening på deff har 2 oppgaver, forbrenne kcal og beholde muskelmassen.

Den kan økes i noen tilfeller som for eks i/med/sammen med/på H&F-C , men det krever en del ekstra arbeid.

Lenke til kommentar

Steike hvor vanskelig det er da:p

Dette spiser jeg på en dag:

Frokost:

2 epler

proteinpulver

en neve peanøtter.

Lunsj:

2 epler

proteinpulver

en neve peanøtter.

Middag:

1 eple

en neve peanøtter

3 egg på brødskive (evt en boks tunfisk)

Kvelds:

1 eple

neve peanøtter

tunfisk eller egg på brødskive.

Trener nå spinning en time hver dag utenom søndag, samt annenhver dag med

vekter.

Er det noe jeg nå gjør feil da?

Evt fortell meg hva jeg skal spise og når så skal jeg gjøre

det og prøve å forstå det:)

Vil bare forbrenne fettet og gjerne ikke miste de musklene jeg har:)

Jeg veier nå 80kg, er 180 høy.

Og det er kun magen som er problemet, resten av kroppen er "normal" for å si det slik.

Endret av Gabsterino
Lenke til kommentar

Du spiser jo en "shitload" med nøtter.

De alene er jo hoveddelen av de kaloriene du spiser. Du går mest sannsynlig i kcal-overskudd som du spiser nå.

Du spiser i tillegg aaaaaltfor ensidig, det er lite vitaminer og mineraler i den kosten du presenterer.

Ingen grønnsaker?

Lenke til kommentar

Se denne linken som ble postet i min forrige kropp.

Kort fortalt så spiser man protein, karb og fett i alle måltid i en gjitt dose for å så gjennta dette når sultskalaen er på en 7er.

Da slipper man telle måltider og kcal, og det blir et underskudd.

For meg er 7er ca 30min etter at jeg er sulten, 10er er skrubbsulten og 5er er så sulten at du kan spise måltidet , men har ikke lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...