Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På forelesning, hvor mye initiativ mot henne?

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Skolestart på universitetet igjen, med nytt fag og nye ansikter. Vi har pulter med plass til to ved hver pult.

Satt bak ei søt jente i går, og hun snudde seg flere ganger for å spørre meg om ting hun lurte på da vi jobbet med oppgaver. Begge satt alene på "dobbel-pult".

(Jeg kunne nesten ikke svare på noe som helst av det hun spurte om, men prøvde å svare etter beste evne. Hun sa noe om at hun beklaget at hun forstyrret meg igjen, hvordan tolke (hehe) det?)

Jeg er ikke innbilsk eller noe, og legger ikke noe i at hun snakket til meg, men synes hun var søt og skulle gjerne snakket mer med henne.

Dette var i går. I dag var det en fyr som satte seg sammen med meg, og hun ble sittende alene igjen to hakk foran oss. Tror ikke hun kjenner noen som tar faget og virker litt "alene" der.

Ville det vært veldig dristig å sette meg sammen med henne på en dobbel-pult? Vil det være for close, så lite som vi har snakket?

Jeg venter egentlig på "go for it"-svar og "hva har du å tape?", men ville du faktisk gjort dette selv?

Hun er ikke norsk, men snakker utmerket engelsk. Tror hun er øst-europeisk, uten å vite det sikkert.

En annen ting, spiller det noen nevneverdig rolle at hun virker sterkere enn meg faglig, så jeg nesten blir "dum" i forhold? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke synes at det er noe skummelt eller for mye, så er det bare til å kjøre på. Bare spør om det er ledig på siden av henne, hun setter nok uansett pris på selskap, og ha noen å jobbe sammen med! :)

At hun har tatt kontakt for å spørre om skolerelevante saker trenger som du sier ikke bety at hun er interessert i deg, men det forteller at hun gjerne vil ha noen å sammarbeide med. Så sett deg ved henne du, og se hva som skjer etter hvert! ;)

Lenke til kommentar

viss hun smiler mye og virker en SMULE intresert så sier jeg GO FOR IT! : ) Hva har du å tape? det verste som kan skje er

A : At dere blir sjikkelig gode venner eventuelt kjærester, men at senere under studiene er a utro og dumper deg og du blir såret i tusen å slutter på studiene og livet ditt går t helvette.

B: At a ikke er intresert i d hele tatt og du blir lei deg og såret alikevell og samme som i a skjer :(

ellers kan du jo ha lykketreff å fullføre studiene bli rik ,gifte deg med henne, kjøpe hus få masse unger å leve lykkerlig resten av livet :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha satt meg ved siden av henne. Hvorfor skulle du ikke ha kunnet det? Er ikke noe galt i å bli kjent med folk vettu. :)

Antagelig jeg som tenker for mye, ikke vant med å ta slike initiativ overfor jenter jeg ikke kjenner noe særlig.

Jeg tenkte at det fort kunne oppstå en "æææh, han legger an på meg"-situasjon, men det må det jo ikke.

Men hvis jeg skulle mannet meg opp, hva skulle jeg liksom ha sagt på engelsk? Prøver å finne en intelligent formulering :p

Lenke til kommentar

Start med "Hi" å ta det derfra. :)

Den er ganske opplagt, men jeg tenkte på selve spørsmålet. Om jeg kan sette meg sammen med henne, liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...