fiskekongen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Heisann Jeg lurer på å oppgradere mitt gamle dv kamera. Jeg er litt usikker på om det er behov for ett Panasonic SD700, selv om jeg har siklet litt på dette. Det viktigste for meg er vel egentlig ikke at det er full Hd, ettersom det bare tar mye plass er tungt og redigere osv. Det meste jeg filmer blir vel brukt i familien eller youtube. Jeg filmer vel mest actionfilm av fiske i båt, slik at kameraet bør takle litt bevegelse, samt ha en grei vidvinkel slik at man får med seg alt. Viktigste er da noe vidvinkel, gode glass, lav blender, optisk kvalitet går forran zoom, bildestabilisator er ett must. Bildekvalitet går forran full HD! Men man kommer vel nesten ikke utenom HD på kameraene nå... DV tape er greit nok, men kunne tenkt meg å sluppet dette. Tenkte tanken på om et billigere kamera ville gjøre jobben, og sjekket ut ett Samsung F33 kamera jeg tok med meg hjem idag pga gode reviews på nettet. Kameraet var mer eller mindre ubrukelig. Med en gang du flyttet på kameraet ble det striper på alt. Mye var uklart osv. Derfor går tankene tilbake til å invistere i noe dyrere kamera. Er det noe vits i å betale såpass mye for ett videokamera? Hvor ligger begrensningene i forhold til de billigere? Jeg vurderer også å heller kjøpte ett Canon 7D kamera som også filmer i HD kvalitet. Er dette veien å gå? Har endel L optikk fra før. Noen som har noen tips til hva jeg bør kjøpe? Har forresten en Imac herligheten skal kobles opp mot, hvis det er relevant. Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 En moderator kan slette dette. Ble lagt i feil forum. Sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå