Gå til innhold

Anbefalte innlegg

South Park lagde i sesong 8 en episode som heter "good times with weapons", der de parodierer anime med å portrettere Stan, Eric, Kenny og Kyle som ninjaer i japansk tegnestil. Jeg synest egentlig at selve konseptet var ganske genialt, og jeg lurer på om det finnes en anime (type seriøs) som har et lignende konsept?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naruto er vel den største innenfor det.

Litt barnslig og fylt med fillere i starten, men når du kommer deg ut i Shippuuden eller slutten av vanlige naruto (Shippuuden starter etter Naruto episode 220), blir det mer seriøst.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Har ikke lyst å begynne på naruto. Alt for mange sesonger, og jeg foretrekker serier som gjerne er på 10-50 episoder. (Jeg utelukker ikke noe av den grunn).

Problemet med mainstreamserier som Naruto er som dere sier at det er veldig mange fillere...

Fikk en anbefaling av en kamerat om Samurai Champloo. Laster ned blueray av den as we speak :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og et tips: Les mangaen i stede for å se animen, du vil slippe fillere som detter inn.

Du kan jo ikke si at de skal skippe animen, det blir feil. Heller hoppe over fillers om man ikke vil se det, IMHO.

Har ikke lyst å begynne på naruto. Alt for mange sesonger, og jeg foretrekker serier som gjerne er på 10-50 episoder. (Jeg utelukker ikke noe av den grunn).

Problemet med mainstreamserier som Naruto er som dere sier at det er veldig mange fillere...

Fikk en anbefaling av en kamerat om Samurai Champloo. Laster ned blueray av den as we speak :)

Samurai Champloo er å anbefale. Morsom og kul serier, ikke altfor mange episoder heller.

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar

Har også Samurai Champloo liggende på maskinen, og etter første episode virker den veldig lovende.

Også Afro Samurai da. Samuel L. Jackson i to hovedroller, en av de få animeer som finnes som gjør seg bra på engelsk. Vel å merke er den originalt laget på engelsk.

For samurai-saker dratt til det ekstreme, så kan Karas være å anbefale, en to-delt OVA. Åpner i det minste hanske heftig. Ikke veldig samurai-aktig egentlig, men har sverdkamper og uansett anbefalt.

Og til slutt et av de tre store shonen-sirkusene: Bleach. Katana: check. Kimono: check. Altså.....samurai.

PS: Tiugama, du mangler både Rashomon og Yojimbo på 250-listen din ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...