Valkyria Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 South Park lagde i sesong 8 en episode som heter "good times with weapons", der de parodierer anime med å portrettere Stan, Eric, Kenny og Kyle som ninjaer i japansk tegnestil. Jeg synest egentlig at selve konseptet var ganske genialt, og jeg lurer på om det finnes en anime (type seriøs) som har et lignende konsept? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ninja scroll(har ikke sett) Naruto (egentlig ganske barnslig, men godt nok skrevet til å være en av de 3 store shounen seriene) Sikekrt mye annet. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Naruto er vel den største innenfor det. Litt barnslig og fylt med fillere i starten, men når du kommer deg ut i Shippuuden eller slutten av vanlige naruto (Shippuuden starter etter Naruto episode 220), blir det mer seriøst. Endret 12. august 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Og et tips: Les mangaen i stede for å se animen, du vil slippe fillere som detter inn. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Har ikke lyst å begynne på naruto. Alt for mange sesonger, og jeg foretrekker serier som gjerne er på 10-50 episoder. (Jeg utelukker ikke noe av den grunn). Problemet med mainstreamserier som Naruto er som dere sier at det er veldig mange fillere... Fikk en anbefaling av en kamerat om Samurai Champloo. Laster ned blueray av den as we speak Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ninja Scroll er vel bare en enkelt film, ikke en serie, men den er veldig bra. Har den på DVD. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Du kan prøve "Nabari no Ou". Har ikke sett den, men den beskrives som en litt mer voksen versjon av Nauruto og den er på 26 episoder. (Les mer her). Merk at jeg ikke har sett den, så kan ikke si noe spesielt om den. Endret 12. august 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Er forskjell på samurai og ninja. Finnes en bråte med førstnevnte, et fåtall av sistnevnte. Samurai Champloo er dog en av de beste. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Og et tips: Les mangaen i stede for å se animen, du vil slippe fillere som detter inn. Du kan jo ikke si at de skal skippe animen, det blir feil. Heller hoppe over fillers om man ikke vil se det, IMHO. Har ikke lyst å begynne på naruto. Alt for mange sesonger, og jeg foretrekker serier som gjerne er på 10-50 episoder. (Jeg utelukker ikke noe av den grunn). Problemet med mainstreamserier som Naruto er som dere sier at det er veldig mange fillere... Fikk en anbefaling av en kamerat om Samurai Champloo. Laster ned blueray av den as we speak Samurai Champloo er å anbefale. Morsom og kul serier, ikke altfor mange episoder heller. Endret 26. august 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Har også Samurai Champloo liggende på maskinen, og etter første episode virker den veldig lovende. Også Afro Samurai da. Samuel L. Jackson i to hovedroller, en av de få animeer som finnes som gjør seg bra på engelsk. Vel å merke er den originalt laget på engelsk. For samurai-saker dratt til det ekstreme, så kan Karas være å anbefale, en to-delt OVA. Åpner i det minste hanske heftig. Ikke veldig samurai-aktig egentlig, men har sverdkamper og uansett anbefalt. Og til slutt et av de tre store shonen-sirkusene: Bleach. Katana: check. Kimono: check. Altså.....samurai. PS: Tiugama, du mangler både Rashomon og Yojimbo på 250-listen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå