Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket av disse to nettverkskortene er best/gir størst rekkevidde?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bruker denne netverksadapteren her på pc'en min nå http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350213.

modemet og ruteren er i etasjen over, og med den netverksadapteren der får eg nesten ikkje inn noko signal, berre veldig svakt, så det eg lurte på er om dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340590, netverkskortet her har større rekkveide en netverksadapteren som eg har. Ser den nettverkskortet har tre antenner, men veit ikkje om det har noko å si.

Er det nokon som har testa/sett forskjell på dei to, eller har dei lik rekkevidde?

Eller er det nokon andre nettverkskort som er bedre/anbefalt en den frå d-link?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar:)

Bruker den USB nettverksadapter nå, kansje derfor eg får inn så svakt signal.

Så da får e gå for den nettverkskortet som eg koblar inn i PCI inngangen

Henrik

Tenk litt over hvor pc'en din er plassert også.

PCI-kortet blir gjerne montert bak på pc'en. og ofte så er PC'en stablet godt inn i en krok. slik at signalene fra nettverkskortet må gå igjennom pc'en (pluss diverse bord,stoler,vegger etc.). Det kan forringe signalene så mye at det allikevel vil være bedre med en USB-plugg. Benytt eventuelt en forlenger på USB-uttaket slik at du kan plassere adapteret litt unna pc'en.

Lenke til kommentar

Da burdte du prøve denne, jeg har Alfa AWUS036H-V5. OG det er ikke noe problem med flere hundre meters avstand engang. Fullt signal.

http://forums.remote-exploit.org/newbie-area/26280-what-best-wireless-card-work-aircrack.html

Man får signaler gjennom det meste for å si det sånn.

Det er vell regnet som det beste kortet i verden til BT4...

Kobler du på antenner så kan du forlenge signalene ganske langt..og lengere en langt. hehe

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

Da burdte du prøve denne, jeg har Alfa AWUS036H-V5. OG det er ikke noe problem med flere hundre meters avstand engang. Fullt signal.

http://forums.remote...k-aircrack.html

Man får signaler gjennom det meste for å si det sånn.

Det er vell regnet som det beste kortet i verden til BT4...

Kobler du på antenner så kan du forlenge signalene ganske langt..og lengere en langt. hehe

Dette adapteret så jo veldig interessant ut. Akkurat noe for meg... Jeg søkte litt og fant ett som støttet IEEE 802.11n og Windows 7 også. Det er på 2000mW. Ser du noen grunn til å ikke velge dette framfor det du linker til?

Lenke til kommentar

Nei den bruker ikke mye strøm den jeg har, påvirker veldig lite. Det er jo bare et tomt skall med en lite kort inni og antenne utenpå.

Den får inn ganske mange flere trådløse nettverk enn den det jeg har prøvd av andre ting i allefall. Den på 2000 burdte jo være på samme måte. Men har som sagt aldri prøvd N nettverk..

Men når den er i bruk så slår man jo av den interne samtidig.. Så den vil jo i allefall ikke bruke mer strøm enn hvis man bruker den interne.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål siden denne tråden dekker nesten behovene istede for å starte ny topic.

Det kortet som blir linket her.

Hvor bra er det? Jeg kan sitte rundt 150 meter unna på denne acer timeline laptoppen med 3/5 signalstyrke.

Men, jeg trenger ett nytt til den stasjonære.

Og hvordan nett er det man normalt sett har? G-nett? N-nett? Ikke vet jeg.

Trenger bare ett normalt nettverkskort med sinnsykt god rekkevidde.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål siden denne tråden dekker nesten behovene istede for å starte ny topic.

Det kortet som blir linket her.

Hvor bra er det? Jeg kan sitte rundt 150 meter unna på denne acer timeline laptoppen med 3/5 signalstyrke.

Men, jeg trenger ett nytt til den stasjonære.

Og hvordan nett er det man normalt sett har? G-nett? N-nett? Ikke vet jeg.

Trenger bare ett normalt nettverkskort med sinnsykt god rekkevidde.

Det er N-nett som er den nyeste standarden. Alle bærbare som selges har støtte for dette. Men det finnes fremdeles G-nett. N-kort støtter også G-nett, mens G-kortene støtter ikke N-nett. N-nett har MYE bedre rekkevidde enn G-nett. For 4 år siden så trengte jeg et nettverkskort til en gammel bærbar som ikke hadde dette. Jeg skulle på et trådløst nett fra en ruter i etasjen under meg. Jeg prøvde både G-kort og et Pre-N kort (tidlig versjon). Pre-N kortet ga suverent bedre dekning. Sikkert det du har i din bærbare. Jeg mener å huske at jeg testet et helt vanlig N-kort senere, en gang i 2007 og fikk helt greit signal 50-100 meter fra huset.Nettverkskortetene som trådstarter linker til er helt greie, vanlige N-kort. Det kortet som Datagnom linker til er et helt rått nettverkskort som har ekstrem rekkevidde. Hvis du vil kan det kjøre på en effekt som er høyere enn det som er lovlig i Norge. Jeg har ikke prøvd det selv, men du ser jo hva Datagnom har erfart. Hvis du kjøper N-versjonen av kortet (som jeg linker til) burde du få enda bedre rekkevidde. Jeg kommer til å kjøpe det for å teste om jeg kan koble meg opp på noen trådløse nettverk på hytta. De nærmeste husene er ca. 300m unna. Blir spennende å se om det går. Er litt skeptisk siden ruterne som sender ut nettverkssignalene jo ikke får noe kraftigere signal av at jeg har en ekstremt kraftig mottaker. Vi får se.

Lenke til kommentar

Når det sies at det ikke er lovelig i Norge, så er det vel ikke akkuratt noen måte å oppdage dette på?

Jeg har også tenkt på hytta. så trenger jeg å sjekke mail ect. hvor mobil dekningen ikke strekker til.

Så da "låner" jeg ett nett uten passord for å bare sjekke mail div. uten å ta båndbredde eller noe fra hus-standen.

Lenke til kommentar

Lovforfølgelse hadde jeg ikke vært så redd for. Ingen driver å spaner på slikt. Det må nesten være opp til hver enkelt å bruke litt fornuft. Kanskje ikke så kult å kjøre på med et sånt kort midt i byen, eller andre steder der du kan forstyrre for viktig samband av noe slag.

Så lenge ingen kan fortelle meg at jeg ødelegger for noe viktig i samfunnet kommer jeg ihvertfall ikke til å ha noen skrupler i å bruke en slik på hytta.

Det fra Dealextreme var jo billig. Kanskje jeg prøver det først... Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar

300 meter er jo ingenting... hehe. Testet ganske mye lengre med det.

Si heller 600 meter fri sikt samt par gode solide vegger. Med de 5db antennene som følger med. Men de sa de fikk tak i masse annnet fra samme produsent som er tilleggutstyr osv. Man kan koble på routere 2000 mh ute på taket som hører tåler vann. Eller kreaftigere antenner da.

Men finner det ikke på siden dems.

Hva kjører mobil på da? 3000 til 5000mh?

Og man trenger ikke å installere annet en den "lovlige driveren" til 100 fordi den fungerer like bra da. Det er først når man kjøper f.eks router med 1000 eller 2000 og 16db antenner, da snakker man om mange km. Og da burdte de uansett routeren stå si på veggen ute slik at det blir for nært i forhold til signaler gjennom hodet.

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...