johkri Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Heisann. Nå har jeg nesten bygget ferdig pcen min. jeg har koblet til det meste av strøm og dataoverføringskabler. I maskinen er det GTX460 1GB SLI, og jeg bruker derfor begge PSUens PCIe-kontakter som hver består av 2x 6-pins. Jeg har ikke koblet en 6-pins strømkontakt til hovedkortet(som vanligvis skal forsyne skjermkortene med strøm). For å få til å koble til den siste 6-pinen må jeg gjøre litt om. Er dette en kontakt jeg fortsatt skal benytt? Håper ikke dette ble uklart. Jeg setter stor pris på hurtig svar. Endret 11. august 2010 av johkri Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hvilket hovedkort er det? Kan ikke si jeg vet om noe hovedkort som krever en strømkontakt til skjermkortene. Normalt sett plugger man strøm i skjermkortene og så får de i tillegg en del av strømmen igjennom PCIe-sporet de står i. Lenke til kommentar
johkri Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Hei. Takk for svar. Jeg har MSI Big Bang-XPower til hovedkort. Må ikke PCIe sporene også få strøm fra et sted? Jeg trodde det var vanlig med en strømkontakt dedikert til skjermkortene(sporene). I tilfelle det skulle være av verdi å vite det, bruker jeg en AX850 som strømforsyning. Endret 12. august 2010 av johkri Lenke til kommentar
BAT Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hovedkortet skal kobles til med 1 stk ATX 24 pin kontakt, 2 stk 8 pin (til cpu) og en ATX 6 pin (til skjermkort kontaktene) iht manualen på kortet ditt (link) I tillegg så skal skjermkortene ha ekstra tilkobling pga hovedkortet kan max levere 75W over PCIe kontaktene. Lenke til kommentar
johkri Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Da var den saken klar... søren, da må jeg gjøre om på kabelvalgene og bruke kun en av de to PCIe kablene til PSUen... at ting skal være så vanskelig. hehe. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Lykke til med siste finpussen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Jeg har MSI Big Bang-XPower til hovedkort. Må ikke PCIe sporene også få strøm fra et sted? PCIe-sporene får strøm fra den store 24 pins-kontakten (den gir også strøm til resten av hovedkortet, ekskludert CPU, som får fra 8 pins-kontakten). Edit: Beklager, så ikke at Big Bang-kortet har en dedikert 6-pins til PCIe-sporene. Men det er godt mulig du kan komme deg unna uten å bruke den. Mulig det kun er om du har mange skjermkort? Usikker der. Endret 12. august 2010 av Smirnoff Lenke til kommentar
johkri Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 åååååh... herlighet den starter opp uten problemer... ikke det at jeg ser noe på skjermen.. jeg har ikke en passende kabel fordi en del av kabinettet sperrer for mini-HDMI... men da blir det innkjøp av DVI nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå