Gå til innhold

PC nesten ferdig bygget. Foreløpig en ting jeg lurer på.

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå har jeg nesten bygget ferdig pcen min. jeg har koblet til det meste av strøm og dataoverføringskabler.

I maskinen er det GTX460 1GB SLI, og jeg bruker derfor begge PSUens PCIe-kontakter som hver består av 2x 6-pins. Jeg har ikke koblet en 6-pins strømkontakt til hovedkortet(som vanligvis skal forsyne skjermkortene med strøm). For å få til å koble til den siste 6-pinen må jeg gjøre litt om. Er dette en kontakt jeg fortsatt skal benytt?

Håper ikke dette ble uklart. Jeg setter stor pris på hurtig svar.

Endret av johkri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Takk for svar.

Jeg har MSI Big Bang-XPower til hovedkort.

Må ikke PCIe sporene også få strøm fra et sted? :p

Jeg trodde det var vanlig med en strømkontakt dedikert til skjermkortene(sporene).

I tilfelle det skulle være av verdi å vite det, bruker jeg en AX850 som strømforsyning.

Endret av johkri
Lenke til kommentar

Hovedkortet skal kobles til med 1 stk ATX 24 pin kontakt, 2 stk 8 pin (til cpu) og en ATX 6 pin (til skjermkort kontaktene) iht manualen på kortet ditt (link)

I tillegg så skal skjermkortene ha ekstra tilkobling pga hovedkortet kan max levere 75W over PCIe kontaktene.

Lenke til kommentar

Jeg har MSI Big Bang-XPower til hovedkort.

Må ikke PCIe sporene også få strøm fra et sted? :p

PCIe-sporene får strøm fra den store 24 pins-kontakten (den gir også strøm til resten av hovedkortet, ekskludert CPU, som får fra 8 pins-kontakten).

Edit: Beklager, så ikke at Big Bang-kortet har en dedikert 6-pins til PCIe-sporene. Men det er godt mulig du kan komme deg unna uten å bruke den. Mulig det kun er om du har mange skjermkort? Usikker der.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...