Hansy Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei Sitter på et nettverk som er eid av leietakeren min. Linjen er en av de bedre fra canal digital, så hastigheten skal det ikke stå noe på. Routeren er en Trendnet 633GR som skal være en veldig god og rask router. Dessverre sliter maskinene litt på nettverket. Først: Har en Acer L5100 stasjonær mediacenter pc med trådløst nettverk med g-hastighet. Denne maskinen har veldig variabel hastighet, noen gang går det i sirup, andre ganger går det i ok hastighet både på nett, og på nedlastninger. Mesteparten av tiden er det førstnevnte som er relevant, altså at hastigheten er ræv. Slet foreksempel med nedlastning av VLC, MSN, og Winamp, og det sier litt, hastigheten var på 0.5 kb/s til 2.0 kb/s. Gjorde komplett reinstalasjon av pcen i går, med Windows 7. Hvor kan problemet ligge her? Defekt nettverkskort? Gammel driver? Dårlig rekkevidde? Skal sies at routeren står i nabohuset, rundt 20 meter i luftlinje, med noen vegger i mellom. Rekkevidden blir vist som 2 streker nede i hjørnet. Nettverkskortet er et Atheros 5007EG, til informasjon. Det merkelige er; Har en laptop (HP DV6000, samme pc som er veldig kjent med wlan-problemene), denne maskinen har ingen nettverksproblemer, alt går smooth, youtube laster raskt, nedlastningene skjer kjapt, og ellers ingen problemer. Så, hvor kan problemet ligge, noen gode tips og triks? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er trolig svak signalstyrke som er problemet. En slik antenne burde fikse det greit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34759 Sjekk om du har WLAN-kort med ekstern antennekontakt. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk for tipset! WLAN-kortet har ikke ekstern antennekontakt. Denne maskinen har et lite WLAN-kort som står i hovedkortet i selve pcen, ergo, ingen originale antenner. Det jeg trolig blir å gjøre er å få tak i et usb wlan kort (har det liggende en eller annen plass), og benytte meg av en usb-forlenger for å heve og flytte signalet nærmere routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå