Gå til innhold

Låse agp/pci


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har klokket fsb'n litt, er vel på 140fsb nå tror jeg. Får ikke til å stille på multipliern siden dette er en palomino som er låst, slik jeg har forstått det.

 

Har det ikke seg slik at både pci og agp blir revet med når jeg klokker fsb?

Eller er det slik som du sa at pci uansett er låst på 33 osv..

Hvor mye er det i såfall forsvarlig å klokke opp fsb? (Vet det er en dritt prossesor :-?) idle temp på cpu ligger på 41 grader nå.

Lenke til kommentar
Har klokket fsb'n litt, er vel på 140fsb nå tror jeg. Får ikke til å stille på multipliern siden dette er en palomino som er låst, slik jeg har forstått det.

 

Har det ikke seg slik at både pci og agp blir revet med når jeg klokker fsb?

Eller er det slik som du sa at pci uansett er låst på 33 osv..

Hvor mye er det i såfall forsvarlig å klokke opp fsb? (Vet det er en dritt prossesor :-?) idle temp på cpu ligger på 41 grader nå.

 

Agp/Pci hastighet følger ikke FSB på nForce2 slik som på Via KT baserte kort. Den er som sagt låst, og helt uavhengig av FSB.

Stemmer bra at Palomino er låst.. skal man endre MP så må den låses opp ved å koble sammen L1 Broene.

Om du har grei kjøling så burde det la seg gjøre å kjøre ~150Mhz FSB, men du må nok øke vcore litt.

Husk å kjør ram sync (100%) og heller kjør lave timings.. feks 2-2-2-5.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Men hvor mye er det forsvarlig å sette vcore på? Måtte sette vcore på 1.8, for å klare å starte opp med en fsb på 142. Kjørte da Prime95 i ca. 2min før jeg fikk en hardwarefailure. Må jeg da sette opp vcore enda mer, og er det forsvarlig? cpu har en idletemp på 42 grader, steg til ca. 45-46 på 100% load

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...