Deaktivert Konto Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Beklager alle trådene. Mener å huske å ha sett en plass i Lovene der det sto en bestemt tid en tilgodelapp må vare, noe som mange butikker ikke holder i praksis. Er det noen som kan sitere dette for meg? På forhånd takk, DLA Lenke til kommentar
Noen123 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023957957.51#til Leser her at den skal vare i 3 år om ingen ting annet er avtalt... Kanskje ikke en lov, MEN Endret 12. august 2010 av Noen123 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 En tilgodelapp er en fordring/et gjeldsbrev (i forstand at den gir deg rett på varer til x kroner hos en forhandler), og foreldelsesfristen er 3 år. Skyldneren (selskapet) kan ikke vedta at det ikke skal inntre foreldelse. Det kan dog avtales en kortere foreldelsesfrist (men kun i den utstrekning dette er rimelig å avtale - avtaleloven § 36). Etter mitt skjønn bør en foreldelsesfrist for tilgodelapper klart komme til uttrykk på selve tilgodelappen, og den bør ikke være satt så kort at kjøperen ikke har en reell mulighet til å vurdere hva han kan tenke seg å veksle den inn i. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 OK, så det er kun tre år om ikke er avtalt. Da er jeg blitt feilinformert. Takk for oppklaringen. DLA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå