Patz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Folkens, Jeg trenger ny router da min gamle er ustabil og har dårlig ytelse. Den bør være dønn stabil, takle høy trafikk og mange tilkoblinger (BitTorrent). Det er ikke snakk om mange brukere (hjemmebruk), men jeg kjører webserver. Krav: Mulighet for DMZ, NAT og oppdatering av DynDNS-tjenester. Gigabit LAN/WAN. Ønskelig: USB for tilkobling av HDD (som NAS) / printer. Gjerne trådløs (og N er selvfølgelig en fordel). Pris: maks 1000,- Jeg har kikket på Asus RT-N16. Denne har veldig gode specs men er vistnok ustabil med original firmware. Dog finner jeg veldig mye positivt om den fra folk som kjører DD-WRT og Tomato som firmware på den. DD-WRT ser også ut til å støtte USB-portene. Linksys WRT54xx er jo også et alternativ, men dette begynner jo å bli veldig gammel teknologi nå. Vurderer også brukt Cisco 871 (dog dessverre ikke wireless). Har dere noen formeninger eller forslag til routere?. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Har RT-N16 ruslende med DD-WRT her selv. Den er trolig en av de beste konsumerrouterne hvis man ser bort fra trådløsbiten. Trådløs er den helt OK, noe a'la DIR-655. CPU-last ligger stort sett på idle 0-2% med torrent kjørende. Har hatt den siden den kom på markedet. Eneste nedetid har vært ved bytte av firmware. Hvis du ønsker 2,4 & 5GHz, så kan du vurdere WNDR3700. Den har 64MB RAM og bør være stabil. Mengden av RAM er meget viktig for stabilitet. RT-N16 har 128MB RAM, mens de fleste eldre routere har 8 eller 16. Dette gir helt enorme utslag i hvor mange samtlige forbindelser routerne tåler. Endret 11. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Har RT-N16 ruslende med DD-WRT her selv. Den er trolig en av de beste konsumerrouterne hvis man ser bort fra trådløsbiten. Trådløs er den helt OK, noe a'la DIR-655. CPU-last ligger stort sett på idle 0-2% med torrent kjørende. Har hatt den siden den kom på markedet. Eneste nedetid har vært ved bytte av firmware. Hvis du ønsker 2,4 & 5GHz, så kan du vurdere WNDR3700. Den har 64MB RAM og bør være stabil. Mengden av RAM er meget viktig for stabilitet. RT-N16 har 128MB RAM, mens de fleste eldre routere har 8 eller 16. Dette gir helt enorme utslag i hvor mange samtlige forbindelser routerne tåler. Kjører du noe på USB-porten med DD-WRT? Er det funksjoner fra original firmware som ikke fungerer med DD-WRT? Hvis ikke noen har noe negativt å si om RT-N16 denne så tror jeg det blir denne. Trådløst er lite i bruk så ytelsen på dette er ikke kritisk. God rekkevidde er ønskelig, og det har den vel så vidt jeg forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå