steffan-- Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Blir dette et problem hvis man bygger to pringles-antenner og setter dem mot hverandre på feks hvert sitt tak? Det er ikke fri sikt mellom, langt ifra. Og, en annen ting, åssen får man kobla antenna til aksesspunktet eller pc-kortet? Er ikke dette mulig, eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner? Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl som aksesspoint og tilsvarende produsent og hastighet på kort. Mvh Steffan Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Blir dette et problem hvis man bygger to pringles-antenner og setter dem mot hverandre på feks hvert sitt tak? Det er ikke fri sikt mellom, langt ifra. Og, en annen ting, åssen får man kobla antenna til aksesspunktet eller pc-kortet? Er ikke dette mulig, eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner? Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl som aksesspoint og tilsvarende produsent og hastighet på kort. Mvh Steffan Om det er fri sikt er det nok bare å glemme det, du MÅ ha fri sikt for at det skal gå i det heletatt. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Et alternativ er vel kraftige antenner, men da må de vel ha egen konsesjon. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Et alternativ er vel kraftige antenner, men da må de vel ha egen konsesjon. Neppe, selv dyrt utstyr, som Nera CityLink klarer ikke å sende rett gjenom en skog. En mulighet er jo å kjøre pakkeradio, men det er ca. like raskt som et normalt modem og invikla å få opp. Kanskje dere har et punkt med fri sikt til begge der dere kan sette opp en repeater? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 det burde være mulig med nok forsterkning og kraftige nok antenner... men alt liv imellom ville ha dødd på under 5 min... en kamerat og eg tenker på det samme, og vi har kommet frem til at vi skal bruke et høyt punkt i midten som sentral, som vi begger ser. på dette punktet setter vi basestasjonen og ei rundstrålende antenne. hver av oss skal da ha ei retningsantenne mot denne. genialt eg vil absolutt anbefale det sistnevnte. over så store avstander er fri sikt et must, du kommer ikke utenom, desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå