Gå til innhold

Wingeers vektløftingslogg [Nå m/bilde(r)!]


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Planen fremover:

Trener olympiske løft mandag, onsdag og fredag. Sper på med benkpress, støt/rykkdrag og frontbøy/knebøy på de respektive dagene. Ellers trener jeg også tirsdager og lørdager hvor jeg legger inn lett teknikktrening på rykk/støt, RDL, hip thrust, og magetrening.

 

Langsiktige mål:

- ~85kg@~12 i fettprosent

- 100kgx3 frontbøy

- 90kg støt

- 70kg rykk

 

Per i dag:

- Usikker. I underkant av 84, rundt en 16%.

- 75kgx3 frontbøy

- 60kg støt

- 47kg rykk

 

Noe å jobbe med, altså!

Lenke til kommentar

Trening i dag:

Gikk greit. Rett på styrkerykk. Kjørte på med noen serier, et par repper som satt godt, resten gikk så som så. Føler uansett at teknikken begynner å bli noe bedre. Kom meg gjennom 3x43kg hvertfall. Prøvde også på 50kg et par ganger og jeg er ikke spesielt langt unna å klare det. Innen neste uke skal jeg ha klart 50kg!

Har også begynt å øve litt på vanlige rykk.

Frivendinger går ekstremt dårlig og jeg føler ikke at jeg klarer det noe særlig. Sliter veldig med å få stanga godt opp i hofta under andre draget. Merker også at jeg nøler litt av den grunn at jeg ikke har lyst til å slå stanga opp i skrittet. Føler den "spretten" fra låret mangler. Må jobbe mye med dette. Overstøtet også, for så vidt. Må huske å stramme magen godt slik at det ikke blir noe stygg svai.

Fortsatt amper over frivendingene gikk jeg rett bort til bøystativet og begynte med frontbøy.

3x40-3x50-3x60-3x70-2x75-1x80-1x85. Digg med ny pers!

Lenke til kommentar

Godt jobba! Morsomt å bla tilbake i loggen, du har hatt noen greie økninger!

Takk! Ja, det har jo vært en viss fremgang. Gøy å gå fra 4x90 med skral teknikk til 1x110 med god teknikk og sågar dypere!

 

Du har ikkje lyst å filma eit løft med knebøy?

 

Fint løft.

Tja. Jeg kan jo se hva jeg kan få til neste uke eller noe. Blir nok ikke opp mot 110kg, men.

 

Glemte å si: Jeg skrev meg opp på tavla hvor vi loggfører medlemmenes perser. Skrev opp maks i markløft som 3x120. Så ble det sagt litt spøkefullt at det bare var løft innenfor klubbens vegger som gjaldt. Siden markløften min ikke var tatt der visste jeg jo hva jeg måtte gjøre. :p Så rett etter jeg perset i knebøy gikk jeg bort og løftet 3x120kg i markløft. Og det var faktisk ganske lett. Kunne gjerne gått høyere, men jeg tenkte at jeg skulle la være denne gangen siden jeg presset meg med knebøy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synest dybden er bra eg. Avgrensa kor mykje lengre du kjem. Breiare stance vil ikkje hjelpe der, tvert imot blir det vanskelegare å gå djupt.

Kommer ikke så mye lenger ned. Det er vel det som er problemet mitt. :p

 

Jeg tenker mer på knærne hans når jeg foreslår en litt bredere beinstilling.

Knærne hvordan da? Med tanke på skade?

Lenke til kommentar

Siden jeg er klok av skade skjønner du kanskje hva jeg prøver å påpeke her, bare et innspill :)

 

post-26121-0-04280300-1330373868_thumb.jpg

 

Syns dybden var svært fin. Du er mer fleksibel enn meg, for å si det sånn! Er det 90kg du har på?

Skjønner hva du sikter til. Jeg vet jeg har et problem med oversvai, og jeg jobber jo med å fikse opp i det. Spesielt ved å trene mer mage for å balansere litt. Kan filme om et par mnd igjen og se om støttetreningen har hatt noen effekt. :)

Synes jeg kanskje har litt å gå på, jeg? Dybden har jo blitt mye bedre enn hva den var, så kanskje det kommer mer og mer.

Nei, ikke fullt 90kg. Burde kanskje skrevet hvor mye som er på stanga. Det er nå ihvertfall 80kg.

 

Etter jeg makset 110kg så har jeg hatt litt småkranglete knær. Jobber for tiden med å strekke litt opp i området rundt, samt gnukke på tennisball. Håper det løsner litt. Har også litt problemer med håndleddet etter jeg fanget en stygg vending (derav håndleddsstøtte på videoen, glemte å ta de av). I tillegg har jeg også blitt syk med en stygg hoste. Kanskje det er kroppens måte å si fra om at jeg burde ta det litt med ro snart.

Lenke til kommentar

Ingen skam i å roe ned noen dager eller en liten uke.

Tenkte å si at så lenge knærne dine er ok så spiller det forsåvidt ikke såå stor rolle, men etter hva jeg har erfart er det enklere å få folk til å sette seg mer "bak" og samtidig holde rettere rygg. Test en brei goblet squat med manual så kjenner du hva jeg mener :)

Men når du også nevner du har bittelitt krangel i knærne så kan det jo uansett ikke skade å prøve litt annerledes :)

Hva med litt utfall (begynn med kroppsvekt eller veldig lett) for å styrke knær og ankler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...