Gå til innhold

Wingeers vektløftingslogg [Nå m/bilde(r)!]

Anbefalte innlegg

11.09.11

Knebøy 4x4, 70kg

Markløft 2x5, 95kg

Skulderpress 4x4, 35kg

Chins 4-4-3

Chins forfaller sakte men sikkert. Kan være fordi jeg øker sakte men sikkert i vekt. Usikker på om det er muskler eller fett. Håper på størst andel av førstnevnte.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13.09.11

Frivending 4 repetisjoner, 47.5 - 45 - 45 - 45kg

Frontbøy 4x4, 60kg

Benkpress 4x4, 60kg

Dips 4x4

Nå går det noe fremover. Selv om det går litt tilbake i frivendingene. Teknikken forfalt lettere ved mer enn 45kg. Lysten til å kunne gå over på 15kg-skivene som har mye større diameter enn 10kg-vektskivene var litt større enn mitt eget beste. Tar det nok litt mer rolig. Derimot går det opp i de andre øvelsene. Det ser lovende ut!

Endring: Errr. Feil dato.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

18.09.11

Frivending 4 repetisjoner, 45 - 45 - 40 - 40kg

Frontbøy 4x4, 62.5kg

Benkpress 4x4, 62.5kg

Dips 4x4

Enormt frustrert over teknikken i frivendinger. Får den ikke til å sitte ordentlig. Må prøve å få noen til å lære meg ordentlig. Kanskje vektløfterklubb.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke spurt om før. Jeg regner bare med at de fleste her inne ikke bryr seg stort om oppvarmingen min. Hehe. Jeg varmer selvfølgelig opp. Jeg tøyer og strekker litt 5 minutter før første øvelse, så kjører jeg 3 oppvarmingssett innenfor ca 40-80% av det jeg skal løfte på den gitte dagen i den bestemte øvelsen.

Hadde jeg gått rett på 105kg mark hadde jeg blitt en mark (pun intended).

Lenke til kommentar

07.10.11

Frivendinger 4x4, 50kg

Frontbøy 3x4, 62.5kg

Knebøy 1x4, 80kg

Benkpress 4x4, 62.5kg

Dips 4x4

Fikk veldig vondt i håndleddet av frontbøyen, så istedenfor å ta siste sett prøvde jeg på 80kg i knebøy. Det gikk veldig greit! God økt.

Lenke til kommentar

09.10.11

Knebøy 4x4, 77.5kg

Sittende roing 4x4, 45kg

Rygghev 3x10

Skulderpress 4-4-3-3, 42.5kg

Chins 4x4

Greit økt i dag. Prøvde en alternativ ryggtrening siden jeg er litt redd for å kjøre tung markløft ofte (muligens ubegrunnet?). På rygghev hadde jeg en 10kg vektskive på det siste settet. Knebøyen og roingen var ganske lett. Satser på at skulderpressen går neste gang.

Lenke til kommentar

15.10.11

Knebøy 4x4, 80kg

Markløft 1x5, 110kg

Skulderpress 4-3-3-3, 42.5kg

Chins 4x4

Ganske tung markløft i dag, men det gjør det bare ekstra morsomt å gjennomføre. Ellers er skulderpressen ganske tung, og jeg vurderer å gå ned til 40kg igjen for å terpe litt på teknikken. Merker at ryggen kanskje er litt for svai i slutten av løftet. Knebøyen gikk veldig greit, og jeg har nok noen kilo igjen å gå på.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

16.10.11

Frivendinger 3x6, 45kg

Frontbøy 3x6, 55kg

Benkpress 3x6, 55kg

Dips 3x6

Tidenes dårligste økt. Hadde frokosten i halsen gjennom hele. Følte meg ikke i form i dag, så jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøre litt lettere. I tillegg til en annen type stimulans.

Lenke til kommentar

20.10.11

Knebøy 4x4, 82.5kg

Sittende roing 4x2, 45kg; 4x2, 55kg

Rygghev 3x8

Skulderpress 4x4, 42.5kg

Chins 4-4-4-2

Knebøyen gikk greit. Merker noen små iltringer(?) i korsryggen etter første sett, men det gikk over. Kjenner at jeg har blitt mer bevegelig også nå. Nå klarer jeg å stå med strake ben og ta meg på føttene.

I rygghev tok jeg først et oppvarmingssett, så ett med 10kg, så to med 15kg.

Endelig gikk skulderpressen! God følelse. I chins tok jeg svært korte pauser, derfor gikk ikke siste settet.

Lenke til kommentar

23.10.11

Frivendinger 4x4, 55kg

Knebøy 87.5kg-87.5kg-85kg-85kg

Benkpress 4x4, 67.5kg

Dips 4x4 m/10kg

Tror nok ikke jeg øker i frivendinger neste gang. Kjente at teknikken ikke satt helt, selv om jeg fikk vekten opp. Prøver meg også på å variere mellom frontbøy og knebøy på denne dagen. Mest for å skåne håndleddene litt. Kanskje jeg går tilbake til kun frontbøy når håndleddene er sterkere. Benkpress gikk veldig greit og jeg øker nok neste gang. Prøvde også å kjøre vektede dips i dag. Ingen smerter i skuldrene i det hele tatt! Godt fornøyd. :)

Endring: Ser at jeg har gjort feil. Trodde jeg tok 85kg i bøy sist gang, så jeg kjørte litt høyere denne dagen. Det var altså feil.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

25.10.11

Knebøy 4x4, 85kg

Markløft 1x5, 115kg

Skulderpress 4-3-3-2, 45kg

Chins 4x4, negative reps med 10kg

Kan være noe sliten etter gårsdagens Krav Maga-trening, men det virket litt seigt i dag. Spesielt knebøyen. jeg har jo tatt mer vekt enn dette, så jeg synes det var rart at det var tungt i dag. Usikker på om hvorvidt jeg skal øke neste gang, mest på grunn av teknikken. Tar det litt der og da, tenker jeg.

Markløft var pokker så tungt. Men det ble gjennomført med god teknikk (fikk en til å se på). Klarte 4 reps med overhånd, før jeg måtte ta siste med blandet grep.

Skulderpress snakker for seg selv. Prøver igjen neste gang.

Tenker jeg skal prøve et lite forsøk med chins. I 2-3 uker skal jeg bare ta negative repetisjoner med økende ekstravekt, før jeg etter perioden går tilbake og ser hvordan det blir å kjøre vanlige repetisjoner uten ekstravekt. Burde egentlig helst sjekket hvor mange jeg klarte før og etter forsøket også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...