Gå til innhold

Wingeers vektløftingslogg [Nå m/bilde(r)!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

06.04.11

Knebøy 4x4 72.5kg

Vending 3x8 30kg

Benkpress 4x4 55kg

Dips 3x8

09.04.11

Etbens knebøy 8-8-6 kroppsvekt

Markløft 2x6, 85kg

Skulderpress 3x8, 15kg hantler

Chins 4-3-2-1

Mageøvelse

Teknikken på vending begynner å sitte nå. Tenker å øke vekten neste trening. Samt begynne med ekstravekt i dips.

Noen tips for bedre bevegelighet i hofte og lår? Trenger drastisk å øke bevegeligheten for å få mer dybde i knebøy. Ikke tro stygt om meg, jeg går lenger enn 1/4 ned. Si 3/4. Vil gjerne ha den siste biten også.

Lenke til kommentar

17.04.11

Etbens knebøy 3x6

Markløft 2x6, 80kg

Skulderpress 3x6, 16kg hantler

Chins 4-4-4-3

Jeg har ikke mer enn 80kg her hjemme, så jeg får ikke økt i markløft. Begynner å nærme seg på chins også. Klarer jeg 4x4 2-3 ganger på rad, begynner jeg med ekstravekt. Det gjør jeg også snart i dips.

Når jeg først er hjemme og det er så lett å trene legger jeg like godt til litt kondisjonstrening også.

18.04.11

Joggetur, ca 40 minutter

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mandag: Jogget i skogen. ca 50 minutter

Tirsdag: Trente styrke. A-programmet (knebøy, vending, armhevinger med 10kg ekstra, dips)

Onsdag: 4x4-intervall

Torsdag: Styrke. B-programmet (etbens knebøy, markløft, skulderpress, chins) pluss at jeg jogget en halvtime og gikk ganske fort opp en fjelltopp.

Skriver ikke opp noe spesifisering rundt styrkeøktene da jeg egentlig trener styrke for vedlikehold et par uker nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vært dårlig aktivitet i tråden her, men jeg trener fortsatt. Loggføringen har jeg blitt slappere på. Dette henger nok sammen med at jeg ikke har utstyret til å øke så mye i øvelsene hjemme. Det blir mer jogging og enkel styrketrening. Kan nevne at jeg har begynt å trene frivending, istedet for vending fra heng som tidligere. Trener også frontbøy og armhevinger med vektskiver på ryggen. I stedet for markløft har jeg den varianten med helt rette ben. Ligger også på noe høyere repetisjonsantall, ca. 8.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Liten oppdatering på vekt, da jeg ser det er ganske feil i første innlegg. Har siden i fjor ca samme tid kommet meg over 80kg, men er nå nede på rundt 77-78kg. Altså må jeg ha lagt på meg noe muskelmasse. Det synes nok litt, hvertfall på rygg og lår.

Ellers har jeg forstuet foten ganske kraftig. Skulle jeg diagnosert selv vil jeg si det er skade på det fremste og midtre ankelleddbåndet (halvveis spekulasjon, men det er der det gjør vondt å trykke, samt jeg er mest hoven). Hevelse har gått noe over, så jeg trener forsiktig på balanse. Tenker jeg skal prøve å gå en tur en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ankelen er noe bedre og jeg kan løpe og trene igjen. Tar det litt med ro i øvelser som involverer ankelleddet. I dips bruker jeg nå ekstravekt og kjører 3x8. Et oppvarmingssett og 2 med ekstravekt. Lurer på å ha et oppvarminingssett og så 3x8 med ekstra. I chins går nå 4x4 ganske greit. Vurderer ekstravekt også her, da kun et par kg til å starte med. I frivending med støt tar jeg 3x6 med 40kg.

Trener styrke 3 ganger i uka, og jogger vel tilsvarende. Prøver å øke formen veldig generelt, samt senke fettprosenten noe. Målte den ved målebånd og noe jeg ikke forventer å gi helt presist resultat, men fikk 11.84%. Mistenker derimot at den ligger mer opp mot 13%.

Vet derimot ikke hvordan jeg skal klare dette med skole ved siden av til høsten. Enten blir det da kun styrke og overskudd i hele høst, eller en slags periodisering med 4 uker overskudd, 2 uker underskudd (hvor tallene her er totalt vilkårlige).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har nå satt opp en plan for styrketreningen i høst/vår. Starter til neste uke. Jeg tenker da å trene styrke, altså noe rundt 4x4, og øke til det stagnerer. Så kjøre en uke eller to med deload og litt kardio. Etter det kjører jeg en begrenset periode med volumrettet trening ettersom musklene da kanskje trenger litt plass å vokse på. Igjen en liten uke eller to med kardio før jeg så begynner fra starten igjen.

Mål mot/gjennom sommer 2012:

Knebøy: 105kg

Benkpress: 80kg

Markløft: 135kg

Frivending: 60kg (50kg med støt)

Løpe 1 mile på nærmere 6 minutter.

Løpe 3000m på nærmere 13 minutter.

Løpe 1 mil på nærmere 55 minutter.

Håper og tror det skal være overkommelig. Jeg vil nok hvertfall havne i nærheten.

Lenke til kommentar

01.09.11

Knebøy 4x4, 65kg

Markløft 2x5, 85kg

Skulderpress 4x4, 30.75kg (gjennomsnitt)

Chins 4-4-4-3

Litt tung økt. Kan ha noe å gjøre med at det er fjerde økta på rad i uka. Jeg vurderer å kanskje gjøre torsdagene litt lettere og heller øke repetisjonsantallet litt. Uansett er det kos å løfte på studio igjen.

Lenke til kommentar

06.09.11

Knebøy 4x4, 67.5kg

Markløft 2x5, 90kg

Skulderpress 4x4, 32.5kg (gjennomsnitt)

Chins 4-4-3-3

God økt. Alt gikk veldig fort, og det var ikke noe som var overdrevent tungt. Kjenner at markløften begynner å bli noe tung, men jeg satser på at jeg kommer meg over 100 før det stagnerer!

Lenke til kommentar

09.09.11

Frivending 3x4, 50kg

Knebøy 3x8, 50kg

Benkpress 4x4, 57.5kg

Dips 1x8

Æsj. Elendig økt i dag. Jeg var skikkelig slapp, og det ble ikke noe bedre av å komme seg på senteret heller.

Det var ikke helt suksess med 50kg i frivending heller. Det gikk ikke helt. Får se på formen hva jeg gjør neste trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...