Gå til innhold

Wingeers vektløftingslogg [Nå m/bilde(r)!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt vilt at denne tråden har over 10k visninger ...

 

Begynt smått med rykk igjen. Kanskje jeg begynner med støt også. Merker faktisk at i nesten alle løft så vil ryggen ta over for andre muskelgrupper. Så å løfte på autopilot fungerer ikke. Treningen blir faktisk ganske mye mer slitsom og man må være mer fokusert. I tillegg til at jeg først nå (galskap, jeg vet) har lært meg ordentlig, eller i alle fall noe som kan ligne på, oppspenn. I tillegg til at jeg fikser holdningen og er konstant støl/sliten i øvre rygg. Lover godt.

Lenke til kommentar

Nåja! Blir nok ikke til at jeg slutter, men jeg må lære meg å rykke ordentlig. I vendingene går det helt greit. Vendte 3x60kg ganske lett uten noe plager på søndag, så der går det veien. Begynner å bli bra i bøy og andre ting også!

Tok også 5x130kg i glute bridge ganske lett på søndag.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Ser det er noen få som driver med glute bridge på gymmen. Ikke prøvd selv, og vet ikke om jeg kommer til å prøve med det første. Ser litt for slitsomt ut. :p

Haha. Er litt tungt, men det er god trening på å få både rumpa til å fyre, samt magen til å stabilisere slik den skal gjøre. :)

Lenke til kommentar

Det skjer absolutt saker og ting for tiden. Er litt slapp med loggingen. Er på vei tilbake igjen og trener jævlig mye mage. Benket 85kg i går, som er 5kg under pers satt i sommer da jeg faktisk trente benk. I tillegg hadde jeg smalere grep og null oppspenn. Leksa er at man blir sterkere i benk av å ikke trene benk! :)

Holder også på å gå ned noen kg da jeg helst vil inn i vektklassen min igjen.

Ellers pressvendte jeg 70kg ganske lett i forrige uke, tidligere pers er 80kg, så jeg har ikke mistet noe særlig der heller. Programmet jeg følger 4 ganger i uka er:

 

A:

Oppvarming

 

Rykkvariant

Knebøy/utfall

 

Glute bridge

Hofteabduksjon i slynge

Olympisk good morning

Hollow hold

Pallof press/full contact twist

RKC-planke

Chins

 

Rulling + tøying

 

B:

Oppvarming

 

Vending

Frontbøy

 

Glute bridge

Press m/knekk

Roing

Hollow hold

Pallof press/full contact twist

RKC-planke

Chins

 

Rulling + tøying

 

Det er ikke så veldig mye overstøt siden jeg sliter med å holde spennet med en gang vekta kommer over hodet. Må jobbe litt med skuldermobilitet også. Jobber meg forsiktig opp i vektene på bøy-variantene også. I dag er det 3x5 på 50kg i front. Langt under nivået jeg var på tidligere, men det kommer seg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rød: 25kg

Blå: 20kg

Gul: 15kg

Grønn: 10kg

Hvit: 5kg

 

Så har man de mindre hvor:

Rød: 2.5kg

Blå: 2kg

Gul: 1.5kg

Grønn: 1kg

Hvit: 0.5kg

 

Med andre ord bare delt på 10 utifra storskivene.

Ganske grei skuring, ja. Har 80 som stående pers. Når jeg får begynt med stortrening igjen er det nok ikke lenge til jeg tar 90kg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...