Gå til innhold

Bygge PC selv - trenger hjelp til vurdering av kompatibilitet!

Anbefalte innlegg

Har kastet sammen en del komponenter til en PC i prisklassen jeg kunne tenke meg. Problemet er at jeg virkelig ikke aner om komponentene fungerer særlig bra sammen. Jeg har ikke valgt hva slags rambrikker jeg vil ha, da jeg ikke aner hva jeg skal velge.

Hvordan finner jeg ut dette?

Valg av kabinett, PSU, SSD og HDD regner jeg som ganske trygge valg(håper jeg :p )

Valgte et geforce skjermkort da jeg vil holde muligheten for Nvidea 3D vision åpen.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=824171&su=F8C43C05-69D6-4ECE-88B1-7A7FF1F0F592

Jeg er rimelig n00b på dette området her, setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få!

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Du har glemt ram i lista di. Her er link til bra Ram God,men dyr

Ellers har du valgt bra kabinett,men visst du vil gå litt lenger så gå for cooler master Haf X.

Psu du har valgt er et veldig bra valg.

Hovedkot er også veldig bra :D

Du kan heller velge 955 blck edition, da 965 berre er fabrikkoverklokket.

Ellers ser det veldig bra ut ,men du kan prøve å sette oppsettet opp i dustinhome.no så sparer du både på frakt og deler ;)

Lenke til kommentar

Se etter et annet kabinett enn 932. HAF X er et godt alternativ da det er oppgraderingen :)

Ellers er mye av det andre freakinout sier korrekt.

Ville dog byttet skjermkort. 470 er ikke noe godt kort.

Førøvrig kan det være fordel å se på et ATI kort, i og med at du kjøper Asus Crosshair IV. Kan være kjekt å kunne kjøre på med CF senere :)

Kanskje et 5850 kort?

Lenke til kommentar

Takker for hjelp :)

Takk for forslag av RAM, hadde virkelig ikke snøring der... hehe. Hvis 965 bare er 955 men fabrikkoverklokket er det helt greit for meg, har ingen planen om å overklokke.

Kan dere muligens linke til haf x kabinettet dere snakker om? Ser ikke ut til å finne det.

Som sagt, grunnen til at jeg valgte en geforce gpu er fordi jeg vil ha muligheten til nvidea 3D vision og da er ikke 5850 kompatibelt så vidt jeg har forstått... Er det en veldig dårlig trade-off?

Finnes det hovedkort som kanskje funker bedre med gforce eller burde jeg kanskje legge 3D vision på is? hehe

Vet at hele 3D greia koster mer enn det smaker men vil ha muligheten til det, om ikke nå så kanskje senere.

EDIT: Kanskje du kan anbefale et nvideakort som gjør jobben? Funker nvideakort i CF?

Endret av Fronth
Lenke til kommentar
[...]Moving on, we have the GTX 470 to discuss. It’s not NVIDIA’s headliner so it’s easy to get lost in the shuffle. With a price right between the 5850 and 5870, it delivers performance right where you’d expect it to be. At 5-10% slower than the 5870 on average, it’s actually a straightforward value proposition: you get 90-95% of the performance for around 87% of the price. It’s not a huge bargain, but it’s competitively priced against the 5870. Against the 5850 this is less true where it’s a mere 2-8% faster, but this isn’t unusual for cards above $300 – the best values are rarely found there. The 5850 is the bargain hunter’s card, otherwise if you can spend more pick a price and you’ll find your card. Just keep in mind that the GTX 470 is still going to be louder/hotter than any 5800 series card, so there are tradeoffs to make, and we imagine most people would err towards the side of the cooler Radeon cards.

Fra her...

Skjønner ikke helt hva de mener med at 470 yter bedre enn 5850 - synes testen de selv utførte jevnt viste at 5850 var bedre... Men men.

Er ytelsesforskjellen virkelig så stor? Ut ifra hva jeg forstår bråker 470 mer og lager mer varme men det virker ikke som forskjellen er så grusomt stor... Når det er på tide med en oppgradering kan jeg vel kjøre to 470 i SLI? Støtter hovedkoret mitt dette?

Lenke til kommentar

Så... dette er handlelisten min på dustinhome.no for øyeblikket:

- INTEL X25-M 2,5" 80GB SSD SATA/300 MLC 34NM

- AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

- Deltaco ESD Armledsband - antistatisk håndleddbånd

- Arctic Silver 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal Compound - termomasse

- ASUS CROSSHAIR IV FORMULA 890FX AM3 ATX

- CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

- MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

- Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

- COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 EATX BLACK

- CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 DOMINATOR GT 2000MHZ (2X2GB)

- GIGABYTE GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI

Hva mer trenger jeg for å sette alt dette sammen til en fungerende PC? For eksempel, hvor mange usb-utganger får jeg slik det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...