The Stig Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hejhopp! Kjøpte tilbake i påsken min første AMD-"rigg" på mange år, i all hovedsak grunnet dårlig økonomi. Nå har derimot bankkontoen gått tilbake i svart, og ettersom en lang og vakker spillhøst nærmer seg er det på tide med en liten oppgradering. Ideen bak å gå for AMD var at "siden det er såpass billig, kan jeg alltids oppgradere ofte". Dessverre må jeg innrømme at jeg er litt skuffet etter å ha saumfart nettet etter info om diverse AMD-prosessorer. Jeg har først og fremst kikket på flaggskipet, 1090T BE, til skarve to tusen. Men utifra hva jeg leser er ikke ytelsen på denne helt den store, i hvert fall ikke sammenlignet med Intels i7-serie. Så, da er spørsmålet enkelt og greit: Hvilken AMD-prosessor er den kvasseste til spilling? Og, vil jeg i det hele tatt merke noen forskjell om jeg oppgraderer til - den - fra nåværende Phenom II X4 945BE? Takker for svar Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 tviler på at du merker forskjellen den er nok målbar men det er vel alt, ellers kan du alltid invistere i 1090T for en bedre maskin til multitasking, men da er jo spørsmålet kor mykje du bruker maskinen til det. http://www.anandtech.com/show/3674/amds-sixcore-phenom-ii-x6-1090t-1055t-reviewed/9 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg gikk i fra en Phenom II 940BE til en 1090T og forskjellen er merkbar, spesielt i spill, oppstart og når jeg driver med mye ting samtidig. I tillegg er 1090T lettere å klokke enn 945 og den har Turbo Core teknologi slik at når programmer ikke utnytter mer enn 3 kjerner så øker den hastigheten til 3,6 GHz. Til syvende og sist kommer jo alltid sånt an på grafikk kortet man bruker. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg ville heller klokket den du har (er veldig lett siden det er BE), og heller ventet litt med å oppgradere. I spill yter faktisk AMD bedre enn i7 ved normale oppløsninger: http://www.legionhardware.com/articles_pages/cpu_scaling_with_the_radeon_hd_5970,13.html Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Har du allerede en AMD CPU, så kan du trøste deg med at den ekstra ytelsen på Intel ikke alltid kommer til sin rett. Det er da bedre å legge pengene i GPU, det er tross alt her du vil få systemet ditt til å kjøre seg, har i7 920 men tror nok en 965 BE og spesielt AMD sin 6'er hadde gjort en like god jobb hos meg om de fikk kjøre på 4GHz. Eneste fordelen Intel har er jo SLi og CrossFire på samme HK, og det fristet meg til å handle X58 system. Endret 24. august 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå