Spenis Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Vet ikke om jeg har plasert dette i riktig emne! Hei, jeg har sett gjennom programmene mine, så lurer jeg på............ hva trenger jeg, hva trenger jeg ikke se vedleg 4 bilder. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jøss. Du må ha en travel hverdag. Du har flere toolbars, MS works, office + noen office viewers. En velutstyrt HP maskin Du kan jo begynne med å fjerne det du vet du ikke bruker. Noen av programmene kan byttes med alternativer. (Adobe reader?) Du kan og kjøre Autoruns og luke ut det du føler er unødvendig i oppstarten. Du har nok mye snadder der og. Når det gjelder _hva du trenger_ så er det mest opp til deg selv. Du kan google enkeltprogrammer. Da finner du fort ut at om du fjerner Realtek så kan du bli offline osv. Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jøss. Du må ha en travel hverdag. Du har flere toolbars, MS works, office + noen office viewers. En velutstyrt HP maskin Du kan jo begynne med å fjerne det du vet du ikke bruker. Noen av programmene kan byttes med alternativer. (Adobe reader?) Du kan og kjøre Autoruns og luke ut det du føler er unødvendig i oppstarten. Du har nok mye snadder der og. Når det gjelder _hva du trenger_ så er det mest opp til deg selv. Du kan google enkeltprogrammer. Da finner du fort ut at om du fjerner Realtek så kan du bli offline osv. Takk, men problemet er og at, jeg er redd for og slette noe som får maskinen til og fungere, noe i den dur, men kan være jeg ikke bruker det, men bruker det uten jeg vet at jeg bruker det...... Fatter? Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jøss. Du må ha en travel hverdag. Du har flere toolbars, MS works, office + noen office viewers. En velutstyrt HP maskin Du kan jo begynne med å fjerne det du vet du ikke bruker. Noen av programmene kan byttes med alternativer. (Adobe reader?) Du kan og kjøre Autoruns og luke ut det du føler er unødvendig i oppstarten. Du har nok mye snadder der og. Når det gjelder _hva du trenger_ så er det mest opp til deg selv. Du kan google enkeltprogrammer. Da finner du fort ut at om du fjerner Realtek så kan du bli offline osv. Takk, men problemet er og at, jeg er redd for og slette noe som får maskinen til og fungere, noe i den dur, men kan være jeg ikke bruker det, men bruker det uten jeg vet at jeg bruker det...... Fatter? Men............................................... Hvordan skal jeg bruke dette programmet, hva gjør det? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hva du trenger og ikke: Det er der googling kommer inn. Om du googler .exe navnet så vil du på ett av de første treffene få vite hva programmet gjør, og hva du eventuelt mister. Personlig ville jeg fjernet alle toolbars, hjelpefunksjoner (feedback etc) og alt medbrakt jeg ikke bruker (Dårlige brenneprogrammer, videospilllere, bilde og video redigeringsprogrammer, den fine som lar meg bestille printerblekk online osv.) Autoruns.exe: Under arkfanen 'Logon' listes alt som kjøres under oppstarten din og du har mulighet til å slå av hver enkelt ting. Hva du velger å fjerne er individuelt. Generelt vil _jeg personlig_ slå av oppdatering av Java, google, Acrobat, flashplayer, samt det meste av hurtigstarter (Openoffice, MSOffice winamp, winzip) osv. Målet mitt er å ha minst mulig drit i boot og tray. Men som sagt, det er individuelt, og for mange av programmene så er det bare du selv som kan si om du trenger det eller ikke. Derfor tjener du mye på en time med nettsøk hvor du finner ut hva alt er og dermed hva du ikke trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå