Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Karrierefil? Er det et annet challenge det? Jeg tenker siden du fremdeles har Super-Ray og Rocky Lekaj. Sistnevnte har jeg forøvrig kjøpt til Valdres nå, men han virker da ikke som en så stor stjerne. Glen Little kjenner jeg ikke til, ei heller King Gyan.

Neida, er noe jeg har starta med. Er nPower league 2 klubben Aldershot. Er en ukjent manager så ser man hvor det bærer. Har nesten akkurat startet. Og de nevnte spillerene har knust lønnsbudsjettet så styret er etter meg og fansen tror jeg vil kjøre klubben til konkurs...

Glen Little spillte på Burnely, og Reading så sent som i 2008. King Gyan er en tidligere Fulhamspiller. Rocky Lekaj er vel ved siden av Little og Kvisvik den beste spillere i klubben (litt upraktisk da disse tre er vinger alle mann, og en må være på benken...)

Åhja. Men er ikke Kvisvik ganske treg på dette spillet? Jeg mener, jeg synes jeg har snublet over han en gang nede i divisjonene, og han hadde 6 eller noe i hurtighet. Lekaj må nok antageligvis trenes litt for min del, for i tippeligaen innfrir han ikke.

Lei eller kjøp Mushaga Bakenga

Ja, det virker som en spiller som kan bli stygg-god på dette spillet. Spilte nettopp mot Start. Mush scorte tre mål. Irriterende fyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, hverken Kvisvik eller Lekaj er hva jeg vil kalle stjerner. Men for en så liten klubb som Aldershot, som aldri har vært høyere i ligasystemet enn hva de er nå så er det forsterkninger så det holder!

Hentet også inn Runar Normann, men det var en stor tabbe...

Men fant ut det når jeg var Blackpool, at det ikke skadet med en litt treig, men teknisk god spiller. Jeg hentet Rivaldo dit, det funket utrolig bra.

Lenke til kommentar

ÅHHHHHHHHHHHH, jeg blir så sur! Det skjedde med den forrige managern jeg var i samme klubb og. Jeg ble tilbudt ny kontrakt fra styret, men så står det '' Kan ikke foreslå denne avtalen på grunn av restriksjoner fra styret, vennligst korriger. ''

Hjelper ikke om jeg senker kontrakslengden, og å minske lønn per uke går ikke.

Kontrakten min går ut etter sesongen, og hva skal jeg gjøre da? Lage enda en ny manager og sette han på mitt nåværende lag og bare? Og nei, SS funker ikke.

:realmad: :realmad: :realmad:

Jeg fikk denne i Liverpool. Styret tilbød 77,000 pund i uka, men minste begrensning var 85k. Det ville de ikke gi. Da krevde jeg ENDA mer (115k eller deromkring), noe de selvfølgelig ikke ville gå med på, men da fikk jeg dem med på 85k etterpå.

Altså: Hvis du ikke kan få litt mer, spør etter mye mer og senk krava.

Lenke til kommentar

Joda, hverken Kvisvik eller Lekaj er hva jeg vil kalle stjerner. Men for en så liten klubb som Aldershot, som aldri har vært høyere i ligasystemet enn hva de er nå så er det forsterkninger så det holder!

Hentet også inn Runar Normann, men det var en stor tabbe...

Men fant ut det når jeg var Blackpool, at det ikke skadet med en litt treig, men teknisk god spiller. Jeg hentet Rivaldo dit, det funket utrolig bra.

Runar Normann har jeg også brukt i andre game. Men jeg synes at spesielt på FM2011 så er hurtighet MYE viktigere enn det ellers pleide å være tidligere, og det til slik en grad at spillerne dine ikke fungerer overhodet om de er lavere enn 10 i hurtighet. Det kan jo være at dette forandrer seg om du bruker korte pasninger, men jeg er usikker. Om du i så fall skal ha en passe ung, teknisk god midtbanespiller, så kan du se på Dejan Jeremic. Har 15 i teknikk og dribling, men vanligvis ikke så mye annet.

Et siste spørsmål: når du brukte Rivaldo, var det som ving, eller?

Lenke til kommentar

Huseklepp ender opp i Liverpool på alle savene mine :p

Aldri hendt hos meg. Jeg gjentar, aldri skjedd. Derimot er alltid Manchester City veldig interessert og betaler alltid grov overpris (3-6 millioner pund).

Liverpool, derimot, glimter til med overganger som Eden Hazard, Suarez, Farfan og Simon Kjær, blant annet. :whistle:

Ender av og til opp hos Liverpool hos meg og. Det som er mer fantastisk, er at Liverpool henter Steffen Iversen på free transfer på hver eneste game!

Lenke til kommentar

Runar Normann har jeg også brukt i andre game. Men jeg synes at spesielt på FM2011 så er hurtighet MYE viktigere enn det ellers pleide å være tidligere, og det til slik en grad at spillerne dine ikke fungerer overhodet om de er lavere enn 10 i hurtighet. Det kan jo være at dette forandrer seg om du bruker korte pasninger, men jeg er usikker.

Et siste spørsmål: når du brukte Rivaldo, var det som ving, eller?

Heh, jeg angrer skikkelig på kjøpet av han... Bra han bare fikk kontrakt for 1 år. Men han spiller dårlig, er alltid sur...

Jeg aner ikke, jeg bruker som regel blandet på pasninger.

Uhm, dette var den første filen jeg lagde, akkurat i det spillet kom ut, men tror jeg brukte han som OMS.

Lenke til kommentar

Heh, jeg angrer skikkelig på kjøpet av han... Bra han bare fikk kontrakt for 1 år. Men han spiller dårlig, er alltid sur...

Jeg aner ikke, jeg bruker som regel blandet på pasninger.

Uhm, dette var den første filen jeg lagde, akkurat i det spillet kom ut, men tror jeg brukte han som OMS.

Ah. OMS kan kanskje fungere. Jeg har ikke hatt så stor suksess med trege spillere, men så har jeg vel ikke hatt noen taktikk der jeg har brukt OMS i noen større grad. Jeg kjører forsåvidt blandet pasninger nå, ettersom laget mitt fungerte skikkelige dårlig med den taktikken som har bragt meg så mye suksess.

Er det noen som vet hva som skjer når journalister HATER deg? Jeg har som sagt lagt assistent-treneren min, med 15 i sosiale ferdigheter og gode ting, ta seg av de forbanna pressekonferansene. Resultatet er at journalisten i lokalavisen hater meg ;)

Lenke til kommentar

April 2012, begynte midt i 2010 sesongen uten jobb. Dro Molde opp fra 9. plass til 3. plass på en halv sesong. Sørget for litt hefitge forsterkninger i forsvaret før 2011 sesongen, pluss at jeg henta inn Stokkelien. Det resulterte i et tippeligagull :)

Sliter litt med økonomien siden jeg røyk ut i kvalikken i UEFA cupen, men håper jeg greier CL i år, det hadde nok hjulpet en del. Henta Hæstad og Hleb på free transfer nå, og signert han regenen på måndlige avdrag.

Hadde vært veldig artig å greid CL, ingen umulighet, slo Liverpool 3-0 på Anfield i UEFA cupen første sesongen :D

Lenke til kommentar

ÅHHHHHHHHHHHH, jeg blir så sur! Det skjedde med den forrige managern jeg var i samme klubb og. Jeg ble tilbudt ny kontrakt fra styret, men så står det '' Kan ikke foreslå denne avtalen på grunn av restriksjoner fra styret, vennligst korriger. ''

Hjelper ikke om jeg senker kontrakslengden, og å minske lønn per uke går ikke.

Kontrakten min går ut etter sesongen, og hva skal jeg gjøre da? Lage enda en ny manager og sette han på mitt nåværende lag og bare? Og nei, SS funker ikke.

:realmad: :realmad: :realmad:

Dette er nevnt før, og helt klart en bug...

Vært fint om de som har opplevd dette kunne SS'a det og meldt det på

community.sigames.no

Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar

Jeg fiksa det som sagt ved å be om enda mer enn minimum og så "prute" med styret og møtes på "halvveien". Er jo ikke en fix, men det funker.

I noen tilfeller så kan det hende styret da sier tvert nei.. Selvom det sikkert

funker som du forklarer i de fleste tilfeller.

Derfor hadde det jo vært greit å fått det fiksa!

Hvordan fikser jeg det?

Registrere deg på nevnte nettside - poste beskrivelse av bug'n på bug-forumet.

Så kan det hende de ber om screenshot eller at du uploader savegamet,

det kan vi ta hvis det blir aktuelt. :-)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvillken rolle jeg bør bruke suarez og torres i ? De skal spille i tospann i en 4-4-2 formasjon. Har også Rossi og Babacar som backup.

Fikk forresten akkurat Gareth Bale for en jævlig billig penge. 120 mil. Er i november 2011. 2. sesongen. Skal hente Bale og Suarez til januar.

Lenke til kommentar

Jeg har en save med Burnley og ligger meget godt ann med tanke på opprykk. Burde man ha en litt defensiv holdning når jeg eventuelt rykker opp, eller kan det funke hvis jeg fortsetter med den offensive holdningen jeg har i championship? Forresten en 4-4-2 taktikk, så det er jo ikke en selvmord taktikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...