Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tok det?

 

Tja. Jeg rykket såvidt det var opp sesongen etter jeg endte på 3 plass. Så jeg er nå i 2013, og blir i tippeligaen 2014. Det var nokså spennende mot slutten når jeg og Tromsø lå med samme poengsum og DE hadde bedre målforskjell enn meg. Heldigvis snublet de og vi holdt dampen oppe. Så, nå må jeg se hvor mye penger jeg kan få til å bruke. Så kan jeg tenke meg en ny keeper, en ny høyre ving, og kanskje Bakenga og Pluemaj som spisser. Samt et aggressivt, sterkt rivjern av en defensiv midtbanespiller.

 

 

Edit: og nå skal de installere varmekabler. Igjen. For det gikk så bra sist gang. Så nå skal jeg dele stadium med Otta. Øya stadion. Det høres ut som tippeligastandard, ja...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tok det?

 

Tja. Jeg rykket såvidt det var opp sesongen etter jeg endte på 3 plass. Så jeg er nå i 2013, og blir i tippeligaen 2014. Det var nokså spennende mot slutten når jeg og Tromsø lå med samme poengsum og DE hadde bedre målforskjell enn meg. Heldigvis snublet de og vi holdt dampen oppe. Så, nå må jeg se hvor mye penger jeg kan få til å bruke. Så kan jeg tenke meg en ny keeper, en ny høyre ving, og kanskje Bakenga og Pluemaj som spisser. Samt et aggressivt, sterkt rivjern av en defensiv midtbanespiller.

 

 

Edit: og nå skal de installere varmekabler. Igjen. For det gikk så bra sist gang. Så nå skal jeg dele stadium med Otta. Øya stadion. Det høres ut som tippeligastandard, ja...

 

 

Godt gjort å få Valdres (ford.... m....klubb) til Tippeligaen så kjapt!! :-D

Med slik fremgang satser du vel på Champions League 2017/2018 ? ;-)

 

Det med prefixa innstillinger ødela mye av gleden rundt FM, da det gjorde spillet mye lettere. Noe som er skuffende. Heldigvis kan man fortsatt stille inn ting selv.

Delvis enig. Men du skjønner vel dette valget utifra et markedsperspektiv ?

 

 

Akkurat her er jeg delvis uenig. Nå kan det være at jeg bare er en elendig spiller på dette spillet, men jeg synes det blir hakket verre for hver utgave å få til noe. De nye hjelper ikke meg noe videre. Men jeg orker ikke å sitte å flikke på brytere og glidere for å få det helt til. Jeg har rett og slett ikke fotballkunnskaper nok til akkurat den biten. Da er det mer "logisk" med de nye innstillingen. Men jeg vil gjenta at jeg fremdeles ikke herjer i dette laget. Nå er det da også lag lavere ned i systemet jeg velger, og da kan det være at det ikke hjelper like mye med ferdiginnstillingene...

 

Tror også dette er positivt for serien, for å gjøre det litt lettere for de som rett

og slett ikke gidder å stille i hytt og pine. Tipper at serien har fått flere fans pga dette. Jeg tipper også at mange finner det nye systemet mer enn avansert nok, da det absolutt ikke er noen selvfølgelig at man lykkes. :-)

 

Jeg stiller bare noen småting. Det gjorde jeg også før det nye systemet kom.

Er ingen vits å gjøre ting veldig vanskelig, hvis det som regel fungerer. :-)

Endret av amunds
Lenke til kommentar

JADA! Og med en hardt tilstrebet seier over Løv Ham i siste kamp er Valdres klar for tippeligaen! Nå må jeg finsortere overgangsmarkedet, for flere av de spillerne jeg har brukt er nok ikke gode nok for det selskapet! Go me!

 

What?.

Sørget du for at Løv Ham ikke rykket opp?`

Kom her så skal du få både klabb og babb :p

 

Jeg er selv bare i 2012 med Freiburg, men jeg var innenom Brann (wub wub) for å se etter spillere å kjøpe, men fant omtrent ikke en eneste en fra dagens lag der.

Bare masse utkjente navn :p

 

Ojo som Brann kjøpte til 2011 sesongen var solgt til Hamburg (?) for 50millioner kroner og huseklepp til en annen tysk klubb for ca samme sum :O

 

Yaw som jeg hentet til københavn før jeg forlot de, ble solgt i 2012 til Tottenham tror jeg det var :O

Artig å se at når man henter små spillere fra Norge ut av landet i FM får de mye skryt og går for endel peng ^_^

Lenke til kommentar

Godt gjort å få Valdres (ford.... m....klubb) til Tippeligaen så kjapt!! :-D

Med slik fremgang satser du vel på Champions League 2017/2018 ? ;-)

 

Heh. Joda, fortsetter det slik så må det jo bli noe slik. Men jeg er stygt redd for at dette blir en slitsom sesong for meg. Jeg rykket opp fra Adecco med 57 500 (norske kroner) i lønnsbudsjett. Jeg holdt med 5000 kroner over dette. De nye varmekablene min kostet klubbn 35 millioner. Så, noe sier meg at jeg nok ikke har så mye penger å rutte med når jeg skal forsterke stallen min.

 

 

 

Når det gjelder det du skriver om det nye systemet, så må jeg si at ja, jeg har selv puslet med det systemet, og det er først nå, med Valdres, at det ser ut til å være noen form for suksess. Men om det er takket være mine innstillinger eller mest at jeg er SVÆRT aktiv på spillermarkedet, vet jeg ikke.

 

JADA! Og med en hardt tilstrebet seier over Løv Ham i siste kamp er Valdres klar for tippeligaen! Nå må jeg finsortere overgangsmarkedet, for flere av de spillerne jeg har brukt er nok ikke gode nok for det selskapet! Go me!

 

What?.

Sørget du for at Løv Ham ikke rykket opp?`

Kom her så skal du få både klabb og babb :p

 

Jeg er selv bare i 2012 med Freiburg, men jeg var innenom Brann (wub wub) for å se etter spillere å kjøpe, men fant omtrent ikke en eneste en fra dagens lag der.

Bare masse utkjente navn :p

 

Ojo som Brann kjøpte til 2011 sesongen var solgt til Hamburg (?) for 50millioner kroner og huseklepp til en annen tysk klubb for ca samme sum :O

 

Yaw som jeg hentet til københavn før jeg forlot de, ble solgt i 2012 til Tottenham tror jeg det var :O

Artig å se at når man henter små spillere fra Norge ut av landet i FM får de mye skryt og går for endel peng ^_^

 

Hehe. Jeg burde jo ha latt Løvene få rykke opp siden jeg selv er fra Sotra. Men desverre for dem gjør Jan Halvor Halvorsen en slett jobb som manager. Jeg fikk forøvrig jobbtilbud fra Sogndal rett etter jeg hadde rykket opp med Valdres, men de lå på 5 plass i adecco, så...

 

På min save spiller Ojo i recreativo, Puseklepp spiller i Leverkusen og Yaw Eystein Ihle Amankwah spiller i Sion. Apropos løvene så ble min toppscorer denne sesongen Jesse Ohene, men siden statsene hans er rimelig dårlig solgte jeg han. Stabæk ble hans nye klubb. Så vi får nett sjao hvordan det ender.

Lenke til kommentar

Heh. Joda, fortsetter det slik så må det jo bli noe slik. Men jeg er stygt redd for at dette blir en slitsom sesong for meg. Jeg rykket opp fra Adecco med 57 500 (norske kroner) i lønnsbudsjett. Jeg holdt med 5000 kroner over dette. De nye varmekablene min kostet klubbn 35 millioner. Så, noe sier meg at jeg nok ikke har så mye penger å rutte med når jeg skal forsterke stallen min.

 

35 mill for undervarme på kunstgress ? :-D

La likesågodt undervarme av gull dere da ?? ;-)

Lenke til kommentar

Heh. Joda, fortsetter det slik så må det jo bli noe slik. Men jeg er stygt redd for at dette blir en slitsom sesong for meg. Jeg rykket opp fra Adecco med 57 500 (norske kroner) i lønnsbudsjett. Jeg holdt med 5000 kroner over dette. De nye varmekablene min kostet klubbn 35 millioner. Så, noe sier meg at jeg nok ikke har så mye penger å rutte med når jeg skal forsterke stallen min.

 

35 mill for undervarme på kunstgress ? :-D

La likesågodt undervarme av gull dere da ?? ;-)

 

Ja, jeg forstår det ikke. Første gang de la varmekabler (de som ble ødelagt et par uker etter de var ferdigstilte) brukte de 3 millioner eller noe. Det ble plutselig 10 ganger dyrere når jeg skulle til tippeligaen. Jaja, vi får håpe at de fungerer noe lengre enn de forrige da. I mellomtiden spiller jeg kampene mine på øya stadion, med max tilskuere 1200. Jeg skal nok kjenne finanskrisen, ja.

 

Edit: alle priser jeg oppgir når jeg spiller med Valdres er i norske kroner. Bruker du pund, DJ_dark?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår det ikke. Første gang de la varmekabler (de som ble ødelagt et par uker etter de var ferdigstilte) brukte de 3 millioner eller noe. Det ble plutselig 10 ganger dyrere når jeg skulle til tippeligaen. Jaja, vi får håpe at de fungerer noe lengre enn de forrige da. I mellomtiden spiller jeg kampene mine på øya stadion, med max tilskuere 1200. Jeg skal nok kjenne finanskrisen, ja.

 

Edit: alle priser jeg oppgir når jeg spiller med Valdres er i norske kroner. Bruker du pund, DJ_dark?

 

Aldri opplevd varmekabler som er blitt ødelagt ass.

Litt kjipt men også litt artig at dette er lagt inn i spillet... :-D (Litt selvmotsigende sier du ? :-p)

Lenke til kommentar

Holder på å rykke opp til TL med Løv-ham på stasjonær pcen min nå. Blir en rekord gjevn slutt, men håper å trekke det lengste strået. Ligger på 1 plass nå, med 2 poeng ned til 4.

 

Er det noen som forøvrig har sett hvor utrolig undervurdert Sindre Marøy er? Diskutert dette på FMnorge og der kom vi fram til en PA for han som jeg har lagt inn på Løv-ham saven min, og må si han spiller strålende! Sammen med Haugen er de et drømme team! Håper å få han på lån en sesong til.

Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår det ikke. Første gang de la varmekabler (de som ble ødelagt et par uker etter de var ferdigstilte) brukte de 3 millioner eller noe. Det ble plutselig 10 ganger dyrere når jeg skulle til tippeligaen. Jaja, vi får håpe at de fungerer noe lengre enn de forrige da. I mellomtiden spiller jeg kampene mine på øya stadion, med max tilskuere 1200. Jeg skal nok kjenne finanskrisen, ja.

 

Edit: alle priser jeg oppgir når jeg spiller med Valdres er i norske kroner. Bruker du pund, DJ_dark?

 

Aldri opplevd varmekabler som er blitt ødelagt ass.Ikke jeg heller, før den siste affæren med Valdres. Men jeg lurer på om dette med at stadion og slikt blir stengt ned grunnet manglende vedlikehold er nytt for året, for jeg har aldri sett det før.

 

 

Ellers kan jeg melde om at jeg har et lønnsbudsjett på 85 000 kr (1/3 av ukeslønnen til Huseklepp i Leverkusen), et overgangsbudsjett på 0 kr, og vinnerodds på ikke mindre enn 2000-1. Dette blir en absolutt hard sesong. Nå må jeg bare få tak i en hyggelig høyre ving på sånn ca gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...