Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynt med ny save, etter 12983721983712986531879 saver med Blackburn tenkte jeg å ta en runde med L'pool. Satser ungt tidlig. Ut med Paulsen, Kuyt + noen andre. Inn med Babacar, Sissoko og Phil Jones. Treningskampene sitter ikke helt som de skal og har tweaket taktikken en del uten hell. Satser på at det kommer seg til sesongstart som det pleier.

Lenke til kommentar

-Linda

Det du gjør er at du finner savefilen din. Så ville jeg nok ha pakket den inn med et innpakkingsprogram ala WinRar eller WinZip for å minske størrelsen. Da skal det være mulig å sende den "nye filen" som et vedlegg i en mail. Det kan dog ta litt tid, da save filene kan være store.

Ellers er en minnepenn det beste alternativet. Da det går både fortere :-)

Håper dette hjalp :-)

Lenke til kommentar

Var et par interessante managerskifter hos meg på min Liverpool-save.

- Mancini fikk sparken i Man City til nyttår andre sesong.

- Harry Redknapp tok over Man City

- Roy Hodgson tok da over Tottenham

- Jeg koser meg :D

Men, og dette er et tilbakevendende problem for meg, jeg trenger verdensklasse høyrevinger, noe av det sjeldneste på spillet. Noen som har noen tips? Føler at jeg alltid ender opp med Aaron Lennon, og han begynner jeg å bli lei (han er ikke like god i FM11 som han var i FM08, 09 og 10). Jeg har Farfan, og speider litt på Jesus Navas, men han blir nok lett altfor dyr (anslått minstepris av speider er £36m). Farfan er imidlertid et kjempekjøp, han er den utespilleren som har flest kamper (fordi han er nå den eneste med natural i sin posisjon), og han spiller bra. Blir ikke like sliten som resten, og trenger derfor ikke like mye hvile som de andre. Har altså ikke noe problem med å spille ham i 5-6 kamper på rad, og han vil aldri ha mindre enn 97% i kondisjon (men er mer skadeutsatt enn Michael Owen og Fernando Torres til sammen).

Lenke til kommentar

Men, og dette er et tilbakevendende problem for meg, jeg trenger verdensklasse høyrevinger, noe av det sjeldneste på spillet. Noen som har noen tips?

Slags type spiller er du ute etter ? :-)

(Bruker du han offensivt på høyre, så er det jo i utgangspunktet 4 forskjellige "kategorier" før man eventuelt begynner å tilpasse individuelt.)

Lenke til kommentar

Slags type spiller er du ute etter ? :-)

(Bruker du han offensivt på høyre, så er det jo i utgangspunktet 4 forskjellige "kategorier" før man eventuelt begynner å tilpasse individuelt.)

Ving/Innsideangriper (AM R) er foretrukket rolle. Helst ving, men har et par andre spillere som spilles som innsideangripere når de brukes på vingen (Suarez, Hazard). Tror som sagt Navas hadde gjort susen, men når han blir såpass dyr må jeg snu øynene mot noe annet. Er det et ungt supertalent som går på U21-kvoten er ikke det feil heller :whistle:

Velger å ikke kjøpe Evra, siden jeg som sagt er Liverpool ;) . Steven Defour ei heller, siden jeg har plenty DM'er.

Lenke til kommentar

Ving/Innsideangriper (AM R) er foretrukket rolle. Helst ving, men har et par andre spillere som spilles som innsideangripere når de brukes på vingen (Suarez, Hazard). Tror som sagt Navas hadde gjort susen, men når han blir såpass dyr må jeg snu øynene mot noe annet. Er det et ungt supertalent som går på U21-kvoten er ikke det feil heller :whistle:

Velger å ikke kjøpe Evra, siden jeg som sagt er Liverpool ;) . Steven Defour ei heller, siden jeg har plenty DM'er.

For "forskjellen" i grove trekk på disse to er jo først og fremst godfot..

I tillegg vil man kanskje lete etter en litt mer teknisk spiller som Innsideangriper.

Et tips kan være å finne en veldig god venstrebeint sentral(off) midtbanespiller med

ok fart, bra(minimum 14, men helst de fleste over 16) dribling, pasning, teknikk, kreativitet, uten ball, smidighet, balanse, lagspiller(eller hva den heter på norsk).

Messi er malen! ;-)

Sjekk hvordan Nicolas Lodeiro ligger ann f.eks.

Simon Vukcevic, John Fleck.

Dette var da forslag (ut av det blå) på Innsideangripere. :-)

Typiske vinger er kjedelige spillertyper... :-p

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Godfot er den typiske forskjellen på innsideangripere?

Unnskyld meg. Men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Så Ronaldo er dårlig på høyrekanten han da? :)

Det absolutt viktigste statsene for en innsideangriper er forresten avslutninger og uten ball. Bare sånn til info.

Endret av Shurger
Lenke til kommentar

Godfot er den typiske forskjellen på innsideangripere?

Unnskyld meg. Men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

Så Ronaldo er dårlig på høyrekanten han da? :)

Det absolutt viktigste statsene for en innsideangriper er forresten avslutninger og uten ball. Bare sånn til info.

Hehe... Du har noen fine argumentasjonsteknikker du! ;-)

Du har fått med deg at en av tipsene på "Inside Forward / Innsideangriper" er at han skal

ha motsatt godfot av kanten han spiller på ?

Og igjen anngående fot - hvis en Innsideangriper, det vil si en som spiller på høyrekanten og angriper innover - skal bruke avslutningene sine - hvilken fot bør være hans beste da ?

Altså for en som skjærer innover fra høyresiden...

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Ja. Det er tydeligvis kjempeviktig.

Da jeg selv har fått Ronaldo til å putte 46 ligamål fra den posisjonen. I sammeslengen kan jeg nevne at Sanchez putta 15-20+ seriemål hver sesong på høyrekant. Suarez har jeg også fått til å putte over 20 mål i den posisjonen.

Så at den viktigste egenskapen er skuddfoten er bullshit. Alt handler om bevegelse og favoured mooves. Cuts inside evt gets into oppositions area er enda viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...