Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke sykere enn min.

Apropos ham. Jeg glemte helt at det er en regel i Italia som sier at du ikke kan hente mer enn én non-EU spiller, så da jeg klarte å sikre Carlos, var allerede Nicolás Lodeiro (som jeg forøvirg ikke trenger i det hele tatt) klar for klubben på free transfer. Så overgangen til Carlos ble kansellert, og han signerte en ny kontrakt som gjorde at han fikk en skyhøy pris. Og nå bød Real Madrid £14.5m for ham, så han glipper nå. HATER når det skjer. :wallbash:

Lenke til kommentar

Noen tips til hvordan jeg kan slutte å spille halveis med chelsea?

Har en sterk stall, med Neymar og Drogba som er de beste på topp. Kan enten spille med 2 spisser eller flytte neymar ned på venstre som inside forward attack. Høyrekant har jeg Navas som aldri har spilt bra over tid iløpet av denne og forrige sesong. Sentralt har jeg kjøpt inn Coutinho som framtidig erstatter for frank. Deffansivt er Mikel, Alou Diarra og Essien alle gode nok.

Så enten diamant formasjon med Neymar og Drogba på topp Coutinho rett bak, med Essien og Frank foran Mikel/Diarra, men da får jeg ikke brukt Navas i en rolle han forhåpentligvis kan bli god i.

Eller 4231 som på bilde, med drogba på topp, og kjappe kanter i neymar og Navas og inside forward Coutinho bak. Dog er Coutinho kanskje litt svak for å spille i premier league, som muligens er problemet til Navas? Begge er da tekniske nok til å kompansere for det.

Spillerne jeg har listet opp på formasjonen som er på bilde skal jo være en god formasjon, med drogba som complete forward -- attack. Coutinho som trequartista eller inside, med to inside forward i Navas og Neymar, eller som rene winger kanskje?

Om Navas skal fortsette å være katastrofe, så er fortsatt Anelka god som inside forward fra høyrekanten.

Lampard som central support eller boxtobox (dog da det aldri funker desverre), med Essien ved siden av seg som deffansiv ballvinner. Backene er wing med auto, da jeg ikke kan renne de framover da resten av laget er allerede ganske offansivt. Jeg tenker på tanken å ha Lampard som deep lying support for å gi litt ekstra deffansiv dybde samt at forsvarerne alltid skal ha mulighet for å spille til ham til tross for at han er best som central med attack.

Selv med dette laget spiller ikke laget noe spesielt bra. Jeg har på balanced, og control til vanlig. Prøver meg fram med shorter passing, for å få til finspill mellom de tekniske spillerne mine, men Lampard har long på individuell for å l aham ta gjennombruddspassninger om han ser muligheter.

Akkurat nå kjører jeg Lampard som deep lying playmaker, essien ballwinning, coutinho inside forward attack og to kanter som winger/inside forward. Spiller shorter passes, da jeg har tekniske kanter som kan spille hodet av de fleste motspillere om de lykkes sammen. Ala Barca eller Arsenal. Dog burde jeg heller kjøre more direct for å utnytte farten?

Arg, bildet vil ikke legges inn i IE, må bruke firefox.

Der: post-102474-0-94426600-1295715455_thumb.jpg

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Har spilt med han på Fiorentina, så har brukt han begge formasjoner. Han er ingen dårlig bak, men han er ganske fin å ha oppe.

Det er han helt sikkert -> i ditt system! ;-)

Spillet genererer nye spillere fra ungdomsakademiene til kubbene.

Sånn at det faktisk går an å spille 1000501250 sesonger.

Oioi.. Har vi endelig fått max antall sesonger det går ann å spille på FM ? ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny save med Chelsea. Der jeg ikke skal kjøpe NOEN spillere, IKKE NOEN! - Før 2015.

Men hva er disse regen-spillerne? Noen fortelle meg om det?

Det blir vanskelig da Lampard, Malouda, Terry, Drogba, Anelka, Essien og fler blir ganske så gammel før den tid, og om kun en av unguttene blir gode nok til å ta over så kan du regne deg selv som heldig da det skal mye til før en av de blir gode nok til å starte. Eneste på min save er keeperen Delac iløpet av andre sesong.

Hva skjedde med den første da? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Som er nesten helt likt som det iRoman har.

Nå lastet jeg ned Genie Scout bare for å vise deg hva jeg skal frem til:

post-61155-0-13486400-1295718894_thumb.png

Som du ser er posisjonen Vargas spiller best i ving.

Du var jo enig tidligere i at noen spillere har skills som passer bedre andre steder - da spesielt regens kanskje, men også "vanlige" spillere.

Nå tar du tilog med screenshot for å argumentere for at de er best i den naturlige posisjonen ?

Må si jeg blir litt forvirret... ;-)

Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Nå sa jeg jo at Vargas var bedre som ving, men en viss person mener han kanskje funker bedre som back i andre taktikker. Det jeg viser til er at NETTOPP HAN passer best som ving, ikke noen generell uttalelse.

Og si at Vargas (alltid) passer best som ving, er jo en generell uttalelse for han. :-)

Jeg er ikke uenig. Men han vil kanskje passe best som Off Wingback i noen formasjoner, mens

som ving i andre.

Hele poenget mitt med all kverulering er bare at nybegynnere ikke å få inntrykk av at

det er "en oppskrift" i FM, for det er det så absolutt ikke. :-)

Det samme gjelder for en spiller.

På 07 eller 08 var det mange som erfarte at Rooney var best som sentral midtbanespiller, selvom den posisjonen bare var oransje til og begynne med. :-)

(PS: Vargas er også en knakande god sentral midtbanespiller.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...