Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Sorry, glemte å legge til at valgene er følgende på det nåværende tidspunkt:

Terry - Alex

Terry - Bruma

Terry - Rajkovic

Alex - Bruma

Alex - Rajkovic

Bruma - Rajkovic

Tabellen ble vel riktig nå?

Beckene varierer med Bosingwa (Ivanovic) & A. Cole (Zhirkov) Zhirkov fast siden Ashley er med skade. Jeg er forresten også kjøpeavhengig, jeg har penger til det og kan ikke la vær selvom jeg vet at 5-6 stjernspillere ikke er plass til ved registreringen og...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde stort sett samme problem med chelsea, ledet med 6-7 poeng når det var 8 kamper igjen over arsenal, så ble Drogba, Anelka, Navas, Malouda og Essien alle rammet av skader i forskjellige tidspunkt, som tvinget meg til å stille med Sturridge og en ikke blomstret Lukaku, blandt annet mot Arsenal i CL semi finale og i diverse ligakamper, og tvang meg unna min vante 4231 da jeg ikke hadde nok vinger/inside forwards igjen. Jeg hadde 8 strake kamper uten seier på slutten av sesongen, som gjorde at arsenal gikk forbi med kun 2 poeng. Da hadde jeg erobret førsteplassen siden kamp 2, helt til kamp 36. Surt.

Et velkjent fenomen dette, dette var dog, ikke mitt poeng med denne posten. :blush:

Se på IRL-tabellen fra 09/10, hvor mange poeng United fikk, og hvor mange Chelsea fikk - Legg så merke til når United sin desidert beste spiller ble skadet, og mot hvem ..

Altså, poengfangsten er helt lik som på ekte i fjor. Men det ender ikke der:

Mot samme lag som på ekte, Så blir den samme spiller skadet, i samme kamp (Kvartfinalen i CL) mot samme lag i sluttspillet (Bayern Munchen) i Champions League

Skikkeli deja vu altså :thumbup:

Lenke til kommentar

Jippi. Gikk fra ubeseiret og i kanonform til 6 uavgjortkamper på rad. Ubeseiret, men likevel.

Det er noe av det mest pussige i det spillet, slik jeg ser det. Man har et lag som herjer brutalt. Alle spillerne har toppform. Og plutselig så fungerer ikke noe lengre. Spissen som var reneste målmaskinen ser ut til å spontant fått en alvorlig frykt for motstanderens sekstenmeter. Betongstopperne ser ut som de har regressert til barnehagestadiet og bare surrer rundt.

Hadde det vært en kamp, så ja. Det skjer. Det finnes taktiske genier i den virkelige verden også (Drillo). Men, vanligvis pleier ikke alle trenerne i en divisjon å snakke sammen. I spillet derimot, er det plutselig ingen lag som man lykkes mot. Selv om de har omtrent samme førsteellever og så videre.

Lenke til kommentar

Jippi. Gikk fra ubeseiret og i kanonform til 6 uavgjortkamper på rad. Ubeseiret, men likevel.

Det er noe av det mest pussige i det spillet, slik jeg ser det. Man har et lag som herjer brutalt. Alle spillerne har toppform. Og plutselig så fungerer ikke noe lengre. Spissen som var reneste målmaskinen ser ut til å spontant fått en alvorlig frykt for motstanderens sekstenmeter. Betongstopperne ser ut som de har regressert til barnehagestadiet og bare surrer rundt.

Hadde det vært en kamp, så ja. Det skjer. Det finnes taktiske genier i den virkelige verden også (Drillo). Men, vanligvis pleier ikke alle trenerne i en divisjon å snakke sammen. I spillet derimot, er det plutselig ingen lag som man lykkes mot. Selv om de har omtrent samme førsteellever og så videre.

Har kanskje ikke sett Premier League eller Serie A i år du ?

Inter har jo ikke akkurat prestert noe særlig... Men der var det muligens ikke

akutt formsvikt, men dog...

Beste eksemplet er vel Chelsea.. Hvis ikke det var en akutt formsvikt slik de startet

sesongen, så har ingen lag hatt formsvikt ever... :-)

Ergo... Ikke urealistisk at det skjer ingame...

Lenke til kommentar

Alessio Cerci = magisk spiller, selv om statsen egentlig ikke tilsier det. Skremmende at jeg nesten solgte ham for £2m i sommer (2011)! Heldigvis var det ingen klubber som gadd å hoste opp cash, og jeg sier blankt nei til tullete låneavtaler og idiotiske klausuler (£275k nå og £1.75m om 48 mnd, FUCK OFF!). Han strålte rett og slett i en nidagersperiode da jeg slo Juventus borte (1-4), Roma borte (1-2) og AC Milan hjemme (2-1). Jeg tror han scoret 4 mål på de 3 kampene, og har så langt 7 mål og 2 assists på 10(1) kamper. Herlig spiller!

Ligger så langt kun 1 poeng unna Inter, som topper tabellen etter ca. en halvspilt sesong. De virker nærmest uslåelige, men jeg forventer egentlig ikke å vinne ligaen heller. Kom på 5. plass forrige sesong, etter en rå vårinnspurt der jeg gikk fra å kjempe om 7. plasen til å nesten ta 4. plassen. Fikk også en walkover-gruppe i EL, og etter en ganske shaky start klarte jeg omsider å kvalifisere til neste runde. Men jeg planlegger ikke å satse nevneverdig på det eller Coppa Italia, hovedfokuset ligger på CL-spill neste sesong. Er vanvittig stor forskjell mellom EL og CL økonomisk sett. Man får rundt £6m for å kvalifisere seg til gruppespilelt i CL, mens i EL får man kun £860k. Over til laget jeg bruker:

Marco Amelia

Lorenzo De Silvestri - Andrea Masiello - Salvatore Bocchetti - Felipe

Mario Bolatti - Riccardo Montolivo

Alessio Cerci - - - Stevan Jovetic - - - Juan Manuel Vargas

Alberto Gilardino

I tillegg har jeg Artur Boruc, Alessandro Gamberini, Daniel Schwaab, Cristiano Zanetti, Daniel Kofi Agyei, Gaetano D'Agostino, Lucas (fra São Paulo), Ibrahim Afellay, Adem Ljajic, Sylvain Marveaux og Khouma Babacar. Sistnevnte har ganske råe stats allerede og alt tyder på at han blir en klassespiller, men han har ikke klart å danke ut Gilardino ennå. I tillegg kommer Mauro Zárate i januar, så førstelagsmulighetene virker begrenset. Vurderer å låne ham ut for resten av sesongen.

Ellers er jeg på utkikk etter en DM (som helst har naturlig i MC) som kan ta over Bolatti, og en god venstreback. Tips?

Lenke til kommentar

Hadde stort sett samme problem med chelsea, ledet med 6-7 poeng når det var 8 kamper igjen over arsenal, så ble Drogba, Anelka, Navas, Malouda og Essien alle rammet av skader i forskjellige tidspunkt, som tvinget meg til å stille med Sturridge og en ikke blomstret Lukaku, blandt annet mot Arsenal i CL semi finale og i diverse ligakamper, og tvang meg unna min vante 4231 da jeg ikke hadde nok vinger/inside forwards igjen. Jeg hadde 8 strake kamper uten seier på slutten av sesongen, som gjorde at arsenal gikk forbi med kun 2 poeng. Da hadde jeg erobret førsteplassen siden kamp 2, helt til kamp 36. Surt.

Et velkjent fenomen dette, dette var dog, ikke mitt poeng med denne posten. :blush:

Se på IRL-tabellen fra 09/10, hvor mange poeng United fikk, og hvor mange Chelsea fikk - Legg så merke til når United sin desidert beste spiller ble skadet, og mot hvem ..

Altså, poengfangsten er helt lik som på ekte i fjor. Men det ender ikke der:

Mot samme lag som på ekte, Så blir den samme spiller skadet, i samme kamp (Kvartfinalen i CL) mot samme lag i sluttspillet (Bayern Munchen) i Champions League

Skikkeli deja vu altså :thumbup:

I know, så likheten. Jeg hadde et problem som var ganske likt Chelsea's før denne sesongens 7 kamper uten seier og om du ikke så det . Så mitt problem var ganske likt IRL, bare på et forskjellig tidspunkt i sesongen. Min alt for lille stall straffet seg hardt, så nå bruker jeg en mer fleksibel formasjon, skal prøve 41212 med wide midfielders.

Neymar - Drogba

Lampard

Malouda/Zirkhov Navas/Essien

Diarra/Mikel/Essien

Cole Terry Phil Jones / Alex Ivan

Blir forferdelig mye konkurranse om deffansiv midt, men men..

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Solgte Frey til Sevilla for £9m da jeg fikk Amelia på free transfer. Frey er nok en bedre spiller enn Amelia, og han var faktisk min eneste spiller på årets lag, men jeg kan ikke motstå å tjene penger på dette spillet. :p

Nå har City transferlistet Bryan Ruiz (£5.5m) og David Silva (! £7.5m !). Åååhhhhh, jeg har egentlig ikke plass til dem, men wheeler & dealer'n i meg blir opphisset...

Lenke til kommentar

Chelsea ledet da med 5 poeng minst. Kaller ikke det formsvikt på starten av sesongen. :p

Da tror jeg vi må finne et annet ord...

For det hvertfall jeg legger i formsvikt - er at formen svikter. (Døøh)

Og den formen Chelsea hadde på slutten av forrige sesong, og begynnelsen av

denne sesongen, var inget mindre enn sinnsyk.

Da vil jeg, på måten jeg definerer "formsvikt" kalle det som inntraff akkurat

en "formsvikt". ;-)

Hvis det er "poengsvikt" dere mener, så må dere bruke det ordet! ;-)

(Selvom de to henger tett sammen.)

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Fikk ikke tilbake mitt kjære Liverpool etter at jeg omsider var kommet til 2016.

Så det ble ny Liverpool save og er nå i Oktober 2010.

Startelleveren er ikke noe og skryte av ennå men skal bli pusset opp i januar.

Reina

Kelly Carragher Agger Konchesky

Lucas Meireles

Maxi Gerrard Cole

Torres

Troppen: Babacar,Carrol,Ngog,Poulsen,Kyrgiakos,Wilson,Shelvey,Annan, Aurelio, kommer ikke på alle nå i farten..

Lenke til kommentar

Sitter i en kinkig situasjon nå, fikk jobbtilbud fra Barcelona, så ble det mye styr og jeg sa opp i Everton. Nå er jeg i forhandlinger om lønn. De tilbyr meg 51 000 £ i uka, men jeg får ikke godtatt, det laveste jeg kan velge er 57 000 :dontgetit:

Bug eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...