Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Jeg har en slik game på gang nå. I skrivende stund er datoen 25.06.2018, og jeg har som tidligere nevnt startet i Kongsvinger, dratt videre til Rosenborg, så West Ham, deretter tilbake til Kongsvinger før turen gikk til Valladolid. Fikk jobben som trener for Norge for ca. et halvt år siden, og hele saven har vært morsom hittil.

Det frister litt å dra videre, men potensialet i Valladolid er ganske stort. Får bare se an hvilke jobber som blir ledige. Skulle ønske jeg startet med flere ligaer enn Norge, Sverige, Danmark, England og Spania nå, for da skulle jeg meget gjerne dratt videre til Italia, Frankrike eller Tyskland =/

Angrer selv på at jeg ikke tok med flere land når jeg startet spillet, burde være mulig å legge til flere i etterkant . :(

Yamas fra Hamas: bruk support tråden din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jeg altså ha med platen? Hva er da PLATE og Internett-innstillingene for spillet, da? Meningen, med?

Hmmm... Nei.. Sa jeg du måtte ha med platen...??

Jeg sa du må laste det ned med Steam på alle maskiner du skal spille det på.. Og din STEAM-konto (som gir tilgang til spillet) kan bare være pålogget ett sted.. :-)

Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å tilegne deg kunnskap på egenhånd...

Veldig mange av de spørsmålene du stiller, hadde du selv funnet svaret på kjappere

enn det tar å vente på svar her... :-)

Angrer selv på at jeg ikke tok med flere land når jeg startet spillet, burde være mulig å legge til flere i etterkant . :(

Yamas fra Hamas: bruk support tråden din.

Det har jeg brent meg på en gang for mye!

Nå har jeg med Alle land.. (Dog de fleste i Bakgrunnen)

Lenke til kommentar

Amunds: tar det lang tid å avslutte "rundene" og hvor langt ned i nivåene går du per land?

Edit: i bakgrunnen?

Har lyst å prøve meg som trener i alle land, så må vel lage nytt spill, men vil gjerne ha med meg "brukeren" min og hans historie, mulig å trikse det til på en måte?

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Amunds: tar det lang tid å avslutte "rundene" og hvor langt ned i nivåene går du per land?

Edit: i bakgrunnen?

Har lyst å prøve meg som trener i alle land, så må vel lage nytt spill, men vil gjerne ha med meg "brukeren" min og hans historie, mulig å trikse det til på en måte?

Absolutt alle land, og absolutt alle ligaer...

Du kan velge å kjøre de i bakgrunnen (da er alle tureringer og serier i landet satt opp, men man kan ikke styre noen lag der. i utgangspunktet er det ei heller flere spillere fra landet.)

Lenke til kommentar

Herlig med nye eiere som investerer 300 mill NOK og bedre trenings og ungdomsfasiliteter i IK Start :D

Men jeg må si jeg var nervøs da de overtok for de ville kanskje bytte meg ut med Knut Tørum :o Dette er veldig rart ettersom jeg har vunnet cup og liga de siste 5 årene samt kommet til semifinale i CL de to siste... Jaja det gikk greit og nå har jeg full tillit :)

Et spørsmål: Hvis man sender en spiller på lån, vil de fortsatt utvikles som egenutviklede spillere i min klubb? Altså hvis en 19 åring som har 1,5 år igjen før han er egenutviklet spiller (klubb) blir lånt ut i et halvt år, vil det da være 1 år igjen før han er egenutviklet når han kommer tilbake?

Lenke til kommentar

Av og til er det nesten som om spillet lever for å gjøre jævelskap med meg. Jeg begynte med mjøndalen, startet ok og bygget opp en grei stal. Plutselig fungerte ikke noen ting. Stallen var god og sterk, og vi hadde tidliger vunnet en hel del. Jeg prøver å skifte taktikker, spillere, all verden, men det gikk helt ad skogen.

Så, lei som jeg var av dette, sa jeg opp stillingen min, og søkte på nye stillinger i andre klubber. Fikk stilling i Valdres. Her hadde jeg en av de svakeste stallene i andre divisjon, og kjøpte derfor en hel mange spillere. Disse fungerte naturligvis ikke i lag, men jeg holdt meg i divisjonen. Jeg forsterket så laget ytterligere etter sesongslutt. Treningskampene gikk ikke så godt, men for meg virker det som at om treningskampene går dårlig så går det bedre når alvoret begynner og vice versa.

Det samme gjaldt i dette tilfellet. Jeg dominerte mine første kamper noe så inn i hampen. Det begynte etterhvert å bli litt lite dominans, men uansett hadde jeg en spiss som hadde scoret 10 mål på 4 kamper. Hva tror dere så skjer? Jo, i en kamp som ikke går så godt (ender uavgjort) skades spissen min for 3 måneder. Og en Stian Johnsen, kjøpt fra Mjølner, som hadde begynt å blomste i rollen som indreløper presterer å få, i samme kamp, en korsbåndsskade. 10-12 måneder vekke. Hurra. Nå har jeg verken en like god spiss eller ving tilgjengelig. På spissen har jeg tatt inn amerikaneren Chuck Kim på 4 ukers prøvesspill (forøvrig en ok fyr) og på vingen så blir de Zeyn S-Latef som får springe.

Edit: og i sin første kamp fra start scorer Chuck Kim 2 mål, blir skadet. Mon tro for hvor lenge... Joda! i 5-6 måneder! hurrah! Godt at jeg ikke fikk arbeidskontrakt på han da, så betaler jeg i alle fall ikke lønnen hans...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hvis du noengang hadde vært oppi Valdres, og spilt på den banen, hadde du skjønt

hvorfor spillere blir langtidsskadd av å være i den klubben...

Fysj!

(Nå er jeg muligens litt pro Raufoss, men føler dette er et relativt vanlig syn på den klubben...)

Lenke til kommentar

Ta på kampforberedelser og ha på "team blend". Da føler jeg at de lærer seg taktikken raskere.

Hmm. Det kan være. Jeg er ikke så fryktelig flink på den der trening-greien. Jeg har ingen fotballbakgrunn. Eneste er at jeg synes det er artig å spille fotball. Men selv det er på under hobbybasis, og jeg fungerer egentlig mest som en ruddock-type uten hodestyrke.

Hvis du noengang hadde vært oppi Valdres, og spilt på den banen, hadde du skjønt

hvorfor spillere blir langtidsskadd av å være i den klubben...

Fysj!

(Nå er jeg muligens litt pro Raufoss, men føler dette er et relativt vanlig syn på den klubben...)

Hehe. Det kan godt hende, men det var på Steinkjer sin hjemmebane mine spillere skadet seg. Kim skadet seg på min egen hjemmebane, så han er sikkert enig med deg om akkurat det. Jaja. Jeg har jo fremdeles en Thiago Martins som er komplett vaksinert for mål. Hurrah. Se om jeg kan tilby noen andre prøvespill, ellers må vel Paul Nze trå til...

Edit: det som er spennende nå er om jeg klarer å ødelegge den inntil videre gode formen og moralen i klubben ved å sette Flavio Maestri og en 23 år gammel ok italiener ned på b-laget. Jeg tenker de skal få spilletid, men de ble sure og ville snakke med meg om dette.

Edit 2: Guds død! Snakk om ustabil gjeng med tullinger. Vinner 5-0 i ligaen. Taper 8-2 i cupen. Mot Kolstad! Som ikke en gang er i ligaen akkurat nå. Og så klarer de i tillegg å skade prøvespilleren som erstatter den tidligere skadede prøvespilleren.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Noen som har noen gode forsterkninger til dette laget:

Julio Sergio

Cassetti - Ranocchia - Burdisso - Criscito

Andrea Poli - De Rossi

Perotta - Totti - Vucinic

Boriello/Macheda

Nye investeringer skal ikke være for gammel/helst under 25 år.

Lenke til kommentar

Babacar. Uten tvil.

Usikker hvor god Cassetti er, men Azpilicueta er en meget god back. Hva med Chiellini i forsvar? Avhenger av år du er i ofc. Pjanic er også meget habil.

I min FM-verden tenker jeg at selvom Babacar blir en fantastisk spiller, er det ikke sikkert han passer inn miljø-messig i alle lag..

Ja, det kan hende han spiller bra.. Men kan også hende laget som enhet hadde vært bedre med en litt dårligere spiller, men som passer bedre inn.

Derfor blir det litt enkelt i mitt hode å anbefale de samme spillerne åkke som! ;-)

Er det bare straffe skyting statsen som gjelder for den som skal ta straffe? Har hatt en tendens til å bommme en del på straffe..

Nja... Composure og Technique spiller vel også litt inn...

Muligens "Set Pieces" også..

Søk etter dette på community.sigames.com -> der tror jeg du vil finne et veldig godt svar.

Edit: det som er spennende nå er om jeg klarer å ødelegge den inntil videre gode formen og moralen i klubben ved å sette Flavio Maestri og en 23 år gammel ok italiener ned på b-laget. Jeg tenker de skal få spilletid, men de ble sure og ville snakke med meg om dette.

Du må "aldri" sette "stjerner" ned på B-laget, bare gjøre de tilgjengelige. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...