Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har noen spm. ang. FM.

Hvordan fungerer treninger, det er så dårlig oversiktet der.

Hvordan søker man etter Free Transfer eller enkeltspillere istedet for å lete på en side med 1000 spillere?

Hvor viktig er det at Assistenten gjør mye og hva betyr svarene dine du gir pressen, sånn på Moral og jobbsikkerhet?

Jeg har ikke noe problem med FM Demo, er Vålerenga og vinner de fleste kampene med 3-4 mål, mot ett Finsk lag i treningskamp vant jeg 7-0 med Vålerenga B. Der A spilte første omg.

Har kjøpt inn Tuelo og Julio Cruz, og sendt mange på utlån.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spm. ang. FM.

Hvordan søker man etter Free Transfer eller enkeltspillere istedet for å lete på en side med 1000 spillere?

Bruk søkefilter. Praktisk.

Hvor viktig er det at Assistenten gjør mye og hva betyr svarene dine du gir pressen, sånn på Moral og jobbsikkerhet?

Litt usikker på hva du mener her.. Men det som sies før kamp kan ha innvirkning på spillerne. Påvirker vel også mediahåndteringsbiten du har på managerprofilen din.

Lenke til kommentar

Men er det lurt å være ærlig i pressen, eller ikke?

Raskt spm: Trening, når jeg går inn på første treningside, og trykker på Spør Assisten, da er det han som tar seg av treningen, og de er ikke i utgangspunktet tatt på Hvile? Jeg vil ha alle tilbake i 100% i form i kamp, men de blir aldri friske nok.

Så treninger er automatisk satt opp, så utgangspunktet deres er ikke hvile, så jeg bør ikke gå inn der? Jeg kan ikke forstå de treningsgreiene uansett.

Jeg kjøpte jo Julio Cruz grunnet erfaringen og at det vil heve laget. Men han må bevise at han mestrer Norsk Fotball som alle andre og ikke er garantert plass (noe han er, men som jeg sa omvendt av i pressen). Jeg sa det jeg følte var riktig for alle, men som ikke var sant, og det ble det ikke heller. Hvor stor innvirkning har dette i ettertid?

Uansett, jeg har ventet altforlenge på spillet. Kjøpte det via Spaceworld (som er i Norge) kjøpte det i Jule/Nyttårsrushet, men nå, 7 dager etter Rushet, og folk og skole har vært i EN uke, så har jeg fortsatt ikke fått. Sjekker også Naboenes Postkasser for å bli safe. Men nei... :-( Og med at man kan spille en hel halv sesong, menes for DEN sesongens halve, eller at du kan spille en hel Norsk, men halve Engelske?

Lenke til kommentar

Ok. Men kan noen fortelle om hvordan man søker etter spillere? Jeg finner aldri muligheten til å søke etter èn enkelt spiller. Men jeg ser en random rekke uansett hva jeg trykker på den Filter-greien. Jeg føler jeg bare må kjøpe den beste der, fordi jeg finner den jeg vil ha. Det virker som dere har kontroll på dette. Hvordan tror dere Cruz vil gjøre det i ligaen?

PS. Hvorfor vil aldri Flo, uansett om jeg skryter av han eller noe, så vil han ALDRI godta å forhandle om kontrakt?

Lenke til kommentar

Søkte på de uten kontrakt. Bare Norske kom opp. Hvorfor?

Med 5-0 og 7-0-seiere i starten av treningskampene, så har jeg slettet og gitt opp VIF etter 5-1, 3-0 og 3-0 der Aarøy, som skal dominere i luften, aldri er i angrep, han er mere i forsvar, noe jeg IKKE ber han om. Julio Cruz er jo så godt som usynlig.

Hvilken boks i høyre hjørnet? Beskriv? Bilde?

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig fordi du ikke har "knowledge" fra andre land, dvs speidere eller andre i staffen din som har noe kunnskap fra disse landene. Derfor finner du heller ikke noen spillere fra andre land. Sender du speiderne dine ut så vil du over tid få opp andre lands spillere. Dog vil det bare være mulig med VIF å sende de i lokale områder, som skandinavia eller nord-europa er jeg redd.

3 tap så jeg? Hvilke instillinger har du og hvilken formasjon?

Lenke til kommentar

Formasjon forandrer jeg utifra kampgangen. Men stiller ofte 4-2-2-2 eller 4-1-3-2.

De fant jo Julio Cruz på Free Transfer (F). Og når jeg søkte på overgangene med IKKE listet, så kom Ronaldo og Messi, Lampard, Rooney, osv. Men ingen utenlandske når, ja, jeg søker på FT etter noen.

Og finner aldri ut av denne treningsgreien og hvordan det fungerer. Det virker som det er 2 treninger, spilleren indv. Lagtrening, og en mulig tredje trening i at du sier via samtale hva han skal gjøre, og det blir det endelige, litt som å høre råd fra støtteapparatet.

Og VIF hadde ikke dårlig økonomi, men jeg fikk bare 2,5 mill (NOK) å kjøpe for...

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig fordi du ikke har "knowledge" fra andre land, dvs speidere eller andre i staffen din som har noe kunnskap fra disse landene. Derfor finner du heller ikke noen spillere fra andre land. Sender du speiderne dine ut så vil du over tid få opp andre lands spillere. Dog vil det bare være mulig med VIF å sende de i lokale områder, som skandinavia eller nord-europa er jeg redd.

3 tap så jeg? Hvilke instillinger har du og hvilken formasjon?

Det er et tricks. Ansette folk fra andre land. Trenere eller lignende. Etter en måned eller så har du større kunnskap. Men om du er vif høres det fremdeles rart ut at du bare finner de norske. Det er mulig at du har liten database og bare har valgt Norge. Det lønner seg som regel å velge minst middels database, samt at du har flere aktive ligaer. Om jeg starter i England pleier jeg å starte ned i divisjonene, og så tar jeg med et par andre ligaer (Norge, av og til Belgia, Polen, litt forskjellig). Dette gjør at flere spillere blir tilgjengelig for deg å finne...

Jeg vet ikke om VIF er begrenset til å bare sende speidere til nord-Europa. Jeg mener, i gamet jeg startet med Os i norsk 2. divisjon kunne jeg sende speiderne mine til Brasil eller andre steder ved spillets begynnelse...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ingenting av det dere egentlig skriver. Er det kanskje fordi dette er demoen?

Ansette folk med annen nasjonalitet, eller fra ett lag utenlands, mener du?

Jeg har Demoen bare til nå, har bare ventet 14 dager på fullversjon-spillet.

PC. PC-en skrur seg av rett før hver kamp, første kampen, det skjer hele tiden. Første kampen, rett før, den skrur seg av... Frustrerende.

Lenke til kommentar

Hehe møtte Werder Bremen for andre gang på rad i CL kvartfinalen etter å ha slått Lyon i Åttendelsfinalen. Klarte å slå dem begge kampene og resultatet ble 5-3 tilsammen. Så møtte jeg ManU i semifinalen og ble slått 5-2 tilsammen... Begynner å nærme meg ihvertfall. Ifjor klarte jeg ikke skåre en eneste gang mot Liverpool i semien.

Men jeg klarte ihvertfall en ny ting denne sesongen og det var å få ny rekord i antall gule/røde kort i CL :p

Lenke til kommentar

Jeg forstår ingenting av det dere egentlig skriver. Er det kanskje fordi dette er demoen?

Ansette folk med annen nasjonalitet, eller fra ett lag utenlands, mener du?

Det er vel vanskelig å regulere databasestørrelsen på demoen ja, så det blir forhåpentligvis bedre når fullversjonen endelig faller i dine hender.

Jeg mener først og fremst folk med annen nasjonalitet (trenere, speidere, assistent-trenere). Om du har penger til å kjøpe fri ansatte fra lag, så vil de ha med seg litt kjennskap til landet de har vært i, samt landet de har i sin nasjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...