Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha jaaaa Asker i semifinale i cupen, her lukter det cup gull lang vei :new_woot:(I allfall finale!) . Asker som forøvrig kun har møtt 2div eller dårligere lag så langt, helt utrolig.

Ikke undervurder Asker. Stian Rasch putter på deg! :D

Herregud så flaut viss jeg ryker nå :!:

Lenke til kommentar

Spilt litt videre nå, og den dårlige formen fortsatte noen kamper til, før jeg plutselig er blitt knallgod defensivt, men scorer veldig lite mål. Har sluppet inn to mål på de siste åtte kampene, og fikk nettopp min første seier i ligaen (endelig!). Har slått ut to Conference north/south-lag (nivå seks) og skal nå opp mot AFC Wimbledon som ligger i toppen av BSP på nivå fem...

Hvor mange kvalikkrunder er det til FA Cupen om jeg tør spørre? Er det flere enn fire, så er faren stor for at jeg skyter meg selv :p Hadde vært utrolig digg å nådd 1. runde i FA Cupen.

b6cb33c1725409f0183a6afd6bfbf705.png

Lenke til kommentar

Det er faktisk så jevnt at brann fort kan blandte seg inn helt i toppen nå mot slutten av sesongen. Hva skjer viss brann feks kommer på tredjeplass og vinner mot meg i cupen? Får jeg europaliga plass?

Da går den til 4./5. plass i TL trur jeg.

Skal være tapende cupfinalist! ;) Jeg fikk i allefall det med Elverum, men man må jo igjennom kvalrunde 3 og 4 før man kommer til et evt. gruppespill i EL :p

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

What the fuuuuck? Spilte supercup mot RBK på brann saven min. På overtid fikk jeg straffe og RBK fikk utvist en mann, men jeg fikk ikke tatt straffen. RBK fosset istede i angrep, men helldigvis klarte Dodo å vinne ballen da Prica var alene med keeper med en fantastisk takling. Sjekket rapporten og det står bare: Og det er dømt straffe!!! men ingenting annet.

Edit: Sjekket 3 dager senere og da var det komt med på kamp rapporten... :p Hoås traff stolpen... Bombe

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Tippeligaen er jo ca som adeccoligaen, utrolig random. Ingen utpregene topplag, jeg ligger på førsteplass med 7 tap og 2 uavgjort etter 26 kamper, helt uhørt jo. Etter Henning Berg tok over Norge har lillestrøm ikke vunnet på 6 kamper og er ikke lenger suveren på topp. Dette blir jo helt rart.

Har en mer kamp spilt en andre og tredje plass så rekner ikke med det holder helt inn men alikevel. Ser ut som jeg ikke trenger å vinne cupen for å nå europa, det er jo bra, for brann blir en lei nøtt. Asker ble slått 3-0, og han der rasch fyren var heldigvis ikke i klubben lenger, han var jo ganske god!

Jeg har som vanlig med et hav av ligaer og land, slik jeg har muligheten til å finne noen diamanter før de blir plukt opp av de største klubbene. Massiv import av brasilianske spillere i norge, hvert lag har jo minst 2-3 stk haha.

Hvordan er det med penger i kvalikkrunden til europaligaen? Er jeg heldig kan jeg jo klare å gå til gruppespillet, men viss det skulle glippe håper jeg det er litt penger å hente. Bryne har ikke akkurat veldig god økonomi, de har lån, men fant ut stadionen den måtte utvides når jeg rykket opp, og klubben betalte med penger vi ikke hadde. :!:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Tippeligaen er jo ca som adeccoligaen, utrolig random. Ingen utpregene topplag, jeg ligger på førsteplass med 7 tap og 2 uavgjort etter 26 kamper, helt uhørt jo. Etter Henning Berg tok over Norge har lillestrøm ikke vunnet på 6 kamper og er ikke lenger suveren på topp. Dette blir jo helt rart.

Har en mer kamp spilt en andre og tredje plass så rekner ikke med det holder helt inn men alikevel. Ser ut som jeg ikke trenger å vinne cupen for å nå europa, det er jo bra, for brann blir en lei nøtt. Asker ble slått 3-0, og han der rasch fyren var heldigvis ikke i klubben lenger, han var jo ganske god!

Jeg har som vanlig med et hav av ligaer og land, slik jeg har muligheten til å finne noen diamanter før de blir plukt opp av de største klubbene. Massiv import av brasilianske spillere i norge, hvert lag har jo minst 2-3 stk haha.

Hvordan er det med penger i kvalikkrunden til europaligaen? Er jeg heldig kan jeg jo klare å gå til gruppespillet, men viss det skulle glippe håper jeg det er litt penger å hente. Bryne har ikke akkurat veldig god økonomi, de har lån, men fant ut stadionen den måtte utvides når jeg rykket opp, og klubben betalte med penger vi ikke hadde. :!:

Tja, 3.plass i TL betyr at du starter i kvalrunde 1 i EL, og må igjennom 8 kamper (4 kvalrunder). 2.plass i TL betyr 2.kvalrunde og da 6 kamper. Vil tro du kan, om du kommer deg til 4.kvalrunde, tjene 2-3 mill max. Men dette er prispenger, du får jo litt ekstra bilettinntekter. Jeg fikk 8 mill for å komme meg til gruppespillet.

Lenke til kommentar

Det er faktisk så jevnt at brann fort kan blandte seg inn helt i toppen nå mot slutten av sesongen. Hva skjer viss brann feks kommer på tredjeplass og vinner mot meg i cupen? Får jeg europaliga plass?

Da går den til 4./5. plass i TL trur jeg.

Skal være tapende cupfinalist! ;) Jeg fikk i allefall det med Elverum, men man må jo igjennom kvalrunde 3 og 4 før man kommer til et evt. gruppespill i EL :p

Sikker?

Lenge trodde man at Aalesund ville få den Europa-plassen dersom Follo vinner finalen, ettersom AaFK er på fjerdeplass i serien.

Men Norges Fotballforbund har finstudert regelverket og kommet til at Godset får europaligaplassen enten som cupmester eller tapende finalist, skriver VG Nett.

En tapende finalist får vanligvis muligheten bare dersom vinneren også var seriemester.

Men siden Follo ikke har lisens må plassen gå til Strømsgodset, opplyser NFF.

kilde

Så vidt jeg forstår,så får tapende cup finalist, i vanlige tilfeller ( der den som vinner cupen faktisk har lisens :)) bare EL plassen dersom den som vinner finalen er seriemester, noe som ikke var tilfellet for crispin. Om brann vinner finalen + 2. eller 3. plass så er det 4. plassen som reiser til EL.

Så han må enten vinne finalen eller håpe på at brann tar seriegull.

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Herregud, 5 min ifrå seriegull, men så fikk lillestrøm to kjappe mål på slutten og vant 3-1 og sikret gullet på målforskjell og 60 poeng. Antagelig den mest jevne og dårlige tippeligaen ever. Så ufattelig surt at jeg knapt har ord, men når jeg får tenkt meg litt om har jo ting gått over all forventning, og det hadde blitt for bra viss jeg skulle vinne gullet første året.

Europaligakvalikk blir det i i alle fall :thumbup:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Er selv ikke så fan av å kjøpe spillere på over 30, men hvis han er på free-tranfer er det jo litt annerledes. Nå vet jeg ikke hvem de to siste spissene du lister opp er så aner ikke hvor god de er. Vet heller ikke noe om formasjon, bruker selv å ha prøve å ha 2 spillere i hver formasjon + backup i velding unge spillere som hovedsaklig spiller reservekamper, men kan komme inn ved skader og lignende. Er i hvert fall lurt å kun skrive en kort kontrakt på kanskje et år hvis du skulle finne på å signe han. Kjedelig når man har spillere man har lyst å bli kvitt på dyre kontrakter uten å greie å bli kvitt de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...