Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Er nå igang med min fjerde sesong, fortsatt med Vidar FK. Har flere ganger blitt linket til diverse klubber med høyere kompetanse i Addeco, men avist alt sammen. Troppen foran denne sesongen ser ganske sterk ut. Forhåpentligvis kan jeg gjøre noen av de som jeg leier til Vidar spillere. Får se..

Jeg anbefaler Dardan rexhaj og Kristian flittie onstad fra Raufoss :) Pål strand er også gammel og god.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte å sette opp egne treningsopplegg før, men syns ikke det har noen spesiell effekt i det hele tatt. Det default opplegget utvikler spillere helt likt, og når det gjelder talenter, så er det stort sett mest mulig spilletid på høyt nivå som har noe å si.

Fikk testet dette flere ganger på FM, spesielt spillere som har -9, -8, -10 i PA utvikler seg absolutt mest når du gir de spilletid. Et eksempel er Yaya Sanogo, som jeg kjørte fast på Coventry fra han var 17 år, og utviklet seg sinnsykt, hadde han også i Barca, der jeg hadde egne treningsopplegg og slikt, og da utviklet han seg ingen verdens ting.

Når det gjelder taktikker og slikt er jeg relativt nazi, og stiller inn ALT manuelt, her er det også en del tweaking under sesonger for å holde spillerne gode. Litt spesielt med det, har spissen din måltørke, så kan det funke bare å øke kreativ frihet med 1 hakk, evt senke det et hakk. Er sykt små justeringer som gir resultat. Nå er jo dette litt synsing og da, for man vet jo ikke hvordan de ville spilt uten å ha gjort disse justeringene.

Lenke til kommentar

Jeg mener det gir resultater i den forstand at du bestemmer hva de skal fokusere mest på på trening. Setter du en back til å trene mere forsvar enn hva som er default, syns jeg at jeg merker forskjell i hvor fort og mye han forbedrer seg på visse stats. Samtidig er det jo ikke gjort over natta heller, men over tid.

Og ja, førstelagsspill er helt klart veien å gå for unge talenter når det gjelder utvikling.

Samtidig er det jo greit å fikse på treningsmengden når man kommer litt uti sesongen.

Lenke til kommentar

Msn er bare 2007.. Men kan gjøre et unntak for din skyld og logge på når jeg kommer hjem. :p

Ang. treningsgreiene; måtte sende Agger på toukers ferie midt i februar. Var helt utslitt, slampen. Og var nok fordi jeg ikke vil skjemme bort spillerne med lettere treningsøkter. Skal definitivt gjøre det neste sesong.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problem med at spillere blir ekstremt utslitt. Nå rullerer jeg en del på plassene også da. Slipper til talenter osv i CL, cup og slikt. Agger har jeg forresten solgt. Wilson blir jo så mye bedre.

Torres har forresten 16 mål på 12 ligakamper nå. :dribble:

Ediit:

Så blir Bale transferlista, og han vil ikke til meg. Dritt

Endret av Shurger
Lenke til kommentar

Rullerer ikke så mye i sentrallinja. Agger, Gerrard og Torres spiller så sant de er skadefrie. (Blir ikke akkurat 50 kamper i sesongen på den gjengen). Wilson ser ut til å bli rimelig bra ja. Sjekka potensiale på ham?

Nice. 4-4-2'en som fungerer for deg?

Bale? Du har da Konchesky, har du ikke? Og Babel? :p

Lenke til kommentar

Har ingen av de :p

Her har du a-stallen min. Førstelaget er vel så å si rett der og. Wilshere begynner å ta over for Gerrard, og Meireles kan jeg ikke bruke sammen med noen av de andre der, da han liker å løpe frem i banen og skyte, og da blir det lite folk på midta når motstandere slår kontra. Taktikken fungerer bra. Ble veldig mye bedre da jeg satte inn Shelvey istedet for Meireles, da han ikke har gets forward whenever possible. Savner dog et ordentlig defensivt rivjern på den posisjonen. Men den typen spiller jeg leter etter finnes det fint lite av. Trenger en Alonso type, med gode pasninger, som også er god til og forsvare. Jack Rodwell er spilleren jeg vil ha, men han vil ikke til meg.

post-47219-0-41568100-1289573011_thumb.jpg

Endret av Shurger
Lenke til kommentar

Betalte £14,5M for Wilshere.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt på Markus. Men han har ikke tatt de stegene jeg ønsket. Dessuten brakk han foten, noe som antageligvis stoppet en del av utviklingen hans. Målet mitt nå er vel å selge Meireles, da jeg ikke har spesielt bruk for han. Dog har han liten lønn, så mulig jeg beholder han.

Ellers er jeg lysten på å gi Gerrard ny kontrakt, da den går ut etter denne sesongen. Men han er 33 år, og krever fortsatt lønnsøkning. Noe jeg ikke er så veldig lysten på å gi han. Så jeg venter nok til det er et halvt år igjen, og da kanskje han skjønner at han må ned i lønn. Vil ikke miste han eller.

Edit:

Det er noe de trener på. Sanchez hadde jo sånn gul prikk, og den er blitt grønn nå. Det er jo klart at disse spillerne antageligvis er bedre i en 4-2-3-1(som jeg forøvrig planlegger å gå tilbake til) Spesielt Sanchez med sine egenskaper for å skjære innover.

Endret av Shurger
Lenke til kommentar

Betalte £14,5M for Wilshere.

Okay, var jo ikke så hæstgæli. Why so cheap? :s

Det er noe de trener på. Sanchez hadde jo sånn gul prikk, og den er blitt grønn nå. Det er jo klart at disse spillerne antageligvis er bedre i en 4-2-3-1(som jeg forøvrig planlegger å gå tilbake til) Spesielt Sanchez med sine egenskaper for å skjære innover.

Javel, bare stussa på det. :) Klart, de er jo ikke akkurat defensive vinger.

Lenke til kommentar

Angrep er uansett det beste forsvar. Har slitt lenge med å sluppet inn mye mål. Dog denne sesongen ser det MYE bedre ut. I fjor da jeg ble nr 2 slapp jeg vell inn 42 mål på 38 kamper, noe som er latterlig mye. Nå har jeg sluppet inn 9 på 18.

Ellers har jeg jo scoret klart mest mål alle sesongene mine. Hadde nok gjort seg med mer komplette kanter i denne formasjonen, men det funker rimelig greit.

Vet da farsken hvorfor Wilshere var så billig. Han hadde ikke spilt seg fast på Arsenal, og kun vært på utlån i 2 sesonger. Han er jo heller ikke så peisegod enda. Men jeg tror han blir bedre.

Lenke til kommentar

Tugs virker ikke på FM 11, og han har selv sagt at han ikke vil få tid til å lage enda grunnet studier. http://sortitoutsi.net/forum/forum-109/announcement-30-how-to-enhance-your-fm-gaming-experience/ Anbefaler denne igjen til alle sammen som vil ha facepacks, drakter med mer.

Har det kommet noen facepacks etc enda? Gjerne en med "hele pakka" (premier league).

Hvis du ser i linken som jeg postet, så finner du bilder for de aller fleste i spillet + at de kommer med nye opdateringer videre. Er en del nedlasting som kreves og det tar tid, men det anbefales på det sterkeste! Spillet blir så mye bedre når du har logoer, drakter, ansikter til det meste i spillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...